- Katılım
- 27 Aralık 2022
- Mesajlar
- 342.305
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1.188
- Puan
- 113
- Yaş
- 37
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
- Credits
- 4.851
- Meslek
- Webmaster
Lojistik stratejileri nelerdir?
Lojistik stratejisi, "herhangi bir tedarik zincirinde farklı paydaşlar arasındaki planları, hedefleri ve politikaları koordine etmeye yarayan bir dizi yol gösterici ilke, tutum ve prensipler" olarak tanımlanabilir.
Lojistik Bilgi Sistemleri kaça ayrılır?
Lojistik Bilgi Sistemleri, temel olarak Stratejik Planlama Sistemleri ve Operasyonel Bilgi Sistemleri'ni, ve bunların dışında diğer sistemleri kapsar. Bu iki ana gruptaki sistemler ve onların altında sınıflandırılabilecek sistemlerbir harita olarak Resim 6.9'da verilmiş olup bu bölümde anlatılacaktır.
Depolama türleri nelerdir?
Depolama türleri nelerdir?
Depo çeşitlerini 3 ana başlıkta toplamak mümkündür. Depo çeşitleri, ürünün hava ile temasına bağlı olarak değişkenlik gösterir. Açık hava depoları, kapalı hava depoları ve soğuk hava depoları olmak üzere 3 çeşit depolama alanı vardır.
Lojistiğin temel faaliyetleri nelerdir?
Lojistiğin temel faaliyetleri nelerdir?
Bu faaliyetler; sipariş işleme, stok yönetimi, ulaştırma (nakliye), depolama, malzeme taşıma ve paketleme, lojistik ağ ve kuruluş yeri seçimi olarak sıralanabilir (Bowersox vd. , 2002; 39).
Lojistik kavramı hangi faaliyetleri içerir?
Lojistik; bir ürünün ilk üreticiden son tüketiciye kadar olan nakliye, depolama, gümrükleme, ambalajlama, dağıtım gibi tüm süreçlerini ifade eder. Bir başka tanımla lojistik; doğru ürünü, doğru yerde, doğru zamanda, doğru miktarda, doğru şekilde, doğru kalitede, rekabetçi bir fiyatla sağlamaktır.
Stratejik lojistik yönetimi nedir?
Stratejik Lojistik Yönetim ise ihtiyaç duyulan ürünü istediğimiz anda, yerde ve koşulda, en hızlı ve en ucuz şekilde temin edilmesini sağlayan bir yönetim sürecidir.
Yalın lojistik stratejisi nedir?
Yalın lojistik stratejisi nedir?
Yalın lojistik, müşterinin arzu ettiği ürün ve hizmetleri, zaman ve maliyet açısından daha az kaynak ile üretebilme imkanı sağlayan, müşteriye değer yaratan ve israfı ortadan kaldıran bir yaklaşımdır (Kocabaş, 2014:36).