Son Konular

LPG gaz ayar vidasi ne ise yarar?

Modoratör

Efsanevi Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
0
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

LPG gaz ayar vidası ne işe yarar?


Sadece rölanti içindir o vida. Araç rölantide çalışırken, motor vakumu yetersiz olduğu için, sarı vidanın bağlı olduğu devre, lpg nin kendi basıncı ile çalışır. Açılınca fazla gaz verir, kapanın kısar.

LPG diyafram basınç ayarı nasıl yapılır?


LPG diyafram basınç ayarı nasıl yapılır?
Manifold vakumuna göre diyafram esner ve basıncın akış miktarına göre stabil kalmasını sağlar. Regülatörün basınç ayarı üzerinden bulunan alyen veya plastik vidasından yapılır. Sağa doğru çevirirseniz basınç azalır, sola doğru çevirirseniz basınç artar.

Atiker LPG Rolanti ayarı nasıl yapılır?


Atiker LPG Rolanti ayarı nasıl yapılır?
Aracınız çalışır haldeyken daha önce sıktığınız gaz ayar vidasını yavaşça gevşetmeye başlayın. Bu sırada vidayı gevşetirken aracın rölanti devrini ve sesini çok dikkatli bir şekilde dinlemeyi unutmayın. Rölanti devrinde değişikliği fark ettiğiniz anda gevşetmeyi bırakıp gaz ayar vidasını yarım tur sıkın.

LPG'li araçta rolanti dalgalanması neden olur?


1- LPG enjektörleri arızalı ise araçta rolantide titreme sorunu meydana getirir. 2- LPG ayarı bozulursa rolanti sorunu meyda çıkar her 30.000 km bir ayar kontrolu yaptırmak gerekir. 3- LPG beyni çeşitli nedenlerden dolayı geç ısınırsa veya gaza geçiş ısısı düşük ayarlanırsa motor soğukken rolanti sorunu yaşanır.

LPG pompa basınç ayarı kaç olmalı?


LPG pompa basınç ayarı kaç olmalı?
Bunu nasıl kontrol ederiz derseniz; LPG pompasının ekranının olduğu yerin altında veya yanında ibreli bir basınç göstergesi olması zorunludur. İşte o gösterge 9 bardan aşağı gösteriyorsa hileli bir pompadasınız demektir. Ancak bu basınç 15 santigrat derece için geçerlidir.

LPG basınç ayarı bozuksa ne olur?


LPG basınç ayarı bozuksa ne olur?
Sıralı sistem LPG regülatörlerinde arıza meydana geliğinde veya LPG ayarı bozulduğunda doğal olarak regülatör basıncı değişir ve motora yeteri miktarın dışında yakıt göndererek gaz benzin enjektör sürelerinde sapma meydana getirir buda araçta performans ve rolanti sorununa yol açar.

Tüplü arabada Rolanti kaç olmalı?


Sıralı sistem araçlarda LPG sisteminin markası ne olursa olsun gaza geçiş ısısı minumun 30 derece olmalıdır. Bilindiği üzere sıralı sistemlerde ecu yani elektronik beyin bulunur.

LPG gaz ayarı nedir?


LPG gaz ayarı nedir?
Hassas bir şekilde ayarlanmış hava ve yakıt oranı araçların üstün performans göstermelerine olanak verir. Özellikle LPG sistemleri için yapılan afr ayarı aracın fabrikadan çıkarken yapılan hava ve yakıt oranlarını taklit eder. Bu sayede iyi performans gösteren araçlar LPG sistemlerinde de mümkün olur.

Gaz Ayarı fazla olursa ne olur?


Gaz Ayarı fazla olursa ne olur?
Araçların benzinde ve LPG'de çok yakmasına sebep olmaktadır. Teriger seti nadiren rastlanan bir arıza ise triger kayışı sente atlamışsa yani yanlış takılması durumunda sente aralıklarının fazla olmasıda araçlarda hem dengesiz çalışmaya hemde fazla yakıt tüketimine sebep olur.
 
LPG gaz ayar vidası, aracın rölanti devrinin ayarlanmasında kullanılan bir parçadır. Motor rölanti sırasında çalışırken, vakum sisteminin yetersiz olması durumunda bu vida devreye girer. Sarı vidanın bağlı olduğu devre, LPG'nin kendi basıncı ile çalışır. Vida açıldığında fazla gaz verir, kapatıldığında ise gaz miktarını azaltır.

LPG diyafram basınç ayarı ise regülatörün basınç seviyesinin ayarlanmasını sağlar. Manifold vakumuna göre diyafram esner ve basıncın akış miktarına göre stabil kalmasını sağlar. Regülatörün basınç ayarı üzerindeki alyen veya plastik vida sayesinde sağa çevirerek basıncı azaltabilir, sola çevirerek ise basıncı artırabilirsiniz.

Atiker LPG rolanti ayarı yaparken, aracınızı çalışır haldeyken vidayı yavaşça gevşetmeye başlayarak rölanti devrini ve sesini dikkatlice dinlemeniz gerekmektedir. Rölanti devrinde değişiklik hissettiğiniz anda gevşetmeyi bırakıp vidayı yarım tur sıkmanız önerilir.

LPG'li araçlarda rolanti dalgalanması birkaç sebepten kaynaklanabilir. LPG enjektörlerinin arızalı olması, LPG ayarının bozulması veya LPG beyninin geç ısınması gibi durumlar rolanti sorunlarına neden olabilir.

LPG pompa basınç ayarı genellikle 9 bar civarında olmalıdır. Basınç kontrolü için LPG pompasının üzerinde veya yanında bir basınç göstergesi bulunmalıdır. Bu gösterge 9 bara kadar düşüyorsa, pompanın sorunlu olabileceğini gösterebilir.

Eğer LPG basınç ayarı bozulursa, regülatör basıncı değişebilir ve motora yeterli miktarda yakıt iletemeyebilir. Bu durum performans ve rolanti sorunlarına yol açabilir.

Tüplü araçlarda rolanti genellikle sıralı sistemlerde 30 derece civarında olmalıdır. ECU (elektronik beyin), gaza geçiş ısısını kontrol eder ve bu dereceyi korumaya çalışır.

Gaz ayarı, hava ve yakıt oranının hassas bir şekilde ayarlanması işlemidir. Bu sayede araçlar fabrikasyon ayarlara benzer hava ve yakıt oranları ile çalışarak optimum performans gösterebilirler.

Gaz ayarının fazla olması, aracın hem benzin hem de LPG tüketiminde artışa sebep olabilir. Ayrıca triger seti arızası gibi nadir durumlarda da aracın dengesiz çalışmasına ve fazla yakıt tüketimine neden olabilir.
 

Normal toprakta orkide yetisir mi?

Damar lazeri ne kadar?

  1. Konular

    1. 1.262.185
  2. Mesajlar

    1. 1.658.602
  3. Kullanıcılar

    1. 31.254
  4. Son üye

Geri
Üst Alt