- Katılım
- 27 Aralık 2022
- Mesajlar
- 342.207
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 464
- Puan
- 83
- Yaş
- 36
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
- Credits
- -145
Marka çağrışımı ne demek?
Marka çağrışımı, tüketicilerin satın alma sürecinde ürün ya da hizmetlere ilişkin zihninde oluşan seçenekler kümesidir. Marka çağrışımı, İngilizce söyleyişiyle "brand association", marka akla geldiği zaman çağrışım yapan değerler ve özelliklerin tümüne verilen isimdir.
Yüksek marka değerinin faydaları nelerdir?
Yüksek marka değerinin faydaları nelerdir?
Marka değeri ile marka ve müşterilerin ürün ve ürün performansı hakkındaki hissettikleri ve algıları ortaya çıkmaktadır. Güçlü bir markanın değeri; markanın müşteri tercihini ve sadakatini yakalayabilme gücünü göstermektedir (Kotler ve Armstrong, 2004:291). Marka, işletmeler ile müşteriler arasında ilişki kurmaktadır.
Marka ismi Patent Nasıl Alınır?
Patent Nasıl Alınır?
- Türk Patent ve Marka Kurumu başvurusu yapılır.
- Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından araştırma raporu verilir.
- Araştırma raporu yayınlanır.
- Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından patent inceleme raporu verilir.
- Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından patent belgesi (uygun bulunması halinde) verilir.
Ikincil marka çağrışımları nedir?
Ikincil marka çağrışımları nedir?
1.Yeni bir marka yaratmak. 2.Mevcut bir markayı benimsemek veya değiştirmek. 3.Mevcut ve yeni markayı birleştirmek. olduğu coğrafi yer markayla bağlantılı olabilir ve ikincil çağrışımlar üretmek için kullanılabilir.
Marka karakterleri nelerdir?
Aaker, yaptığı araştırmaların çıktısı olarak, marka kişiliğinin temelinde beş boyut olduğunu belirtir, bunlar; samimiyet (sincerity), coşku (excitement), yeterlik (competence), çok yönlülük (sophistication), sertlik (ruggedness). Bu beş boyut altında, Aaker markaların sahiplenebileceği alt boyutları da belirtmiştir.
Kişisel marka adı stratejisi nedir?
Kişisel marka adı stratejisi nedir?
Kişisel Marka Adı Stratejisi: Bu stratejinin kullanımında pazarlama yöneticileri bütün pazarlama çalışmalarını sadece tek bir ad üzerinde yoğunlaştırmamakta, ürünleri birbirlerinden farklı adlarla piyasaya sunarak tüm pazarlama ve promosyon çalışmalarını bu adlar üzerinde yoğunlaştırmaktadır.
Marka kimliği planlama modelleri nelerdir?
Marka Kimliği Planlama Modelleri
- Ürün olarak marka: Ürün alanı, ürün nitelikleri, kalite/değer, kullanımlar, kullanıcılar, ülke ya da bölge orijini.
- Kurum ya da örgüt olarak marka: Kurumsal nitelikler.
- Kişi olarak marka: Marka kişiliği, marka-müşteri ilişkisi.
- Sembol olarak marka: Görsel imaj/metaforlar be marka mirası
Marka eşitliği nedir?
Marka eşitliği nedir?
Knapp'a, (2000)' göre, marka denkliği, markanın göreceli ürün ve hizmet kalitesi dahil olmak üzere algılanış biçimi, finansal performansı, müşteri sadakati, memnuniyet ve markaya duyulan tam bir saygının toplamıdır.