Modoratör
Tanınmış Üye
Marka geliştirme stratejileri nelerdir?
Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da genişleterek şirket karlılığınızı artırabilirsiniz….Marka sloganınızı oluşturun- Akılda kalıcı olmalı
- Markanızın kimliğine uyumlu olmalı
- Markanız hakkında gerçekleri yansıtmalı
- Hedef kitlenize hitap etmeli.
Marka imajı nasıl oluşur?
İyi bir markanın özellikleri;- Markanın söylenişi kolay olmalı. Başkalarıyla karışmamalı.
- Herhangi bir ürünün ya da kuruluşun adı, başka alanlarda kullanılmamalıdır. Karışıklıklara neden olabilir.
- İnsan isimleri olmamalıdır.
- Coğrafî isimler olmamalıdır.
- Markalar, ürünün özelliğinden doğmasıdır.
Marka imajı nasıl geliştirilir?
Marka imajı nasıl geliştirilir?Marka olarak tüm platformlarda aynı mesajı verin Marka imajı konusunda çalışırken, marka kimliğinizi tüm platformlarda aynı şekilde yansıtmanız gerekir. Mesajlarınız, sloganlarınız bir bütünlük içerisinde ve tutarlı olmalıdır. Böylelikle aynı mesajı farklı hedef kitlelere farklı platformlar üzerinde de verebilirsiniz.
Kurum ve marka imajı nasıl oluşturulur?
Bir marka, konsept ve imajını efektif temeller üzerine inşa ederse yaratacağı etki alanı da aynı oranda büyük ve sürekli olur. Kurum ve imajı oluşturmak için en önemli parametre ise görsel kimlik unsurlarıdır. Görsel kimlik markanın hedef kitlesine ‘Ne söylediğini’ en iyi ve etkili bir biçimde ifade eden sembollerdir.Marka iletişim unsurları nelerdir?
Pazarlamanın 4P’si ile tüketiciye ulaşan firma genel anlamda marka iletişimini gerçekleştirecektir ve bu 4P içerisinde şirketin markası tüketici nezdinde tanınmış olacaktır.- Ürün. Ürün tüketiciye sunulurken markalı ürün mesajı, kalitesiyle doğru orantılı olmalıdır.
- Fiyat.
- Yer.
- Promosyon.
Marka stratejisi nasıl yazılır?
Marka stratejisi nasıl yazılır?Markanın hedef kitlesi ve konumu belirlendikten sonra yapılması gereken şey, tüketicilere markayı anlamaları için doğru bir mesaj vermektir. İyi bir marka mesajı; basit, yalın, anlaşılır ve ilham verici olmalı. Genelde marka mesajı, markanın misyonu ile ilgili olur ve bunun müşterilere uyarlanmış versiyonudur.