Modoratör
Efsanevi Üye
Marka hakkı kime aittir?
Tescilli bir markayı kullanma hakkı münhasıran marka hakkı sahibine aittir. Marka hakkı sahibinin izni olmaksızın markanın haksız ve hukuka aykırı olarak kullanılması ise marka hakkına tecavüz olarak kabul edilir.
Marka neden tercih edilir?
Marka neden tercih edilir?
Dünya çapında tercih edilen giyim markaları, tüketiciler açısından kalite ve şıklık konusunda güven sağladığı için seçilme sebebidirler. Kullanılan iplik ve kumaş kalitesinden, renk seçimlerine kadar her anlamda, bilinen markalar birçok konuda güven vermektedirler.
Tanınmış marka ne demek?
Tanınmış marka ne demek?
Tanınmış Marka, hedef kitlesi dışında da toplumlun tüm kesimleri tarafından bilinirliğe ve tanınırlığa erişmiş, hiçbir hatırlatmaya gerek kalmaksızın zihinlerde refleksif olarak belirli bir ürün veya işletme ile çağrışım yapan markaları ifade eder.
Markaya neden ihtiyaç duyulur?
Tüketicinin ürünü rakip üründen ayırt etmesini sağlar. İşletmelerin ürün ve hizmetlerini ayrıştırmalarını sağlar. Pazarlamanın en önemli aracıdır. Marka imajı ve yönetimi şirket kârını artıran bir unsurdur.
Günümüzde marka olmak neden önemlidir?
Günümüzde marka olmak neden önemlidir?
Marka önemlidir çünkü tüketici davranışını standardize eder. Marka önemlidir çünkü çalışan bağlılığı sağlar. Marka önemlidir çünkü tüketici sadakati oluşturur. Marka önemlidir çünkü çözüm ortaklarına güven verir.
Tanınmış marka nasıl olunur?
Tanınmış marka nasıl olunur?
Markanın tanınmış kabul edilebilmesi için markanın konulduğu mal veya hizmetin tüketici çevresinde veya ilgili sektörde tanınmış olması yeterlidir. Eğer marka malın hitap ettiği çevrenin dışında da çok tanınmışsa, Tanınmış marka statüsü verilmesi için başvuru yapılır.
Tanınmış marka nasıl tespit edilir?
Bir markanın, tanınmış marka olarak kabulü için yukarıda açıklanan kriterlere sahip olması veya en azından o markanın kullanıldığı emtiaları tüketen orta düzeyde tüketiciler açısından tanınması, yani emtia ile özdeşleşmiş olması veya o emtia söylendiğinde akla o markanın gelmesi gerekmektedir.
Marka bağımlılığı hangi durumlarda ortaya çıkar?
Marka bağımlılığı hangi durumlarda ortaya çıkar?
Marka özdeşleşmesi, tüketicinin kendi imajı ile algıladığı marka imajı arasındaki örtüşme derecesi olarak tanımlanıyor. Marka ile kendini özdeşleştirmiş bir tüketicinin, markanın ürünlerin satın alması ve tüketmesi ile oluşacak bir ilişkinin bağımlılığa yol açabileceği savunuluyor.
Marka farkındalığı ne demek?
Marka farkındalığı ne demek?
Marka farkındalığı, tüketicilerin markayı tanıma veya hatırlama anlamına gelmektedir. Daha doğrusu, tüketicinin hafızasında markanın rakiplerine kıyasla yer bulmasıdır. Markanın tüketicinin karar verme sürecine dahil edilmesini ve diğer markalar arasında tercih edilmesini sağlamaktadır.