Modoratör
Efsanevi Üye
Markanın temel özellikleri nelerdir?
Marka özellikleri
- Akılda kalıcı, dikkat çekici ve mümkün olduğunca kısa olmalı
- Markada kullanılacak renkler ve şekiller insanlar üzerinde etki bırakmalı
- Hedef kitleniz tarafından markanız anlaşılabilir olmalı
- Firma adı yerine markanın kendisi ön planda olmalı
Marka imajının oluşmasında etkili olan faktörler nelerdir?
Marka imajının oluşmasında etkili olan faktörler nelerdir?
Bu faktörler sosyal faktörler, psikolojik faktörler, kişisel faktörler, marka sadakati, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımları, marka imajı ve marka değeridir.
Markanın tüketici üzerindeki etkisi nedir?
Markanın tüketici üzerindeki etkisi nedir?
Belirtmek gerekir ki marka, tüketici zihninde farkındalık oluşturarak satın almaya teşvik etmek için önemli bir faktördür. Tüketicilerin satın alma davranışları, ürünün ve hizmetin niteliklerinin yanında hedef kitlenin demografik, psikolojik, sosyolojik, kültürel ve durumsal özellikleri tarafından da etkilenmektedir.
Marka algısı ne demek?
Marka algısı, tüketici zihninde oluşan duyusal kodların tamamını içermektedir. Duyu organlarından geçerek zihne ulaşan bu kodlar, zihinde kişi tarafından anlamlaştırılarak, tüketicinin o marka için bir his sahibi olmasına olanak sağlar. Zihinde oluşan bu his algısı her zaman güçlü ve gerçektir.
Markayı oluşturan unsurlar nelerdir?
Markayı oluşturan unsurlar nelerdir?
Marka varlığını oluşturan ögelerden biri marka unsurlarıdır. unsurlar; marka adı, logo, sembol, karakter, jingle, ambalaj, konuşma sesi ve sloganlardır. Marka unsurları marka farkındalığı yaratmak için de dikkatli bir şekilde seçilmelidir.
Iyi bir marka isminin özellikleri neler olmalıdır?
Iyi bir marka isminin özellikleri neler olmalıdır?
Marka Adı Belirleme
- Kısa,
- Özgün,
- Kolay sesletilen,
- Kolaylıkla hatırlanan,
- Ayırt edici,
- Ürünle/Hizmetle uyumlu,
- Ürüne/Hizmete dair pozitif çağrışımlar yapan,
- Dikkat çekici vb. özelliklere sahip olması gerekmektedir.
Marka imajı nasıl oluşur?
İyi bir markanın özellikleri;
- Markanın söylenişi kolay olmalı. Başkalarıyla karışmamalı.
- Herhangi bir ürünün ya da kuruluşun adı, başka alanlarda kullanılmamalıdır. Karışıklıklara neden olabilir.
- İnsan isimleri olmamalıdır.
- Coğrafî isimler olmamalıdır.
- Markalar, ürünün özelliğinden doğmasıdır.
Bir ürünü alırken dikkatli davranan kişiye ne denir?
Bir ürünü alırken dikkatli davranan kişiye ne denir?
Bilinçli tüketici: Malın kalitesine, ne zaman ve nereden alacağını, nasıl ucuza alacağına bilen kişiler bilinçli tüketicidir.
Tüketicilerin markalarla ilgili ne düşündüğünü yönelik genel ifadelere ne ad verilir?
Tüketicilerin markalarla ilgili ne düşündüğünü yönelik genel ifadelere ne ad verilir?
Marka tutumu; bir ürünün veya markanın genel değerlendirmesi (kalite, güven gibi) olarak tanımlanmaktadır. Genel varsayım tutumun tüketici davranışlarını önemli ölçüde etkileyen güçlü bir kriter olduğu yönündedir.
Marka Nedir marka türleri nelerdir?
Kullanım Amacına Göre Marka Türleri; Ticaret Markaları, Ticaret markaları, malın hangi işletmede üretildiğini ya da hangi işletme tarafından piyasaya çıkarıldığını gösterirler. Hizmet Markaları; Hizmet markaları, bir işletmenin hizmetinin, diğer bir işletmenin hizmetinden ayırt edilmesine yarar.
Marka ismi nasil olmalı?
Marka ismi nasil olmalı?
Hafızlarda Yer Edinecek; Etkileyici Bir Marka İsmi Yaratmak
- Pazar Araştırması ile Rakiplerinizi Ele Alın.
- Hedef Kitlenizi İyi Tanıyın.
- Fayda ve Farkları Marka İsmine Yansıtın.
- Doğru Anahtar Kelimelerden Yola Çıkın.
- Kolay Okunabilen Kelimelerle Seçiminizi Sadelikten Yana Yapın.