Memur cocugu yesil pasaport nasil alinir?

Sosyal Bilgiler dersi bize ne ogretti?

Ingilterede Tip Okumak icin ne yapmaliyim?

Modoratör

Yeni Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Memur çocuğu yeşil pasaport nasıl alınır?


Yeşil Pasaport Almak İçin Neler Yapılması Gerekmektedir?
- 1 Adet Biyometrik Fotoğraf.
- Nüfus Cüzdanı
- Pasaport Defter Bedeninin Yatırıldığına Dair Dekont (174,5 Lira)
- Kişinin Kurumundan Alacağı Yeşil Pasaport Talep Formu (İl Müdürlüğünden Alınmaktadır.)

Öğretmen çocuğu yeşil pasaport nasıl alınır?


Öğretmenler için yeşil pasaport başvuru belgeleri nelerdir?
- Görevdeki öğretmenler için; Kadrosunun bulunduğu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünden onaylı 2 nüsha pasaport talep formu. İlçe Şubeden İle hitaben yazılmış üst yazı
- Emekli öğretmenler için; En son emekli oldukları İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünden alınacak üst yazı

Polis yeşil pasaport alabilir mi?


Polis yeşil pasaport alabilir mi?
160 ülkeye dolaşım imkânı veren yeşil pasaport başta kamu görevlisi olmak üzere, devlet memurları ve bürokratlara verilir. Ancak, devlet memuru pasaportu olarak da bilinen yeşil pasaport kamu görevlilerinin sadece yüzde 4'üne verilir.

2021 yılında yeşil pasaport nasıl alınır?


Yeşil Pasaport Nasıl Alınır? Hususi pasaport başvurusu yapacak kişilerin gerekli belgeleri tamamlayarak ve gerekli ödemeleri yaparak il nüfus müdürlüklerine başvurmaları gerekir. Yeşil pasaport başvurusu için randevu Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü sayfasından online olarak alınabilir.

8 yıllık memur yeşil pasaport alabilir mi?


Yalnızca birinci, ikinci ve üçüncü dereceden kadrolarda çalışıyor olmak şartı vardır. Bu nedenle birinci, ikinci ve üçüncü dereceden kadrolarda çalışma koşulunu sağlamadığı sürece 10 yıl görev süresine sahip bir memur yeşil pasaport alamaz.

Polis çocuğu yeşil pasaport alabilir mi?


Polis çocuğu yeşil pasaport alabilir mi?
Yeşil pasaport alma hakkına sahip olan kamu çalışanları ile emeklilerinin, 18 yaşından küçük çocukları yeşil pasaport kullanabiliyor.

Yeşil pasaport kimlere verilir polis?


Yeşil pasaport, yalnızca devlet memuru olarak çalışan kişilere ve Emekli Sandığı ile bağlantılı çalışan kişilere verilir. Yeşil pasaportun en önemli avantajlarından biri, belirli bir gün sayısıyla sınırlı olmak koşuluyla bazı ülkelere vize olmaksızın giriş ayrıcalığı sağlamasıdır.

Yeşil pasaport almak için ne yapmak lazım?


Yeşil pasaport başvuruları yalnızca il nüfus müdürlüklerinden yapılıyor. Pasaport başvurusunda bulunacakların Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün Pasaport Randevu Sistemi web sitesi ya da Alo 199 randevu hattı üzerinden randevu almaları gerekiyor.

Kaç yaşına kadar yeşil pasaport alınır?


Kaç yaşına kadar yeşil pasaport alınır?
Çocuklar için şartlar. Çocuklar, öğrenimlerine devam ettikleri sürece 25 yaşına kadar pasaportlarını kullanabilirler. Öğrenimleri sona erince bu durumu bildirmek ve yeşil pasaportlarını iptal ettirmek zorundadır. Kız çocuklar da 25 yaşın altında iken evlenirlerse yeşil pasaport statüleri sona eriyor.

Bir memur ne zaman yeşil pasaport alabilir?


1. senesinin sonunda kişi 1 kıdem ilerler ve 9 derece 2 kıdem, yani 9/2 olur. Derece ise, sicilinde bir olumsuzluk olmaması halinde 3 yılda bir ilerler. Bu hesaba göre 1., 2. ve 3. dereceden kadrolu memurlar yeşil pasaport almaya hak kazanır.
 
Yeşil pasaport almak için öncelikle gerekli belgeleri tamamlamanız gerekmektedir. Genel olarak yeşil pasaport başvurusu için aşağıdaki belgeler istenmektedir:
- 1 adet biyometrik fotoğraf
- Nüfus cüzdanı
- Pasaport defter bedelinin yatırıldığına dair dekont (174,5 TL)
- Kişinin kurumundan alacağı yeşil pasaport talep formu

Öğretmen çocukları için yeşil pasaport almak için ise görevdeki öğretmenler için kadrosunun bulunduğu ilçe Milli Eğitim Müdürlüğünden onaylı 2 nüsha pasaport talep formu ve ilgili yazı, emekli öğretmenler için en son emekli oldukları İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünden alınacak üst yazı gerekmektedir.

Polis çocukları da yeşil pasaport alabilirler. Yeşil pasaport hakkı olan kamu çalışanları ile emeklilerinin 18 yaşından küçük çocukları da yeşil pasaport kullanabilirler.

Yeşil pasaport, yalnızca devlet memuru olarak çalışan kişilere ve Emekli Sandığı ile bağlantılı çalışan kişilere verilmektedir. Yeşil pasaportun avantajlarından biri, belirli ülkelere vizesiz giriş imkanı sunmasıdır.

Yeşil pasaport başvuruları il nüfus müdürlüklerinden yapılmaktadır. Başvuru yapacak kişilerin Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün Pasaport Randevu Sistemi web sitesi ya da Alo 199 randevu hattı üzerinden randevu almaları gerekmektedir.

Çocuklar, öğrenimlerine devam ettikleri sürece 25 yaşına kadar yeşil pasaportlarını kullanabilirler. Ancak, öğrenimleri sona erdiğinde durumu bildirip yeşil pasaportlarını iptal ettirmeleri gerekmektedir.

Bir memur için yeşil pasaport alabilmesi için 1. senenin sonunda 1 kıdem ilerlemesi ve 9/2 derecesine ulaşması gerekmektedir. Sicilinde olumsuzluk olmaması halinde 3 yılda bir derecesi ilerleyen 1., 2. ve 3. dereceden kadrolu memurlar yeşil pasaport almaya hak kazanabilirler.
 

Sosyal Bilgiler dersi bize ne ogretti?

Ingilterede Tip Okumak icin ne yapmaliyim?

  1. Konular

    1. 1.282.918
  2. Mesajlar

    1. 1.683.975
  3. Kullanıcılar

    1. 32.251
  4. Son üye

Geri
Üst Alt