Son Konular

Mesafeli Satis Sozlesmesi degistirilebilir mi?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
149.169
Tepkime puanı
0
Puan
0
Credits
0

Mesafeli Satış Sözleşmesi değiştirilebilir mi?


MSY m. 5/2'de düzenlendiği üzere yukarıda yer alan ön bilgilendirmede yer alması gereken hususlar mesafeli sözleşmelerin ayrılmaz bir parçasıdır ve taraflar aksini açıkça kararlaştırmadıkça bu bilgiler değiştirilemez. Aksi halde sözleşme kurulmamış sayılır.

Iş yeri dışında kurulan sözleşme kapsamında tüketici cayma hakkını kullanırsa ürünün iade sorumluluğu kime aittir?


(2) Satıcı veya sağlayıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde malı geri almakla yükümlüdür. Bu süre içerisinde malın geri alınmaması durumunda, tüketici malı muhafaza etmekle yükümlü değildir.

Mesafeli Satış sözleşmesi Cayma hakkı nasıl kullanılır?


Mesafeli Satış sözleşmesi Cayma hakkı nasıl kullanılır?
Bu husus Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda düzenlendiği gibi Mesafeli Satışlar Yönetmeliğinde de detaylı olarak düzenlenmektedir. Tüketici cayma hakkını, siparişi kendisine ulaştığı andan itibaren 14 gün içinde kanunda belirtilmiş istisnalar hariç herhangi bir gerekçe göstermeksizin kullanabilir.

Mesafeli Satış sözleşmesi Cayma hakki kaç gün?


Mesafeli Satış sözleşmesi Cayma hakki kaç gün?
Zira 29188 sayılı Mesafeli Satış Yönetmeliği kapsamında sadece mesafeli satışlarda uygulanabilecek olan cayma hakkı düzenlenmiştir : MSY 9. Madde Cayma hakkı; (1) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Cayma hakkı nasıl kullanılır?


(1) Tüketici, sözleşmenin kurulduğu tarihten itibaren on dört gün içinde, herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. (2) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcıya noterlikler aracılığıyla yöneltilmesi yeterlidir.

Işyeri dışında kurulan sözleşmeler nedir?


İş yeri dışında kurulan sözleşmeler, TKHK m. 47/I'de, "Satıcı veya sağlayıcı ile tüketici arasında; a) Teklifin satıcı veya sağlayıcı tarafından yapılmasına bakılmaksızın iş yeri dışında, tarafların eş zamanlı fiziksel varlığında kurulan, b)Tarafların eş zamanlı fiziksel varlığında tüketiciyle iş yeri dışında …
 
Mesafeli Satış Sözleşmesi, tüketici ile satıcı veya sağlayıcı arasında uzaktan iletişim araçlarıyla kurulan sözleşmeleri kapsar. MSY m. 5/2'ye göre, mesafeli satış sözleşmelerinde yer alması gereken ön bilgilendirmenin değiştirilmesi tarafların açıkça kararlaştırmadığı müddetçe mümkün değildir. Bu bilgiler, ayrılmaz bir parça olarak kabul edilir ve bu bilgilerin değiştirilmesi durumunda sözleşme kurulmamış sayılır.

Mesafeli Satış Sözleşmelerinde tüketici cayma hakkını kullandığı zaman, ürünü satıcı veya sağlayıcıya geri iade etme sorumluluğu satıcı veya sağlayıcıya aittir. Cayma bildiriminin yapıldığı tarihten itibaren on dört gün içinde malın geri alınması gerekmektedir. Bu süre içinde mal geri alınmazsa, tüketici malı muhafaza etmekle yükümlü değildir.

Mesafeli Satış Sözleşmesinden cayma hakkı kullanımı, Tüketici Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Satışlar Yönetmeliği'nde detaylı olarak düzenlenmiştir. Tüketici, ürünü aldığı tarihten itibaren 14 gün içinde herhangi bir gerekçe belirtmeksizin cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanımı, satıcıya bildirimde bulunmak suretiyle gerçekleşir.

Mesafeli Satış Sözleşmelerinde cayma hakkı kullanımı 29188 sayılı Mesafeli Satış Yönetmeliği'nde düzenlenmiştir. Tüketici, herhangi bir gerekçe göstermeksizin 14 gün içinde ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanımı için satıcıya bildirimde bulunmak yeterlidir.

İş yeri dışında kurulan sözleşmeler, satıcı veya sağlayıcı ile tüketici arasında fiziksel varlık gerektirmeyen sözleşmeleri ifade eder. Tarafların aynı anda fiziksel varlık gerektirmeyen işlemler için iletişim kurduğu durumlardır. Bu tür sözleşmelerde tüketici de mesafeli satış sözleşmesinden kaynaklanan haklara sahiptir.
 

Ruyada cok sayida ayakkabi gormek ne anlama gelir?

Yansitici rapor ne demek?

Benzer Konular

Mesafeli satışlarda cayma hakkı ne zaman başlar? (2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Koşulsuz iade hakkı...
Cevaplar
1
Görüntüleme
5
Mesafeli satış sözleşmesi nasıl iptal edilir? Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde SATICI`ya faks, e-posta veya telefon ile bildirimde bulunulması ve ürünün kutu/paket içeriğinin eksilmemesi ve basılı ürünün yeniden satılabilir halde olması şarttır. Mesafeli satış sözleşmesi Cayma...
Cevaplar
0
Görüntüleme
12
Mesafeli Sözleşmeler nelerdir? Mesafeli sözleşme, satıcı veya sağlayıcı ile tüketicinin eş zamanlı fiziksel varlığı olmaksızın, mal veya hizmetlerin uzaktan pazarlanmasına yönelik olarak oluşturulmuş bir sistem çerçevesinde, taraflar arasında sözleşmenin kurulduğu ana kadar ve kurulduğu an da...
Cevaplar
0
Görüntüleme
9
Satıcı iade almak zorunda mı? Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür. Hangi...
Cevaplar
1
Görüntüleme
5
Satıcı iade almak zorunda mı? Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür. Hangi...
Cevaplar
1
Görüntüleme
12
  1. Konular

    1. 1.281.596
  2. Mesajlar

    1. 1.679.805
  3. Kullanıcılar

    1. 31.867
  4. Son üye

Geri
Üst Alt