Son Konular

Miy sisteminin uc ana unsuru nedir?

ZeberusZeberus doğrulanmış üyedir.

(¯´•._.• Webmaster •._.•´¯)
Yönetici
Katılım
27 Aralık 2022
Mesajlar
342.256
Çözümler
4
Tepkime puanı
1.037
Puan
113
Yaş
36
Konum
Adana
Web sitesi
forumsitesi.com.tr
Credits
2.249
Meslek
Webmaster

Miy sisteminin üç ana unsuru nedir?


Bunlar: strateji, yapı ve sistemlerdir. MİY'e geçişte işletmenin örgütsel yapısını, örgütteki çalışma sistemini ve stratejilerini yeniden yapılandırması beklenir.

CRM çalışması nedir?


CRM (Customer Relationship Management) ya da "Müşteri İlişkileri Yönetimi", firmaların var olan veya potansiyel müşterileri ile kurdukları ilişkiyi en verimli, en etkin ve sonuçta en karlı hale getirmek için kullandıkları yöntemler bütünüdür.

Miy için gerekli unsurlar nelerdir?


Miy için gerekli unsurlar nelerdir?
Müşteri ilişkileri yönetimini oluşturan unsurlar iki farklı kola ayrılabilir. Bunlardan ilki; Bilgi ve Teknoloji unsuru olurken diğeri de İnsan'dır. Bilgi ve Teknoloji unsuru içerisinde Veri Ambarı kavramının yanı sıra; ERP, analitik araçlar ve bilgi teknolojisi kullanım kararları da yer almaktadır.

MİY sistemleri nelerdir?


MİY sistemleri nelerdir?
MİY sistemleri: Analitik, İş Birlikçi ve Operasyonel MİY'dir. İşletmenin müşterilerden bilgi toplama, bunları sınıflama ve kullanılabilir hâle getirmede yardımcı olan tüm araç ve süreçleri ifade eder. Analitik MİY yardımı ile müşteriler özellikleri doğrultusunda belirli gruplara ayrılırlar.

CRM nin açılımı nedir?


Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), müşterilerle ilişkilerinizi yöneten bir yazılım sistemidir.

Müşteri odaklı bir stratejinin unsurları nelerdir?


Böyle bir stratejinin unsurları şunlar olabilir; Müşterilerle uzun dönemli ilişkilere önem verme. Yüksek kalitede ürün ve hizmetler. Müşterileri farklılaştırma ve daha değerli olanlara daha fazla kaynak harcaması Müşterilerle diyalog başlatma ve sürdürme, kitle pazarlara yönelik monolog biçimindeki reklamlardan kaçınma.

MİY organizasyonunun alt unsurları nelerdir?


MİY organizasyonunun alt unsurları nelerdir?
MİY, pek çok unsurdan oluşmaktadır ancak bu unsurları üç ana başlıkta toplamak mümkündür; ilk sırada iş stratejileri, ikinci sırada organizasyon yapısı (yani çalışanlar) ve son sırada teknoloji yer almaktadır.

MİY stratejileri nedir?


MİY stratejileri nedir?
Yani özetle MİY, işletmenin müşterilerle bağ kurma stratejileri belirleyerek bunları yönetmesidir. Literatürde CRM (Customer Relationship Management) olarak da yer alan müşteri ilişkileri uygulamaları teknolojinin hızlı gelişimiyle birlikte online ortamda yerini almıştır.

MİY stratejileri nelerdir?


Müşteri İlişkileri Yönetiminin Amaçları
- Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak.
- Müşteri sadakati ve bağlığı yaratmak.
- Mevcut müşterilerle ilişkileri devam ettirmek.
- Yeni müşteriler elde etmek.
- Uyumlu faaliyetler sağlamak.
- Müşteri istek ve ihtiyaçlarını tam zamanında karşılamak.
- Müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmak.
 
MİY sisteminin üç ana unsuru strateji, yapı ve sistemlerdir. Bu unsurların, işletmenin örgütsel yapısını, örgütteki çalışma sistemini ve stratejilerini yeniden yapılandırması beklenmektedir. MİY'e geçiş sürecinde, müşteri ilişkileri yönetiminin (CRM) önemi de artmaktadır.

CRM, müşteri ilişkileri yönetimi olarak adlandırılan bir yönetim yaklaşımıdır. Bu yaklaşımın amaçları arasında, firmaların var olan veya potansiyel müşterileriyle olan ilişkilerini en verimli, etkin ve karlı hale getirmesi bulunmaktadır. CRM çalışmaları, müşteri odaklı stratejileri benimseyerek; müşterilerle uzun dönemli ilişkiler kurmayı, yüksek kaliteli ürün ve hizmetler sunmayı, müşterileri farklılaştırmayı ve değerli müşterilere daha fazla kaynak ayırmayı içermektedir.

MİY için gerekli unsurlar, genellikle bilgi ve teknoloji ile insan unsurlarına ayrılmaktadır. Bilgi ve teknoloji unsuru, veri ambarı kavramını, ERP sistemlerini, analitik araçları ve bilgi teknolojisi kullanım kararlarını içermektedir. İnsan unsuru ise, çalışanların bu süreçteki rolünü ve etkileşimini kapsar.

MİY sistemleri, genellikle analitik, iş birlikçi ve operasyonel MİY olarak sınıflandırılır. Analitik MİY, müşterilerin özelliklerine göre gruplandırılmasına yardımcı olurken, iş birlikçi MİY ile işletmenin müşterilerden bilgi toplayıp sınıflandırmasına, operasyonel MİY ise bu bilgileri kullanılabilir hale getirmesine yardımcı olur.

Sonuç olarak, MİY organizasyonunun alt unsurları iş stratejileri, organizasyon yapısı ve teknoloji olarak belirlenebilir. Bu unsurların etkili bir şekilde bir araya getirilmesi ve yönetilmesi, işletmenin müşteri ilişkilerini geliştirmesinde ve başarıya ulaşmasında önemli bir rol oynamaktadır.
 

Milliyetcilik yayilmaci mi?

Turkiyede Yuksekte Calisma kac metre?

  1. Konular

    1. 1.281.594
  2. Mesajlar

    1. 1.679.656
  3. Kullanıcılar

    1. 31.840
  4. Son üye

Geri
Üst Alt