Modoratör
Yeni Üye
Motor krank mili neden kırılır?
Milin kırılması genellikle başka arızalardan kaynaklanıyor. Özellikle dizel motorlarda rulman aşınması, yetersiz yağlama ve deforme olmuş krank yatağı delikleri parçanın kırılmasına sebep olabiliyor. Dizel krank millerinin kırılmaya daha eğilimli olması ise son derece sert yapısından kaynaklanıyor.
Krank milini kim icat etti?
El-Cezeri 1206 yılında icat ettiği krank milini, iki silindirli bir su pompasında kullanmıştır.
Krank mi?
Krank mi?
Krank mili, üzerinde pistonlar bulunan, her 5-10 cm'inde "U" şeklince çıkıntıları olan, tek parça demir çubuktur. Yatay bir şekilde duran krank milinin "U" şeklindeki parçalarına, dikey olacak şekilde pistonlar bağlanır. Pistonların çıkıntılara bağlanma açıları 90 derece olmak zorundadır.
Genmot sahibi kim?
KRANK MİLİ YOK, ÜRETELİM: Genmot Genel Motor Standart Krank Şaft Endüstri Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi'nin (Genmot) sahibi Yakup Küçük, rektefiye ustası olarak tamirhane işletirken krank mili sorunuyla boğuştuğunu söylüyor şöyle devam ediyor: "Biz motoru söküyoruz, ya yatak sarmış ya da krank mili kırılmış.
El Cezeri hangi Türk beyliği döneminde yaşadı?
1136 senesinde Cizre'nin Tor mahallesinde doğan Cezeri'nin asıl ismi Ebul İzz İsmail er Rezzaz'dır. Cizre'de doğduğu amacıyla Cezeri ismiyle bilinmektedir. Cezeri, Artuk Beyliği'nin medreselerinde yetişmiş ünlü bir fizikçi, mekanikçi olan bilim insanıdır.
Krank sensörü arızası nasıl belli olur?
Krank sensörü arızası nasıl belli olur?
Krank devir sensörü arızalandığında yüksek görülen belirtiler: Motor arıza lambasını yakabilir ya da ateşleme sistemini karıştırabilir bu nedenle araç doğru düzgün çalışmaz hatta bazı zamanlarda araç hiç çalışmayabilir. Araçta motor gürültülü çalışmaya başlar. Araçta motor yüksek devirlere çıkamaz.
Krank mili nasıl imal edilir?
Krank mili genellikle döküm yöntemi ile üretilir ve biyel kolunun çalışacağı bölgeleri talaşlı imalatla hassas bir şekilde işlenir. Krank mili malzemesi düşük alaşımlı çeliktir. Döküm yoluyla üretilen krank mili Küresel garafitli dökme demirle de üretilir.
Krank kasnağı bozulursa ne olur?
Aracınızın krank kasnağı, motorun sorunsuz çalışmasını sağlar ve harmonik titreşimleri azaltır. Arızalanırsa, küçük bir ses duyabilir veya en kötü ihtimalle motora ciddi hasar verebilirsiniz.
Motora elektrik neden gelmez?
Motora elektrik neden gelmez?
Şarj dinamosu bozulmuş olabilir. Motoru vurdur, Çalışır vaziyette iken + kutubu sök akü başında. Motor stop ederse veya dediğin gibi far korna düzgün çalışmıyorsa şarjda sıkıntı var. Şarj dinamosu bozulmuş olabilir.
I tipi motorlarda supaplar nerelerde bulunur?
Üstten supaplı da denilen, I tipi supap sistemi olan motorlarda emme ve egzoz supapları silindir kapağının üzerindedir.
Arabaya hiç elektrik gelmiyor neden?
Sorun büyük ihtimal akünün bitmesi durumu… İyi bir elektrikçiden akünü yenile ve araç sisteminde kaçağın olup olmadığını kontrol ettir… Büyük ihtimalle müzik sistemin sonradan montaj ve aküden kaçak yapıyor… Müzik sistemini kontağa bağlat, yeni alacağın akünün ömrü uzun olsun…
Motorda kaç çeşit subap var?
Motorda kaç çeşit subap var?
Motorlarda genellikle her silindirde bir emme ve bir egzoz olmak üzere iki supap bulunmaktadır.
Subapların motor performansına etkileri nelerdir?
Diğer taraftan dinamik profile sahip değişken zamanlı supap sistemleri, motor devri ve yüküne göre motor performansını, yakıt ekonomisini, emisyonları ve relanti kararlılığını etkilemektedir.
Scooter subap ayarı bozuksa ne olur?
Ayarı bozulmuş supaplar motor ısınırken kararsız rölantiye neden olabiliyor. Hava ve yakıt girişindeki senkronizasyon bozularak yüksek yakıt tüketimi meydana geliyor. Ateşleme sırasında motora uygun yakıt-hava karışımı gönderilmediği için motorda tekleme ve sarsıntı görülebiliyor.
Motor çekişi neden düşer?
Motor çekişi neden düşer?
Yakıt pompası veya yakıt filtresi arızaları, vakum sızdırması, ateşleme sistemindeki sorunlar, katalitik çeviricisi arızaları, büyük hava akışı sensörü kirlenmesi gibi önemli sorunlar aracın çekişten düşmesine ve güç kaybetmesine yol açar.
Krank neden bozulur?
Yağ pompası arızalanırsa krank ile motorun birleştiği kısımlar aşırı sürtünür ve aşırı ısıdan kaynaklı yuva bozulur daha sonra yağ gönderilse bile yatak bozulacağı için o yatak yağ ile dolmadan diğer yataklara yağ gitmeyecektir. Bundan kaynaklı olarak krank mili bozulacak ve bir daha kullanılamayacaktır.
Denge mili ne işe yarar?
Denge çubuğunun görevi, virajları dönerken aracın merkezkaç kuvvetinden dolayı yana yatmasını ve savrulmasını önlemektir. Araç virajı alırken iç bölümde kalan lastik yere bastırılır ve güvenli bir dönüş sağlanır. Bir başka deyişle araç sağa dönerken sol tekere baskı uygulanır ve aracın savrulması engellenmiş olunur.
Motor balans mili ne işe yarar?
Motor balans mili ne işe yarar?
Burulma titreşimi sönümleyicileri (TVD) veya harmonik balans mili yardımcı veya aksesuar kayışı tahrik sistemlerinde (ABDS) çok önemli rol oynar. Şu işe yarar: Krank milinin yorulma nedeniyle bozulmasını önler. Kayış, gergi ve diğer tahrik sistemi bileşenlerinin aşınma ve yıpranmalarını azaltır.
Viraj demiri bozulursa ne olur?
Viraj demiri lastiğinde sıkıntı olduğunda karşılaşılacak en belirgin özellik ses yapması ve rahatsızlık vermesidir. Arıza bu parçanın yırtılması veya tamamen kopması şeklinde olabilmektedir. Zamanla eskiyen parçanın değiştirilmesi ve kontrol edilmesi önem arz eder.
Denge çubuğu arızası nasıl anlaşılır?
Belirtiler Nelerdir?
- Araç sürüş esnasında titriyordur.
- Araç tek tarafa çekiyordur veya stabil değildir.
- Aracın bir lastiğinden sesler geliyordur.
- Aracın lastiklerinin dışı yıpranmıştır.
- Direksiyonu çevirirken takılı kalıyordur.
- Tümseğin üzerinden geçerken, dururken veya kalkarken ses geliyordur.
Motor balans yapması ne demek?
Motor balans yapması ne demek?
Balanser, 4 silindirli dizel motorlarda düşük devirlerde krank milinin dönmesi esnasında meydana gelen dinamik dengesizlikleri sönümleyerek motorun daha sarsıntısız ve gürültüsüz çalışmasını sağlamanın yanında, motor bloğunun ve krank milinin yağlanmasını da sağlamaktadır.
Balans Kayışı nedir?
Motor gücünü su pompası, şarj dinamosu ve vantilatöre ileten parçadır. V kayışı, Eksantrik milinden aldığı gücü çeşitli dişliler yardımıyla vantilatör, şarj dinamosu, su pompası gibi parçaların üzerindeki çarkları çevirmesiyle iletmektedir.