Son Konular

Motorda ateslemeyi ne yapar?

Modoratör

Yeni Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Motorda ateşlemeyi ne yapar?


Ateşleme sisteminde; bujilere yüksek derecede kıvılcım sağlanmakta olup motor silindirlerinde yanma olayının gerçekleşmesini sağlar ve aracın harekete geçmesi için bir zorunluluktur. Tüm bu eylemler bütünü, ateşleme sistemini oluşturmaktadır.

Benzin vuruntu nedir?


Benzin vuruntu nedir?
Vuruntu, yanma odasında bulunan piston üst ölü noktaya (ÜÖN) yaklaşırken, henüz daha ulaşamadan hava ve yakıt karışımının yüksek basınç ve sıcaklığın etkisiyle kendiliğinden yanması olayıdır.

Ateşlemeyi hangi parça yapar?


Ateşlemeyi hangi parça yapar?
Distribütörlü Araçlarda Kullanılmış Olan Ateşleme Sistemi Elemanları
- Platin.
- Tevzi makarası
- Meksefe.
- Buji.
- Buji kablosu.
- Distribütör kapağı
- Ateşleme Bobini.

Ateşleme sistemi arızası nasıl anlaşılır?


Ateşleme bobini arızası nasıl belli olur?
- # 1 – Duman Atma ateşleme bobini arızasının küçük belirtisidir.
- # 2 – Aracın Daha Fazla Yakması
- # 3 – Motor Teklemesi.
- # 4 – Aracın Çalışmaması ateşleme bobini arızası belirtisidir.
- # 5 – Motor Sarsılması, Düşük Rölanti, Çekişin Azalması

Içten yanmalı motorlar kaça ayrılır?


Içten yanmalı motorlar kaça ayrılır?
İçten Yanmalı Motorlar: İçten yanmalı motorda yakıtın yanması motorun içinde gerçekleşir. İki zamanlı ve dört zamanlı benzinli ve dizel motor, içten yanmalı motorlara örnektir.

Ateşleme bobini arızası nasıl anlaşılır?


Ateşleme bobini arızası nasıl anlaşılır?
Ateşleme bobini arıza yaptığında belirli yöntemler ışığında sorunu anlamak mümkündür. Eğer ki bobin bozulursa aracın motoru titreşimli bir şekilde çalışır, rölantide kendiliğinden stop eder, marşa basıldığı anda motor geç ve zor çalışır, aracın kesinlikle çekişi düşer ve dolayısıyla da çok fazla yakıt tüketmeye başlar.

Yakıt sistemi parçaları nelerdir?


Yakıt sistemi; yakıt deposu, yakıt pompası, yakıt göstergesi, jikle devresi, rölanti devresi, hava filtresi gibi parçalardan oluşur. Eski tipteki motorlarda karbüratör sistemi olarak ifade edilen bu düzenekler, yeni nesil motorlarda yakıt sistemleri olarak geçer.

Ateşleme zayıf olursa ne olur?


Ateşleme zayıf olursa ne olur?

Ateşleme sorunu neden olur?


Ateşleme sorunu neden olur?
Ateşleme bobini arızası da o aracın çalışmamasına neden olur. Bu, bozuk bobin tarafından bujilere gönderilen düzensiz kıvılcımlar nedeniyle meydana gelir. Arabanızı stop ettiğinizde geç çalışma veya hiç çalışmama sorunları meydana gelir. Genelde eski araçlarda bu sık yaşanır.

Ateşleme sisteminin parçası nedir?


PARÇALARI: Akümülatör, kontak anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, platin, kondansatör, tevzi makarası ile buji ve buji kablolarından oluşur. alıcılarında elektrik ihtiyacını karşılar.

Otto motorlarında Kıvılcım üretmek için gereken yüksek voltaj nasıl elde edilir?


Otto motorlarında Kıvılcım üretmek için gereken yüksek voltaj nasıl elde edilir?
Bu keçe kamın mil üzerinde yağlamasını yapar ve üzerine zaman zaman birkaç damla yağ damlatılması gerekir. Platinler: Distribütör platinleri açıldığında ateşleme bobini primer devresindeki akım kesilerek sekonder devrede yüksek voltajlı akım oluşur. Bu da buji kıvılcımı için yeterli olur.

Buji ile ateşleme hangi motorlarda olur?


Buji ile ateşleme hangi motorlarda olur?
Bujiler benzinli ve benzinli/lpg'li motorlarda kullanılır. Benzinli motora sahip tüm araçlarda ateşleme bujisi kullanılır. Dizel araçlarda, ateşleme bujisi bulunmaz.

Ateşleme bobini değişmezse ne olur?


Ateşleme Bobini Değişmezse Ne Olur? Kalem tipi bobinlerde tek bobin bozulmuş olabilir. Değişmezse zamanla diğer bobinler de bozulur. Tüm bobinler çalışmadığında aracınız stop eder.

Tevzi makarası ne demek?


Tevzi makarası ne demek?
Tevzi makarası, içten yanmalı motorların ateşleme sistemindeki en önemli parçalar arasında yer alır. Karbüratörün hemen üzerinde bulunur ve endüksiyon bobini ile senkronize bir şekilde çalışır. Parçanın döner bir yapıya sahip olmasından dolayı ismi tevzi makarasıdır.

Ateşleme sisteminin görevi nedir?


Ateşleme sisteminin görevi nedir?
Bağımsız elektronik ateşleme sisteminin görevi, yanma odasına alınan hava – yakıt karışımının en uygun anda buji ile ateşleyerek yanmayı başlatmak için gerekli avansı vermektir.

Dizel motorlarda yanma nereden yakıt püskürtme ile olur?


Piston hareketinin en tepe noktasında, dizel yakıt yüksek basınçla atomizer memeden geçerek yanma odasının içine püskürtülür, burada sıcak ve yüksek basınçlı hava ile karışır. Bu karışım hızla tutuşur ve yanar.

Ateşleme bobininde genelde 0.03 0.07 mm kesitli telden yaklaşık 20000 sarımlı devreye ne ad verilir?


Ateşleme bobininde genelde 0.03 0.07 mm kesitli telden yaklaşık 20000 sarımlı devreye ne ad verilir?
Ateşleme bobini; dış etkilerden koruyan bir kutu içerisindeki demir çekirdek (nüve) üzerine genelde 0.7-1 mm kesitli telden yaklaşık 200 sarımlı birinci devre (primer sargı) ile genelde 0.03-0.07 mm kesitli telden yaklaşık 20000 sarımlı ikinci devreden (sekonder sargı) meydana gelir.

Ateşleme sırası nasıl bulunur?


Ateşleme sırası nasıl bulunur?
Ateşleme Sırası Nasıl Bulunur? Ateşleme sırası 4 silindirli motorlarda çok yaygın olarak 1-3-4-2 şeklindedir. Bazı motorlarda bu sıra değişebilir emin olmak gerekir.

Benzinli bir motorda buji hangi zamanda ateşleme yapar?


Bujiler benzinli motorda ateşlemeyi, pistonların yukarı doğru hareket ettiği sıkıştırma zamanının sonunda yapıyor.
 
Ateşleme sisteminde; bujilere yüksek derecede kıvılcım sağlanmakta olup motor silindirlerinde yanma olayının gerçekleşmesini sağlar ve aracın harekete geçmesi için bir zorunluluktur. Bu kıvılcım, ateşleme sistemi sayesinde oluşturulur ve bu da motorun çalışması için gereklidir.

Ateşleme bobini arızası, genellikle aracın motorunda belirli belirtilere neden olur. Aracın duman çıkarması, normalden daha fazla yakıt tüketmesi, motorun titremesi, aracın çalışmaması, motorun sarsılması gibi durumlar ateşleme bobini arızasının belirtileri olabilir. Bu belirtilerle karşılaşıldığında ateşleme sistemi üzerinde detaylı bir kontrol yapılması önemlidir.

Ateşleme sistemi arızası genellikle ateşleme bobini arızasıyla ilişkilendirilir. Ayrıca, ateşleme sistemini oluşturan parçaların zarar görmesi, kabloların bağlantılarının gevşemesi veya yanlış olması gibi sebepler de ateşleme sorunlarına yol açabilir. Bu tür durumlarda, profesyonel bir servis tarafından detaylı bir inceleme yapılması önerilir.

Ateşleme sisteminin parçaları arasında akümülatör, kontak anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, platin, kondansatör, tevzi makarası, buji ve buji kabloları gibi elemanlar bulunur. Bu parçaların bir araya gelerek uygun zamanda kıvılcım oluşturması, motorun çalışması için gereklidir.

Ateşleme sisteminin görevi, motorun yanma odasına alınan hava-yakıt karışımını en uygun zamanda ateşleyerek yanmayı başlatmaktır. Bu sayede motorun verimli bir şekilde çalışması ve aracın hareket etmesi sağlanır. Ateşleme sistemi, aracın performansı ve yakıt tüketimi üzerinde de önemli bir etkiye sahiptir.
 

Kagit bardakta 7 oz ne demek?

Tukenmez kalemi ne siler?

  1. Konular

    1. 1.281.749
  2. Mesajlar

    1. 1.679.993
  3. Kullanıcılar

    1. 31.871
  4. Son üye

    1. arf
Geri
Üst Alt