- Katılım
- 27 Aralık 2022
- Mesajlar
- 342.333
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1.226
- Puan
- 113
- Yaş
- 37
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
- Credits
- 5.719
- Meslek
- Webmaster
Müşteri değer analizi ne demek?
Zeithaml'a göre (1988) müşteri değeri, müşterinin katlandıkları (harcama, zaman, çaba) ile elde ettiklerinin (değer, yüksek kalite, yarar, kolaylık, uygunluk) genel bir değerlendirmesidir. Müşterinin katlandığı maliyetler karşılığında elde ettiği faydayı ifade etmektedir.
Algılanan değer ne demek?
Algılanan değer, bir ürünün karşılığında ne alındığının ve ne verildiğinin algılanmasına dayanılarak o ürün hakkındaki genel fayda değerlendirmesidir (Zeithaml, 1988:14).
Müşteri analizi ne demek?
Müşteri analizi ne demek?
Müşterilerinizin satın alma davranışlarını gözden geçirerek, sizinle çalışmayı bırakma ihtimali olan müşterilere ait profilleri belirleyip, terk etme olasılığı yüksek olanları önceden tahmin etme işlemine (Churn) müşteri kaybı analizi diyoruz.
Müşteri değeri bakış açısı nedir?
Müşteri değeri bakış açısı nedir?
91 Tüketici bakış açısıyla müşteri değeri kavramı genel kabul gören tanımı ile; ürünlerden elde edilen faydaların, verilen parasal ve parasal olmayan maliyetlere oranıdır21. Park22, tüketici bakış açısı ile müşteri değeri kavramını; "Müşteri Değe- ri=Faydalar–Maliyetler" şeklinde formüle etmektedir.
Müşteri sadakatini etkileyen faktörler nelerdir?
Bu araştırmada müşteri sadakatine etki ettiği düşünülen güven, ödüllendirme, hizmet kalitesi, vazgeçilmezlik ve umursanma faktörleri üzerinde durulmuştur. Araştırmanın sonucunda, tüm faktörlerin müşteri sadakatini olumlu yönde etkilediği gözlemlenmiştir.
Müşteri tutumu nedir?
Tutumsal yaklaşım müşterinin hizmete olan duygusal bağlılığı olarak tanımlanmaktadır. Bu yaklaşım da müşteri hizmeti almaya devam etmese bile hizmeti veren işletme hakkında olumlu şeyler söyleyebilir, başkalarına tavsiyede bulunabilir bu da müşterinin hala sadık bir müşteri olduğunu göstermektedir.
Algılanan risk ne demek?
Algılanan risk ne demek?
Algılanan risk, tüketicilerin satın alacak- ları ve kullanacakları ürünlere yönelik satın alma öncesi karşılaştıkları belirsizlik ve bekledikleri zararları ifade etmektedir (Chen ve He, 2003: 680).
Müşteri ihtiyaç analizi nedir?
Müşteri ihtiyaç analizi nedir?
Müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerini karşılama amacı ile yapılan desenlerin üretim süreci vaka analizi ile açıklanmaktadır. Araştırmanın sonuçları, müşteriye yapılan anket ve işletme çalışanları ile yapılan görüşmeler ile desteklenmektedir.
Müşterinin demografik yapısını tespit etme nedir?
Bir bölgede yaşayan insanların ırk, cinsiyet, gelir dağılımı, yaş, yaşantı tarzı gibi öğelerine demografik yapı denir. Bir ülkenin nüfusu, tüketici pazarının hacmi ve büyüklüğü hakkında genel bir fikir verir. Bu bakımdan pazarı etkileyen bir faktör olarak nüfusun gerek sayısını gerekse niteliğini incelemek gerekir.