Noter tasdikli belge ne demek?
Noter tasdiki, tercümesi yapılan belgeleri vereceğiniz makam, resmi onay istediğinde noterler tarafından yapılan onay işlemidir. Ülkemizde tasdik işlemleri Adalet Bakanlığı tarafından noterlere verilmiştir. Belgeler noter tasdikinin ardından yasalar önünde hukuki geçerlilik kazanır.
Noter tasdiki kaç yıl geçerli?
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde de- ğiştirilmiştir. "(1) 6 ncı maddede belirtilen yetki belgesi ve takograf servis hizmetleri onay belgesinin geçerlilik süresi, belgelerin düzenlenmiş olduğu tarihten itibaren üç yıldır.
Noterlik personeli devlet memuru statüsünde midir?
Noterlik personeli devlet memuru statüsünde midir?
Noterler kamu hizmeti görmekle birlikte, kamu görevlisi veya serbest meslek çalışanı olarak nitelendirilemezler. Noterlerin kendine özgü bir hukuki statüleri vardır. Noterin başlıca görevi belgelere ve işlemlere resmiyet kazandırmaktır.
Noter tasdikli suret ne demek?
bir belgenin orjinalliğinin kontrol edilmiş olduğuna dair ibare. genelde en ucubik devlet dairelerinde bile en basit belgede istenir ki vatandaşın zamanından ve parasından çalınsın..
Noter kayıtları kaç yıl saklanır?
Madde 24 — Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik Hükümleri uygulanır. Bu Yönetmeliğin 9 uncu maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde tanımlanan D grubuna dâhil tüm noterlik işlem kâğıtları 75 yıl saklama süresine tabi olacaktır.
Noterler devlet kurumu mu?
Noterler devlet kurumu mu?
Kuruluşu: Türkiye Noterler Birliği, Anayasa'nın 135'inci maddesine göre Noterlik Kanunu ile kurulmuş olup, kamu kurumu niteliğinde tüzel kişiliğe sahip bir meslek kuruluşudur. Bu Kanun'da gösterildiği şekilde Devletin idari ve mali denetimine tabidir. Birliğin merkezi Ankara'dadır.
Noterde düzenleme şeklinde ne demek?
Niteliği açısından tapuda işlem yapılmasını gerektiren sözleşme ve vekaletnamelerle, vasiyetname, mülkiyeti muhafaza kaydı ile satış, gayrimenkul satış vaadi, vakıf senedi, evlenme mukavelesi, tanıma, mirasın taksimi sözleşmesi ve diğer kanunlarda öngörülen sair işlemler düzenleme şeklinde yapılır.
Tasdikli fotokopi nedir?
Diploma sureti aynı zamanda "diplomanın aslı gibidir" belgesidir. Diploma sureti, noter tarafından ya da okuldaki yetkili kişi tarafından onaylanır ve diploma yerine kullanılabilir. Yetkili kişi diploma fotokopisine aslı gibidir kaşesini basarak, diploma fotokopisinin resmi kurum ve kuruluşlarda kullanılmasını sağlar.