Ogrenciler bir olcum yapmadan once neden bir tahmin yapmali?

Modoratör

Yeni Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Öğrenciler bir ölçüm yapmadan önce neden bir tahmin yapmalı?


Ölçmede tahminin rolü: Standart olan veya olmayan ölçme birimlerini kullanmadan önce öğrencilerden ölçüm sonucunu tahmin etmelerini istemek önemlidir. – Böylece öğrenciler nesnenin ölçülecek özelliği üzerinde düşünür.

Uzunluk ölçümü yapan kişilere hangi meslek gruplarından örnekler verilmiştir?


Uzunluk ölçümü yapan kişilere hangi meslek gruplarından örnekler verilmiştir?
Uzunluk ölçülerini kullanan bazı meslekler şunlardır: Marangozlar, terziler, inşaat mühendisleri, mimarlar, sıhhi tesisatçılar, teknik ressamlar, inşaat ustaları, kumaş satan esnaflar…

Ölçme neden yapılır?


Ölçmenin amacı yargılamak, etiketlemek değildir. Ölçmenin amacı veri elde etmektir. Elde edilen her verinin paylaşılması ölçmenin amacından sapmasına neden olur.

Her ölçümde aynı sonucu veren ölçme araçları nasıl ölçme araçlarıdır?


Her ölçümde aynı sonucu veren ölçme araçları nasıl ölçme araçlarıdır?
Ölçek: Belirli bir özelliği ölçmek için hazırlanmış ve birimleri hep aynı olan ölçme araçlarıdır.

Hangi mesleklerin çalışma alanında milimetrenin kullanımı daha fazladır?


Milimetreyi en çok mühendislik bilimiyle uğraşan kişiler kullanmaktadır. Dahası farklı büyüklük hassasiyetine ihtiyaç duyan mühendislikler arasında makine mühendisleri uyguladıkları projelerde sıklıkla milimetreyi kullanır. Verdikleri tüm uzunluk değerleri aksi belirtilmediği müddetçe milimetredir.

Metre kullanılan meslekler nelerdir?


Metre kullanılan meslekler nelerdir?
METRE: terzi,inşaat mühendisleri,marangoz,mimarlar,teknik ressamlar,camcılar,her insan genellikle kullanır vs…

Ölçme ve kontrol terimleri nedir?


Birim adı verilen ve bilinen bir değerin aynı cinsten bilinmeyen bir değer içinde ne kadar olduğunun araştırılmasın ÖLÇME denir. Bir işin istenilen ölçü sınırları içerisinde ve özelliklerde yapılıp yapılmadıkları ile özelliklerinin araştırılmasına KONTROL denir.

Eğitimde ölçmenin amacı nedir?


Eğitimde ölçmenin amacı nedir?
Ölçme ve değerlendirme, öğretme ve öğrenmenin etkililiğini belirlemek amacı ile yapılan, eğitimle ilgili verilerin toplanmasını ve yorumlanmasını içeren çok adımlı, sistematik bir süreçtir.

Eğitimde neden ölçme yapılır?


Ölçme-değerlendirme, öğretimin ve öğrenmenin önemli bir parçasıdır. Ölçme-değerlendirme, öğrenme sürecinin farklı aşamalarında öğrencilerin ne bildiklerini, ne anladıklarını, neler yapabileceklerini belirleyerek dönüşümlü düşünme yoluyla öğretmen ve öğrencinin yeni hedefler belirlemesine yardımcı olur.
 
Öğrenciler bir ölçüm yapmadan önce neden bir tahmin yapmalı konusunda paylaşılan bilgilerde, öğrencilerin ölçüm sonucunu tahmin etmelerinin önemli olduğu vurgulanmış. Bu sayede öğrenciler, nesnenin ölçülecek özelliği üzerinde düşünebilir ve ölçüm sürecine hazırlıklı olabilirler.

Uzunluk ölçümü yapan kişilere örnek verilen meslek grupları arasında marangozlar, terziler, inşaat mühendisleri, mimarlar, sıhhi tesisatçılar, teknik ressamlar, inşaat ustaları ve kumaş satan esnaflar gibi meslekler bulunmaktadır. Bu mesleklerde uzunluk ölçümleri önemli bir rol oynamaktadır.

Ölçmenin amacı yargılamak veya etiketlemek değil, veri elde etmektir. Elde edilen verilerin doğru şekilde paylaşılması, ölçmenin amacına hizmet etmektedir.

Her ölçümde aynı sonucu veren ölçme araçları ise belirli bir özelliği ölçmek için hazırlanmış ve birimleri sürekli olan ölçme araçlarıdır. Bu tür ölçme araçları ölçek olarak adlandırılmaktadır.

Mesleklerin çalışma alanlarında milimetre ve metre gibi ölçü birimleri farklı şekillerde kullanılmaktadır. Milimetre ölçü birimini mühendislik bilimiyle uğraşan kişiler ve özellikle makine mühendisleri sıklıkla kullanmaktadır. Metre ölçü birimini ise terziler, inşaat mühendisleri, marangozlar, mimarlar, teknik ressamlar, camcılar gibi meslek grupları kullanmaktadır.

Eğitimde ölçmenin amacı, öğretim ve öğrenmenin etkililiğini belirlemek amacıyla yapılan bir süreçtir. Ölçme ve değerlendirme sayesinde eğitimde verilerin toplanması ve yorumlanması sağlanarak öğrencilerin gelişimi takip edilir.

Son olarak, eğitimde ölçme neden yapılır konusunda da ölçme-değerlendirmenin öğretim ve öğrenme süreçlerinde önemli bir rol oynadığı belirtilmiştir. Öğrencilerin ne bildikleri, ne anladıkları ve neler yapabileceklerinin belirlenmesi sayesinde öğretmenler ve öğrenciler yeni hedefler belirlemekte ve öğrenme sürecini yönlendirmektedir. Bu sayede öğretim ve öğrenme süreci daha etkili hale getirilebilir.
 

Sentetik polimerler ne demek?

Hangi tepkimelerde tuz olusur?

  1. Konular

    1. 1.282.309
  2. Mesajlar

    1. 1.682.257
  3. Kullanıcılar

    1. 32.033
  4. Son üye

Geri
Üst Alt