Son Konular

Ogretmen ogrenciye nasil hitap etmeli?

Modoratör

Efsanevi Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Öğretmen öğrenciye nasıl hitap etmeli?


Öğretmen öğrencisine hitap ederken, "Sevgili, öğrenciler, ya da değerli öğrenciler" diyebilir. İlköğretim öğrencisine "arkadaşlar" ifadesi uygun değildir. Ancak lise ve Üniversitelerde olabilir. Ama en önemlisi; "Sevgili öğrenciler, Değerli öğrenciler, kıymetli öğrenciler…, gibi, ifadeler seçilebilir.

Öğretmenin hangi davranışı öğrencilerin sorun davranış sergilemesine neden olur?


Öğretmenin hangi davranışı öğrencilerin sorun davranış sergilemesine neden olur?
Özer (2009:108), öğretmenlerin en çok karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları arasında "sınıfta dikkat çekmek, izin almadan konuşmak ve yüksek sesle konuşmak, kavga etmek, arkadaşının üzerine yürümek, küfürlü konuşmak, sürekli gülme" nin yer aldığını tespit etmiştir.

Olumsuz öğrenci davranışları nelerdir?


Olumsuz öğrenci davranışları nelerdir?
Derse devam etmeme ya da derslere geç gelme, derse hazırlıksız gelme, sınıfta uygun olmayan yer ve zamanda konuşma, arkadaşlarına, kendisine veya eşyalarına zarar verme, derste uzun süre hayal kurma ya da ders dışı bir etkinlikle uğraşma gibi davranışlar, sınıfta sıkça gözlenen istenmeyen öğrenci davranışları olarak …

Hitap şekilleri nasıl olmalıdır?


Tüm bu bireylerle iletişime girebilmeniz için farklı hitap şekillerine ihtiyacınız olacaktır; Kişinin adını veya unvanını bilmediğinizde; Beyefendi, Hanımefendi. Kişinin adını bildiğinizde; Mehmet Bey, Melis Hanım. Kişinin adını bildiğiniz resmi durumlarda başına Sayın hitap kelimesini getirmelisiniz.

Üniversitede hocaya nasıl hitap edilir?


Üniversitede hocaya nasıl hitap edilir?
Hocanın unvanını ve soyadını kullanarak bir selamlamayla başla.
- Hocanın doktorası olup olmadığından emin değilsen ona "Profesör Yılmaz" olarak hitap edebilirsin.
- Hocayla kişisel etkileşimlerin varsa "Merhaba Yılmaz Hocam" gibi biraz daha resmi olmayan bir selamlama kullanabilirsin.

Öğretmenin öğrencilerle iletişimi nasıl olmalıdır?


Öğretmenin öğrencilerle iletişimi nasıl olmalıdır?
Doğru iletişim başarıyı getirir. Olumlu bir öğretmen öğrenci iletişimi için öğretmenler "sen dili" yerine "ben dili" kullanmalıdır. Çünkü "sen dili" öğrenciyi yargılar ve onda düşük bir özsaygı uyandırır. Ben dili ise öğrenciyi yargılamaz, öğretmenin duygu ve düşüncelerini net bir şekilde öğrenciye aktarır.

Öğretmenin öğrenci ile iletişimi nasıl olmalıdır?


Öğretmen öğrenciyi dinlemelidir. Dinlemek, yorum yapmadan, öğrencinin sözünü kesmeden, suçlamadan sabırla, öğrencinin anlatmak istediğini anlamaya çalışmaktır. Daha sonra öğrencinin anlatmak istediğini düzgün sözcüklerle öğrenciye ifade etmek gerekir. Öğretmen öğrenci ile "ben" dilinde iletişim kurmalıdır.

Problemli davranışlara Neler Sebep Olmaktadır?


Problemli davranışlara Neler Sebep Olmaktadır?
Bu davranışların birçok sebebi olabilir. Çocuğun psikolojik özellikleri, aile ortamında yaşadıkları, okul ile uyumsuz olmasına sebep olan durumlar, kötü rol model alma, kitle iletişim araçlarının etkileri ve birçok etken çocuklarda sürekli olarak tekrarlanan problem davranışlara sebep olabilir.

Istenmeyen davranışlar hangi durumlarda ortaya çıkar?


Istenmeyen davranışlar hangi durumlarda ortaya çıkar?
Öğrencinin dikkatini toplamada güçlük çekmesi.

Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışları nelerdir?


Örneğin; sınıfa geç gelmek, sınıfa gürültüyle girmek, başkalarına bağırmak, üzerine yürümek, tartaklamak, tehdit etmek, saldırmak; haşin davranmak; arkadaşlarına hükmetmek; zorbalık yapmak; makul eleştirilere düşmanca tepki göstermek; kırıcı ve küfürlü konuşmak, sözle taciz etme, arkadaşlarına sahte ithamlar yöneltmek.

Eğitimde istenmeyen davranış nedir?


Eğitimde istenmeyen davranış nedir?
Istenmeyen Davranış Tanımı Okulda ve sınıfta eğitsel çabalara engel olan davranışların tümü istenmeyen davranış olarak nitelendirilir. Dersin akışını bozan, hedef davranışlara ulaşmayı zorlaştıran veya engelleyen her davranış istenmeyen davranıştır.
 
Öğretmen öğrencilerle iletişim kurarken dikkat etmesi gereken hitap şekilleri, davranışlar ve iletişim teknikleri oldukça önemlidir. Öğrencilere hitap ederken sevgi ve saygı dolu ifadeler kullanmak, onların motivasyonunu artırabilir ve güven oluşturabilir. Öğretmenlerin öğrencilerle olan iletişiminde "ben dili" kullanmaları, öğrencileri yargılamaktan uzak durmaları ve empati kurmaları önemlidir.

Öğrencilerin sorun davranışlar sergilemelerine sebep olan etkenler arasında dikkat çekmek, kavga etmek, sürekli gülme gibi davranışlar yer almaktadır. Bunların yanı sıra olumsuz öğrenci davranışları arasında derse devam etmeme, hazırlıksız olma, uygun olmayan zaman ve yerde konuşma, zarar verme eylemleri gibi davranışlar da bulunmaktadır.

Üniversitede hocalara hitap ederken, önce unvanlarını ve soyadlarını kullanarak saygı ifadelerini belirterek selamlama yapmak önemlidir. Eğer hocanın doktora unvanıyla ilgili bir bilginiz yoksa, genellikle "Profesör" unvanı kullanılarak hitap edilebilir. Hocalarla kişisel bir ilişkiniz varsa, daha resmi olmayan bir şekilde hitap edebilirsiniz.

Öğretmenin ve öğrencilerin iletişiminde doğru yöntemleri kullanmak, karşılıklı anlayış ve saygı çerçevesinde olmalıdır. Öğrencilerin problemli davranışlar sergilemesinin altında yatan nedenler arasında psikolojik özellikler, aile ortamı, okuldaki uyumsuzluklar, kötü rol modeller ve medyanın etkileri gibi faktörler yer alabilir.

Sonuç olarak, öğretmenlerin öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilmeleri için hitap şekillerine dikkat etmeleri, doğru davranışları sergilemeleri ve empati göstermeleri önemlidir. Bu sayede öğrencilerin motivasyonu artacak, olumsuz davranışlar azalacak ve daha verimli bir öğrenme ortamı oluşturulabilecektir.
 

Sinir sisteminin duzenli calismasini ne saglar?

Gri pasaport ingilizce ne demek?

  1. Konular

    1. 1.281.091
  2. Mesajlar

    1. 1.678.428
  3. Kullanıcılar

    1. 31.747
  4. Son üye

Geri
Üst Alt