Okullardaki kisisel rehberlik hizmetlerinde ogretmenlerin nasil bir katkisi olabilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
149.169
Tepkime puanı
0
Puan
0
Credits
0

Okullardaki kişisel rehberlik hizmetlerinde öğretmenlerin nasıl bir katkısı olabilir?


Öğretmenin rehberlik açısından rollerinden biri de, okul ortamında pozitif insan ilişkilerinin gelişmesine yardımcı olmaktır. Öğrencilerin birbirleriyle ve kendisiyle iyi bir etkileşim kurmasında öğretmen dominant bir durumdadır. Öğrencilere model olur. Etkili bir iletişimi kolaylaştırıcı ve sürdürücü bir rol oynar.

Iyi bir rehber öğretmen nasıl olmalı?


Öncelikle iyi bir rehber öğretmenin sabırlı ve hoşgörülü olması beklenir. Problem çözme becerisi de yüksek olan rehber öğretmenler insan ilişkilerini geliştirmekte de yetenekli olmalılar. Aynı zamanda rehber öğretmenler öğrencileri ile rahat bir şekilde diyalog kurabilmeliler.

Rehberlikte konsültasyon ne demek?


Rehberlikte konsültasyon ne demek?
Okullarda yapılan konsültasyon çalışmaları, öğrencinin eğitimi ile ilgili ya da yetişmesinden sorumlu bir ya da daha fazla kişinin, psikolojik danışman ile işbirliği yaparak, öğrencinin gelişmesi için kurdukları yardım ilişkisi olarak tanımlanabilir (Akman, 2002).

Okullarda kişisel rehberlik çalışmaları neden önemli ve gereklidir?


Rehberlik ve psikolojik danışmanlık servisleri öncelikle bireylerin sorunlarını dinler, onlara karar vermelerinde yardımcı olur. Kaygılı ve bunalımlı zamanlarda psikolojik destek verir. Problem çözme yeteneğini geliştirir. Ayrıca okullardaki bu birimler farkındalık sağlar.

Sınıf rehber öğretmeni neler yapabilir?


Sınıf rehber öğretmeni belirlenen saatlerde sınıfa girer. Daha sonra ise sınıfta rehberlik çalışmaları yapar. Bu rehberlik çalışmaları eğitsel ve mesleki rehberlik çalışmaları olarak yapılmaktadır. Bu çalışmalar yapılırken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri servisi ile organize bir çalışma yürütülür.

Rehber öğretmen haftada kaç saat derse girer?


Rehber öğretmen haftada kaç saat derse girer?
MADDE 25 – (1) Rehberlik ve psikolojik danışma servislerinde görevli rehber öğretmen/psikolojik danışmanların çalışma süreleri bir iş saati 60 dakika olmak üzere haftalık 30 iş saatidir.

Rehber öğretmen kaç puanla atanır?


Rehberlik Öğretmenliği Atama Taban Puanları (SON 5 YIL)
Alan Adı | Atama Yılı | KPSS Taban Puanı
Rehberlik Öğretmenliği | 2019 AĞUSTOS | 79,42048
Rehberlik Öğretmenliği | 2019 ŞUBAT | 81,45905
Rehberlik Öğretmenliği | 2018 TEMMUZ | 79,77604
Rehberlik Öğretmenliği | 2017 TEMMUZ | 77,38297

Konsültasyon nedir rehberlik kpss?


Okul Ortamında Konsültasyon (Müşavirlik-Danışma) Hizmetleri Müşavirlik; bir insana yardım hizmeti sağlayan profesyonelin hem danışana hem de danışan sistemine yardımcı olmak amacıyla bir danışana işle ilgili veya bakımla ilgili yardımcı olduğu bir süreçtir.

Eğitimde rehberliğin önemi nedir?


Eğitimde rehberliğin önemi nedir?
Toplum içinde yaşamla ilgili sorunlar ve bunlara çözüm bulmak her ne kadar okullarda ders konularının amacı olsa da bu rehberlik ve psikolojik danışmanlık çerçevesinde daha sistemli ve doğru bir şekilde yapılır. Bu birim öğrencilere danışmanlık, kişisel sorunları konusunda yol gösterme gibi çok önemli hizmetler verir.

Okul rehber öğretmeninin önemi nedir?


Çocuğun okulla tanışmasıyla birlikte öğretmenlerinin gözlemi ve yapılacak ölçümler üstün zekâlı çocukların erken tanılanmasını sağlar. Bu açıdan üstün zekâlılık ne kadar erken tanılanırsa öğrenme yöntemi, potansiyelin doğru ilgi alanlarında kullanımı, sosyal açıdan uyum sağlama becerileri doğru inşa edilebilir.
 
Öğretmenlerin okullardaki kişisel rehberlik hizmetlerinde önemli bir katkısı olabilir. İşte bu katkılardan bazıları:

1. **İyi Bir Rol Model Olma**: Öğretmenler, öğrencilere iyi bir model oluşturarak, olumlu davranışları sergileyebilir ve olumlu insan ilişkileri geliştirmelerine yardımcı olabilirler.

2. **İletişim Becerilerini Geliştirme**: Öğretmenler, etkili iletişim becerileri kullanarak öğrencilerle sağlıklı bir iletişim kurabilir ve onları dinleyerek destek olabilirler.

3. **Rehberlik Faaliyetlerine Katkı Sağlama**: Sınıf rehber öğretmenleri belirlenen saatlerde sınıfa girerek rehberlik çalışmaları yapabilir. Bu çalışmalar, öğrencilerin eğitsel ve mesleki rehberlik ihtiyaçlarını karşılamalarına yardımcı olabilir.

4. **Konsültasyon ve İş Birliği**: Rehberlik hizmetleri ile işbirliği yaparak öğrencilerin gelişimine destek olabilirler. Konsültasyon sürecine katılarak, öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun destek programları oluşturulmasında rol alabilirler.

5. **Öğrenci İhtiyaçlarını Takip Etme**: Öğretmenler, öğrencilerin akademik ve duygusal ihtiyaçlarını takip ederek gerekli destekleri sağlayabilirler. Öğrencilerin bireysel farkındalıklarını artırabilir ve doğru yönlendirmeler yapabilirler.

Bu noktalardan da anlaşılacağı üzere, öğretmenlerin okullardaki kişisel rehberlik hizmetlerinde önemli ve değerli bir rolü olabilir. Bu rolleri etkin bir şekilde yerine getirerek öğrencilerin gelişimine katkıda bulunabilirler.
 

ASUS Sistem Geri yukleme Nasil Yapilir?

Neler hizlanma hareketi yapar?

  1. Konular

    1. 1.282.900
  2. Mesajlar

    1. 1.683.902
  3. Kullanıcılar

    1. 32.234
  4. Son üye

Geri
Üst Alt