Modoratör
Yeni Üye
Online tapu satışı nasıl yapılır?
Vatandaşlar; sisteme alıcı ve satıcının T.C. kimlik numarası, e-devlet şifresi, telefon numarası ve tapu müdürlüğü ismini giriyor. Sonrasında tapu müdürlüğü tarafından harç miktarı hesaplanıp vatandaşlara bildiriliyor. Vatandaşların ücretlerini yatırmalarının ardından web tapu randevu saati SMS ile iletiliyor.
Satış için tapuda hangi evraklar gerekir?
Tapu devri için gerekli belgeler ise şu şekilde;
- Rayiç Belgesi. Belediyeden alınan; ada parsel numarası ve tapu kütüğünde kayıtlı olan gayrimenkul malikinin kimlik bilgilerine göre, evin rayiç bedelini gösteren belgedir.
- T.C. Nüfus Cüzdanı
- Borcu Yoktur Belgesi.
- Tapu Belgesi.
- DASK.
- Muvafakatname.
- Vekaletname.
- Gerçek Kişilerde.
Uzaktan tapu devri nasıl yapılır?
Uzaktan tapu devri nasıl yapılır?
Başka ilden tapu satışı nasıl yapılıyor?
- İlk önce alıcı ve satıcı, bulundukları şehirlerdeki tapu müdürlüklerine giderek, başka bir şehirdeki gayrimenkulün satış işlemi için başvuruda bulunuyor.
- Yapılan başvuru üzerine müdürlük, TAKBİS üzerinden, tapunun asıl bulunduğu tapu müdürlüğünden yetki talebinde bulunuyor.
Internetten tapu satışı yapılır mı?
Web Tapu, mülk sahiplerinin Tapu ve Kadastro müdürlüklerine gitmelerine gerek kalmadan tüm taşınmaz mülklerini yönetebilecekleri, 50'ye yakın online tapu ve 20 adet de kadastro işlemini internet üzerinden gerçekleştirebilecekleri bir teknolojidir.
Arsa alım satım işlemleri nasıl yapılır?
Tapu dairesinde arsa alım satım işlemleri nasıl yapılır? – Evraklarınız eksiksiz ise onaylanır ve sonra bir mesaj gelir. Mesajda tapu harcinin ödemesi ile ilgili randevu verilir. – Tapu harcı yatırıldıktan sonra tapu harç dekontları ve evraklar ilgili memura verilir.
Arsa tapu nasıl alınır?
Arsa tapu nasıl alınır?
Sahip olduğunuz ev, arsa, arazi, ticari yapı gibi gayrimenkuller için Tapu Genel Müdürlüğüne başvuru yaparak tapu belgesi alabilirsiniz. Tapu alabilmek için Tapu Genel Müdürlüğüne teslim etmeniz gereken belgeler ve ödemeniz gereken bir tapu harcı bulunur.