- Katılım
- 27 Aralık 2022
- Mesajlar
- 342.242
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 942
- Puan
- 113
- Yaş
- 36
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
- Credits
- 1.765
- Meslek
- Webmaster
Perakendeciler neden markalı ürünleri satmayı tercih eder?
Perakendeci markalı ürünlerin son yıllarda yüksek pazar payı elde etmelerinin nedenleri arasında; perakendecinin sahip olduğu pazarlık gücü nedeniyle üretici firmadan ürünü büyük miktarda ve daha ucuza satın alması, düşük tanıtım, promosyon, fiziksel dağıtım ve ambalaj giderleri nedeniyle markasını daha ucuza …
Perakendeci markalı ürünler nedir?
Perakendeci markası kavramı, perakendecilerin kendileri için üretilip satılan ve ulusal üreticinin marka adından farklı olan markalar olarak tanımlanabilmektedir. Perakendeci markası olabilmenin en önemli koşulu, marketin kendisini bir marka olarak görmesinden geçmektedir (Gavcar, Didin,2007: 24).
MARKA GENİSLEMESİ KAVRAMI "Marka Genişlemesi" (Brand Extension) kavramı genel olarak firmanın oluşturulmuş bir marka ismini yeni bir ürünü piyasaya sürmek için kullanmasıdır. Yani yeni ürünün mevcut marka ismi ile ya da mevcut marka ile yeni bir markanın bileşimi olan bir marka ismiyle sunulmasıdır.
Medya planlama yaparken kullanılacak medya ve mecraların seçiminde dikkat edilmesi gereken unsurlar nelerdir?
Bu noktada planlama yaparken şu hususlar üzerinde durulmalı:
Migros Bim gibi markalara ne ad verilir?
Market Markası Kavramı Market markalı ürünler, perakendeciler adına veya onlar tarafından üretilen ve kendi isimleri altında veya perakendecinin sahip olduğunu belgelediği marka altında satışa sunulan ürünler olarak tanımlanmaktadır.
Özel markalı ürünler nedir?
"Private Label" Multibrand (Çoklu Marka) perakendecilerinin kendi şirketleri adına üretimde bulundukları veya ürettirdiği, kendi marka adıyla veya özel marka adıyla satılan ürünlerdir.
Bim exclusive ürün nedir?
BİM mağazalarında yer alan özel markalı ürünler, markası ve formülü yalnız BİM'e ait olan ve BİM'in seçtiği tedarikçiler tarafından üretilen yüksek kalitede ürünlerdir. Bu ürünlerin en önemli özelliği, aynı kalitedeki benzer ürünlerden daha uygun fiyatlı olmalarıdır.
Marka genişletme stratejisi mevcut ve güçlü bir markanın tüketiciler üzerinde yarattığı olumlu farkındalığı da kullanarak yeni ürünlere genişlemesidir. Marka genişletme stratejisinin avantajları olduğu gibi dezavantajları da olabilmektedir. Ancak ülkemizde uygulama örnekleri oldukça fazladır.
Medya planlaması yaparken dikkate alınması gereken konular nelerdir?
Bir medya planlaması hazırlanırken cevap verilmesi gereken sorular vardır;