Prof. Dr. Mehmet Sezai Türk: “İmam Hatip ve İlahiyat Fakülteleri, Türkiye’nin Uyuyan Gücüdür”

<
Puan 38
Çözümler 0
Katılım
21 Haziran 2022
Mesajlar
126.738
Tepkime puanı
6
Puan
38
habercihaberci doğrulanmış üyedir.
840


Türkiye'nin tarihsel ve kültürel birikimiyle dünya medeniyetine yön verebilecek bir potansiyele sahip olduğunu belirten Prof. Dr. Türk, İmam Hatip Liseleri ve İlahiyat Fakültelerinin bu potansiyelin en önemli taşıyıcılarından biri olduğuna dikkat çekti. Ancak, bu kurumların henüz tam anlamıyla değerlendirilmediğini belirterek, "Bu okulları yalnızca dini eğitim veren kurumlar olarak görmeyelim. Onları, Türk milletinin, İslam aleminin ve insanlığın maddi ve manevi gelişimine katkı sunacak merkezler haline getirmeliyiz." Dedi.
İMAM HATİP LİSELERİ: KÜRESEL GÖNÜLLÜ ELÇİLER YETİŞTİRME MERKEZİProf. Dr. Türk'e göre, İmam Hatip Liseleri sadece Anadolu'nun manevi dokusunu korumakla kalmamalı, aynı zamanda küresel düzeyde gönüllü elçiler yetiştirecek bir sistemin temel taşı olmalıdır. "Maddi ve Manevi Kalkınma Gönüllüsü" programı adını verdiği bu modelde, öğrencilere hem pratik beceriler kazandırılması hem de insani değerlerle donatılması öngörülmektedir. Bu program üç temel unsura dayanıyor: Eğitimde Yenilik, Milli ve Manevi Kimlik, Küresel Vizyon.

İMAM HATİP LİSELERİ: KÜRESEL GÖNÜLLÜ ELÇİLER YETİŞTİRME MERKEZİ


Bu kapsamda, İmam Hatip Liselerinin müfredatına tarım, hayvancılık, marangozluk ve elektrik işleri gibi pratik beceriler eklenerek, mezunların kendi ayakları üzerinde durabilmeleri sağlanacak. Milli ve manevi kimliğin güçlendirilmesi için Türkçe, Türk kültürü ve İslam ahlakının birleştiği bir eğitim modeli benimsenecek. Küresel vizyon çerçevesinde ise mezunlar, Afrika'da su kuyuları açma, Balkanlar'da tarım teknikleri öğretme gibi projelerle Türkiye'nin uluslararası etkinliğini artıracak.
İLAHİYAT FAKÜLTELERİNDE PROGRAMLAR DEĞİŞMELİProf. Dr. Türk, İlahiyat Fakültelerinin de benzer bir dönüşüm geçirmesi gerektiğini belirterek, "Maddi ve Manevi Kalkınma Elçisi" adı verilen bir program önerdi. Bu modelde, standart ilahiyat müfredatının yanı sıra liderlik, tarım yönetimi ve proje geliştirme gibi derslerin de eklenmesi öngörülüyor. Türk, şu ifadeleri kullandı:

İLAHİYAT FAKÜLTELERİNDE PROGRAMLAR DEĞİŞMELİ


"İlahiyat Fakülteleri sadece dini bilgi veren kurumlar olmaktan çıkmalı. Özel müfredat ile din eğitiminin yanı sıra inşaat teknikleri ve tarım yönetimi gibi alanları da kapsamalıyız. Yüksek lisans programları, uygulamalı tezlerle sahada deneyim kazanılacak şekilde dizayn edilmelidir. Bu tür yenilikler, fakültelerin itibar ve cazibesini artırarak nitelikli öğrencilerin ilgisini çekecektir."
ANADOLU'DAN DÜNYA'YA UZANAN ELLERBu sistemle yetişen mezunların sadece Türkiye'de değil, dünya çapında kalkınma projelerine liderlik edebileceğini vurgulayan Prof. Dr. Türk, "Anadolu'nun boşalan köylerini yeniden canlandırabilir, Afrika'da susuzluk ve açlıkla mücadele edebilir, Türk Cumhuriyetleri ile kültürel bağları güçlendirebiliriz" dedi.

ANADOLU'DAN DÜNYA'YA UZANAN ELLER


Türkiye'nin misyonunu vurgulayan Prof. Dr. Türk, şu çağrıda bulundu: "Biz Afrika'ya girmeye başladık, ama hala orada Hristiyan misyonerlerin karşısına kendi model insanımızı koyamadık. Onlar her gün sahada, biz ise sadece zaman zaman yardım gönderiyoruz. Kalıcı bir sistem kurmalı ve yeni nesilleri bu vizyonla yetiştirmeliyiz. Artık uyuyan gücümüzü uyandırma vaktidir."

Haberler | Güncel Haberler | Son Dakika Haberler

 
<
Prof. Dr. Mehmet Sezai Türk'ün İmam Hatip Liseleri ve İlahiyat Fakülteleri hakkındaki görüşlerini içeren bu açıklamalar oldukça ilginç ve düşündürücü. Türk, bu okulların sadece dini eğitim veren kurumlar olmaktan çıkması gerektiğini vurguluyor ve onların Türk milleti, İslam aleminde ve insanlıkta maddi ve manevi gelişime katkı sağlayacak merkezler haline getirilmesi gerektiğini belirtiyor.

Özellikle İmam Hatip Liseleri için "Maddi ve Manevi Kalkınma Gönüllüsü" programı adı altında bir dönüşüm modeli öneriliyor. Bu modelde öğrencilere pratik beceriler kazandırılması ve insani değerlerle donatılması hedefleniyor. Ayrıca, müfredatlara tarım, hayvancılık gibi pratik becerilerin eklenmesi ve milli, manevi kimlik ile küresel vizyonun bir araya getirildiği eğitim modelleri benimsenmesi öneriliyor.

İlahiyat Fakülteleri için de benzer bir dönüşüm gerekliliğine dikkat çekiliyor. "Maddi ve Manevi Kalkınma Elçisi" programı adı altında, liderlik, tarım yönetimi gibi derslerin ilahiyat müfredatına eklenmesi öneriliyor. Bu şekilde, sadece dini bilgi veren kurumlar olmaktan çıkarılarak fakültelerin itibar ve cazibesinin artırılması hedefleniyor.

Bu tür bir dönüşümle yetişen mezunların Türkiye'de ve dünya genelinde kalkınma projelerine liderlik edebileceği, Afrika'da susuzluk ve açlıkla mücadele edebileceği, Türk Cumhuriyetleri ile kültürel bağları güçlendirebileceği vurgulanıyor. Prof. Dr. Mehmet Sezai Türk, Türkiye'nin uyuyan gücünü uyandırma vaktinin geldiğini ve yeni nesilleri bu vizyonla yetiştirmenin önemli olduğunu vurgulayarak önemli bir çağrıda bulunuyor. Bu yaklaşımın Türkiye'nin uluslararası alanda etkinliğini artırabileceği ve Türk milletine, İslam aleminde ve insanlığa katkı sunabileceği düşünülüyor.
 
Geri
Üst Alt