Program gelistirmenin ilk basamagi nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
149.169
Tepkime puanı
0
Puan
0
Credits
0

Program geliştirmenin ilk basamağı nedir?


"Bütüncül tek durum" deseninin kullanıldığı mevcut durum çalışmasının amacı, Yabancı Dil olarak Türkçe (YDT) öğrenenlere yönelik etkili bir program geliştirmenin ilk basamağı olan ihtiyaç ve durum analizlerinin nasıl yapılacağını göstermektir.

Program çalışma grubu nedir?


Program Çalışma Grubu: Program çalışma grubunun programın her aşamasına ilişkin çalışmalarını yürütürken zaman zaman ihtiyaca göre danışma yapabileceği bir eğitim uzmanları grubudur.

Program geliştirme ekibinde kimler var?


Program Geliştirme Çalışma Grubu Program geliştirme uzmanı, ölçme ve değerlendirme uzmanı, konu alanı uzmanı, ilgili konu alanı öğretmenleri yani uygulayıcılar bu grupta yer alan kişilerdir. Bu grubun üyeleri çalışma grubunun daimi üyeleri olarak görev yapar.

Girdi işlem çıktı nedir?


Girdi işlem çıktı nedir?
Girdi: Öğrencide davranış değişikliği için gerekli olan her şeydir. Öğrenci nitelikleri, araç gereçler, ortam, veliler, somut hedefler, öğrencinin giriş davranışları vs. İşlem: Öğrencide davranış değişikliklerinin oluştuğu boyuttur.

Eğitim programlarının geliştirilmesi sürecinin ilk aşamasında aşağıdakilerden hangisi belirlenir?


Eğitim programlarının geliştirilmesi sürecinin ilk aşamasında aşağıdakilerden hangisi belirlenir?
Eğitim programını hazırlayıp uygulamaya koymak için öncelikle bireyin, toplumun ve konu alanının ihtiyaçlarının belirlenmesi gerekmektedir. Eğitim ihtiyacını saptama işlemi, programlı bir eğitim çalışmasının ilk adımını oluşturur.

Stenhouse modeli nedir?


Değerlendirme. Süreç Yaklaşım Modeli (Stenhouse): Öğretmenlerin yaptığı ders planlama sürecinden hareketle hazırlanmıştır ve ilerlemecilik akımından etkilenir. Esnek program niteliğindedir. Önce içerik, daha sonra genel amaçlar belirlenir.

Program Geliştirme ne demek?


düzenlenen içerik ve uygulamaların , uygun yöntem,teknik,araç ve gereçlerle geliştirilmesine yönelmiş koordineli çabaların tümüdür.

Eğitim sisteminin en temel girdisi nedir?


1. Girdi: Hedefe ulaşabilmek için gerekli olan her şeydir. Örnek: Öğrencinin hazırbulunuşluğu, öğretmen, program, araç- gereç, okul, sınıf, laboratuvar, yönetici, veli, hizmetli, para, enerji vb. Diagnostik testler, eğitim sistemin girdi öğesi içinde yer alır.

Dershane örgün mü yaygın mı?


Dershane örgün mü yaygın mı?
yaygın eğitim kurumları şunlardır: halk eğitimi merkezleri, çıraklık eğitimi merkezleri, pratik kız sanat okulları, olgunlaşma enstitüleri, endüstri pratik sanat okulları, mesleki eğitim merkezi, yetişkinler teknik eğitim merkezleri, özel kurslar, özel dershaneler, eğitim ve uygulama okulları(özel eğitim), meslek …

Program geliştirme sürecinde ihtiyaçlar nasıl belirlenir?


Program geliştirme sürecinde ihtiyaçlar nasıl belirlenir?
İhtiyaç, yeterliğin yokluğundaki zararla, bu yeterliğin varlığının sağlayacağı yararın kıyaslanmasıyla belirlenir. * Belirli olgu ya da eğitim yaşantılarından ortaya çıkan durumla ilgilenilir.
 
Program geliştirmenin ilk basamağı genellikle ihtiyaç analizi ve durum analizi olarak adlandırılır. İhtiyaç analizi, belirli bir programın geliştirilmesine duyulan ihtiyaçları ve mevcut durumu değerlendirmeyi içerir. Bu analizler, hedef kitlenin gereksinimlerini ve mevcut durumu belirlemek için yapılır. Eğitim alanında program geliştirmeye başlarken ihtiyaç ve durum analizlerinin detaylı bir şekilde yapılması büyük bir öneme sahiptir. Bu analizler, programın etkili olabilmesi ve hedeflere uygun şekilde tasarlanabilmesi için temel alınır.

Program geliştirme sürecinde yer alan farklı ekipler ve gruplar arasında iş birliği yapılır. Program çalışma grubu, programın farklı aşamalarında çalışmalarını yürüten ve gerekli durumlarda danışabilecekleri eğitim uzmanları grubudur. Program geliştirme ekibinde ise program geliştirme uzmanları, ölçme ve değerlendirme uzmanları, konu alanı uzmanları ve uygulayıcılar bulunur. Bu ekipler bir araya gelerek programın ihtiyaçlara ve hedeflere uygun şekilde geliştirilmesini sağlarlar.

Eğitim programlarının geliştirilmesi sürecinin ilk aşamasında ihtiyaçların belirlenmesi önemli bir adımdır. Bu aşamada bireyin, toplumun ve konu alanının ihtiyaçları belirlenerek eğitim programının bu ihtiyaçlara cevap verecek şekilde tasarlanması sağlanır. Bu süreç, programın etkili ve verimli olabilmesi için gereklidir.

Stenhouse modeli, öğretmenlerin ders planlama sürecinden hareketle hazırlanmış bir değerlendirme süreci yaklaşımıdır. Bu model, içerik belirleme işleminden başlayarak genel amaçların belirlenmesine odaklanır ve esnek bir program niteliğine sahiptir.

Program geliştirme sürecinde ihtiyaçların belirlenmesi ise yeterliğin yokluğu ile varlığının sağlayacağı yararın kıyaslanmasıyla gerçekleştirilir. Belirli durumlar ve eğitim yaşantıları incelenerek ihtiyaçlar tespit edilir ve buna göre programlar geliştirilir.

Eğitim sisteminin en temel girdisi ise hedefe ulaşabilmek için gereken her şeydir. Bu girdiler arasında öğrencinin hazırbulunuşluğu, öğretmen, program, araç-gereçler, okul ortamı, velilerin desteği, finansal kaynaklar gibi unsurlar bulunabilir.

Dershane türü eğitim kurumları yaygın eğitim kurumları arasında yer alır. Bu tür kurumlar örgün eğitim dışında yaygın eğitim hizmetleri sunarlar.

Program geliştirme sürecinde ihtiyaçların belirlenmesi, analizler ve değerlendirmeler ile yapılarak programın hedefler ve gereksinimler doğrultusunda tasarlanmasını sağlar. Bu süreçte etkili iletişim ve iş birliği önemlidir.
 

Karadenizde sel ne zaman basladi?

En cok dinlenen radyo hangisi?

  1. Konular

    1. 1.282.346
  2. Mesajlar

    1. 1.682.465
  3. Kullanıcılar

    1. 32.047
  4. Son üye

Geri
Üst Alt