Reklam çekicilik unsurları nelerdir?
Sıklıkla kullanılan reklam çekicilikler arasında mizah-komedi, korku-kaygı, duygusallık, cinsellik, ünlü kullanımı, müzik, teknoloji (animasyon-emoji) çekicilikleri dikkat çekmektedir. Reklam filmlerinin çekici, etkili, kısa süreli de olsa sürekli olması ve uygun reklam mecrasında yayımlanması önemli hususlardandır.
Reklamların tüketiciler üzerindeki etkileri nelerdir?
Araştırmalara göre; insanlara sempatik gelen reklamların ürünleri daha kolay tercih ediliyor. Bu durum tüketici de soyut bir ihtiyaç hissi uyandırabiliyor. Doğru bir reklam çalışması tüketiciyi bilgilendirir ve yenilikçi bir yaklaşım kazandırır. Aynı zamanda da doğru alışverişe yönlendirebilir.
Mizahi çekicilik nedir?
Mizahi çekicilik nedir?
Mizah Çekiciliği Mizah, izleyicinin dikkatini başka yöne çekerek onların karşı argümanlar geliştirmesini engelleyebilmekte ve iknayı arttırabilmektedir. Mizahi çekicilikler, ikna edici olarak görünmektedir ancak bunların ikna ediciliği ciddi içerikli olanlarınkinden fazla değildir.
Reklamlar insanı nasıl etkiler?
Reklamlar insanı nasıl etkiler?
Sosyal ve teknolojik alanda toplumu eğiterek belli bir hedefe ulaşmasını sağlayan reklamlar toplumsal değişim sürecini hızlandırır. Toplumsal alışkanlıkları etkiler ve aile yapısı üzerinde etkilere dikkat çeker. Reklam toplumu yönlendirir ve bilgilendirir.
Reklam psikolojisi nedir?
Bu aktivite çeşitli sosyal ve psikolojik yöntemler kullanılarak alıcıyı ikna edebilmektedir. Sorun çözücü bir ürün veya başka birşeyin pazarlanması yada sunumunda ise hedef kitleye; bir değişiklik sağlama, sorun çözme çabası içererek " algı yönetimi " işlevini üstlenmektedir.
Reklam stratejileri nelerdir?
Marka imajı Bu stratejiyi geliştiren ve uygulayan David Ogily'dir.
Merak uyandırıcı reklam nedir?
Merak uyandırıcı reklam nedir?
Ne olduğunu merak etmek yerine, tüketici karşılaştığı yerde reklamı yok sayıyor ve nihayet açıklama zamanı geldiğinde de "Evet, buymuş, sıradaki" gibi hareket edebiliyor. Bu kampanya türünün en başarılı örneklerinden birisi Axess kredi kartı için yapılan reklamlardı.
Reklamda Mizah nedir?
Reklamda Mizah nedir?
Mizahın reklamda iletilmek istenilen mesajın izleyiciler tarafından rahatlıkla alınmasına da katkı sağlamaktadır. Mizah izleyicilerde sempati ve pozitif bir enerji yarattığı için izleyicinin savunma kalkanlarını düşürmekte ve reklamı çekici kılarak izleyicinin reklamı izlememe isteğini kırabildiği düşünülmektedir.