Reklama ilişkin özel düzenlemesi bulunan mal veya hizmetler nelerdir?
5- Reklama ilişkin özel düzenlemesi bulunan mal veya hizmetlere ilişkin madde; ilaçlar, beşeri tıbbi ürünler, tıbbi cihazlar, sağlık hizmetleri, gıdalar, takviye edici gıdalar, kozmetik ve temizlik ürünleri, biyosidal ürünler, tütün mamulleri ve alkollü içkilerin reklamları, ilgili mevzuatında yer alan reklam ve …
10 saniyelik reklamda kaç kelime kullanılmalıdır?
10 saniyelik reklamda kaç kelime kullanılmalıdır?
MADDE 20 – (1) Görsel mecralarda yayınlanan reklamlarda kullanılan alt yazı; kelime başına 0,25 saniye (saniye başına 4 kelime) hesabıyla ekranda tutulmalıdır.
Aldatıcı reklamlara karşı tüketicinin sahip olduğu haklar nelerdir?
Aldatıcı reklamlara karşı tüketicinin sahip olduğu haklar nelerdir?
Özetle reklamlarda bir malın belirli özelliklere sahip olduğu veya sahip olmadığı belirtilerek tüketici aldatılmış, yanıltılmış ise tüketiciler zararları ölçüsünde tazminat talep edebileceği gibi, Reklam Kurulu'na şikayet talebinde bulunarak reklamların durdurulmasını, düzeltilmesini de talep edebilir.
Reklam Kuruluna şikayet nasıl yapılır?
Kurul'a başvurular yazılı olarak veya elektronik ortamda yapılır. Başvuru sahibi gerçek kişinin adı, soyadı ile T.C. kimlik numarası ve adresini, tüzel kişinin ise unvanı ve adresini içermeyen başvurular Kurulca değerlendirmeye alınmaz.
Reklam sektörünü oluşturan unsurlar nelerdir?
Reklam sektörünü oluşturan unsurlar nelerdir?
Bu inşaatınsa üç ana unsuru var: Vitrin, yapı ve malzeme.
Aldatıcı reklam unsurları nelerdir?
Aldatıcı reklam unsurları nelerdir?
ALDATICI REKLAMIN İHTİVA ETMESİ GEREKEN UNSURLAR ;
- Reklamın yanlış veya yanıltıcı olması,
- Reklamın hitap ettiği kitlede orta seviyedeki tüketiciyi aldatması veya aldatma ihtimalinin bulunması ve.
- Aldatıcılığın önemli olması olarak sıralayabiliriz.
Reklamların zararlı içeriğinden tüketicileri korumak üzere reklamcıların kendi kurmuş oldukları kuruluş nedir?
Çünkü, TKHK' nın amacı tüketicinin korunmasıdır. Yönetmeliğin, bedel ödenmeden veya vasıtasız olarak yapılan reklamları Reklam Kurulu'nun denetiminin dışında bırakması TKHK' nun amacının dışındadır. Bütün bu çelişkilere ve TKHK' nın amacına rağmen, Reklam Kurulu da, Tebliğdeki hükümlere göre hareket etmektedir.
Reklamcılığın özünde ne yatar?
Reklamcılığın özünde ne yatar?
Reklamcılığın özünü yaratıcılık oluşturmaktadır ve yaratıcılık reklam sektöründe çalışan herkesin temel misyonu konumundadır. Reklamda yaratıcı olmanın ana kuralı ise, dikkat çekici olabilmek ve beklenilmeyeni yapabilmektir.
Reklam Kurulu şikayet nedir?
Reklam Kurulu şikayet nedir?
Kurulun kararları Bakanlıkça uygulanır. Reklam Kurulu, ticari reklam uyulması gereken ilkeleri belirlemede; ülke koşullarının yanı sıra, reklamcılık alanında evrensel kabul görmüş tanım ve kuralları da dikkate alır. Kurul ayda en az bir defa veya ihtiyaç duyulduğu her zaman Başkanın çağrısı üzerine toplanır.