Rot Ayari ne demek?
Rot balans ayarı, çoğu sürücüler tarafından rot ayarı olarak da ifade edilmektedir. Bu sistemin en temel özelliği, aracın direksiyonu döndüğünde aynı zamanda tekerlekler de dönmektedir. İşte tekerleklerin direksiyona göre dönmesini sağlayan sistem rot balans ayarı olarak ifade edilmektedir.
Yer balansı nedir?
Yer balansı nedir?
Lastikleri araçtan sökmeden yapılan balans işlemine finish balans denir. Sanayide yer balansı gibi isimlerle adlandırılsa da araca takılmış yani son halini almış tekerleğe yapıldığı için bu isim verilmiştir.
Rot ayarı nedir nasıl yapılır?
Rot ayarı, direksiyon herhangi bir yöne doğru çevrildiğinde tekerleklerin de aynı yöne bakıyor olmasını sağlayan ayara verilen isimdir. Örneğin; direksiyon tam sağa çevrildiğinde aracın tekerlekleri de aynı şekilde tam sağ pozisyonunu almalı arada boşluklar olmamalıdır.
Rot balans ayarı arka tekerlere yapılır mı?
Rot balans ayarı arka tekerlere yapılır mı?
Eğer tekerlekler arasında açısal bir bozukluk tespit edilirse ön ve arka düzen rot ayarı işlemi yapılır. Rot kolları rot ayarı programının olduğu bilgisayarlı makinaya bağlanır. Bozukluğun derecesi belirlenir ve uzmanlar tarafından temel ayarına döndürülerek işlem sonlandırılır.
Balans ayarı bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Özellikle yüksek süratlerde direksiyon simidinde bir titreme ya da vuruntu hissediliyorsa ön tekerleklerin balans ayarları bozulmuş demektir. – Aracın arka tarafında bir titreme veya vuruntu varsa bu arka tekerleklerin balans ayarının bozulduğunu gösterir.
Balans neden bozulur?
Balans neden bozulur?
Lastik balans ayarı neden bozulur? Lastiklerde katettikleri kilometre ve zorlu zemin koşullarına göre, bazen aldıkları darbeler, kaldırıma çarpma gibi nedenlerden ötürü zamanla denge ve duruşunda bozulmalar meydana gelir.
Balans ayarı yapılmazsa ne olur?
Balans ayarı yapılmadığı taktirde jant veya lastikteki birkaç gramlık ağrılık dengesizliğinden dolayı yaklaşık 90-100km/h gibi veya daha yüksek hızlarda balans ayarı bozuk olan lastikte titreşim oluşacaktır. Bu durum araç kabininde veya direksiyonda titreşime sebep olamakta sürüş konforunu ve güvenliğini düşürmektedir.
Rot ayarı kaç binde yapılır?
Rot ayarı kaç binde yapılır?
Uzmanlar her 5 bin ila 10 bin km'de bir rot-balans ayarının kontrol edilmesi gerektiğini söylemektedirler. Eğer bir araç özellikle de çukurlu yollardan geçmişse rot-balans ayarının kontrol edilmesinde fayda vardır.
Rot Ayarsızlığı nasıl anlaşılır?
Sürüş esnasında aracın olması gerektiğinden daha fazla titremesi ya da sağa veya sola çekmesi, rot balans ayarının bozuk olduğunun öncelikli işaretleridir. Özellikle bozuk ve çukurlu yollarda kolaylıkla bozulabilen rot balans ayarının normal şartlarda 5 bin ile 10 bin km'de bir kontrol ettirilmesi önerilir.