- Katılım
- 27 Aralık 2022
- Mesajlar
- 342.242
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 992
- Puan
- 113
- Yaş
- 36
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
- Credits
- 1.765
- Meslek
- Webmaster
Rotor devri nedir?
Asenkron Motorun Rotoru Bu iki rotor türü, bir mil üzerine yerleştirilen silisli saçların oyulmasıyla oluşturulmuştur. Rotorlar manyetik ve bir senkron sonucu dönme işlemini gerçekleştirir. Bu nedenle rotorların dönme hızı arttıkça, kayma döngüsü ters orantıyla azalış gösterir.
Stator nedir ne ise yarar?
Statör, asenkron motorun duran parçasıdır. Bu parçanın iç kısmında izoleli bakır telden bobin kangalları ile bobinaj yapılmış sarımlar bulunur. Sarımların görevi statöre alternatif gerilim uygulandığında manyetik alan oluşturmasıdır. Manyetik alan oluşturarak rotorun dönmesini sağlamaktır.
1 fazlı motor nedir?
1 fazlı asenkron motorların statorlarında genellikle ana ve yardımcı sargı olmak üzere 2 sargı bulunur. Rotor ise motorun dönen parçasıdır. Bilezikli asenkron motorların rotorlarında sargı, sincap kafesli asenkron motorların rotorunda ise kısa devre edilmiş baralar bulunur.
Rotor sistemi nedir?
Genellikle bir aks veya mil etrafında yapılanmış başka mekanik düzenekleri anlatır. Örnek Helikopterlerin pervanelerini sağa, sola, arkaya ve ileriye doğru hareket ettiren karmaşık sistem bir rotordur.
Stator döner alan devri ile rotor devri farklı olan motorlara ne denir?
Asenkron motor adı verilmesinin nedeni, stator sargılarında meydana gelen manyetik alanın dönüş hızı ile rotor devir sayısının aynı olmamasıdır. Rotor hızı stator manyetik alanın hızından daima daha azdır. Bundan dolayı bu motorlara, uyumlu olmayan manasına gelen asenkron motor denir.
Rotor ne ise yarıyor?
Rotorların çalışma prensibi, manyetik alan oluşturmak üzere enerjiye dönüştürmek ve alternatif akım dahilinde uygulanmaktadır. Rotorlar, kısa devre yapmakla yükümlü ve iletkenliği yüksek olan akım bileşenidir. Tüm bu sayede rotorlar çalışma hususunu tork üreterek ve kuvvet oluşturarak sağlamaktadır.
Bir Fazlı Asenkron Motorlarda Yardımcı Sargının Görevi Ana sargıyla yardımcı sargı, birbirlerine paralel bağlanır. 90° açı değişik oluklara yerleştirilirler. Bu sargılara bir fazlı gerilim uygulandığında aynı fazlı olduğu için oluşan manyetik alanlar da aynı fazlıdır. Bundan dolayı iki sargı, döner alan oluşturamaz.
Bir fazlı motorlarda iki çeşit sargı bulunmasına karşın sargılar aynı gerilimle beslenir. kullanım alanları oldukça fazladır. Bunun nedeni bakımının ve maliyetinin düşük olmasıdır. Evlerde kullanılan bir çok makinalarda 1 fazlı bu tür motorlar tercih edilir.
Tail rotor ne işe yarar?
Kuyruk rotoru, ana rotorun neden olduğu kendi etrafında dönme hareketini engellemek için bir kuvvet uygular ve pilotun helikopteri döndürmesini sağlar.
Repülsiyon motor nedir?
Repülsiyon Motor Çalışma Prensibi Değişken manyetik alan içinde bulunan rotor sargılarında EMK indüklenir. Fırçalar kısa devre edilmiş olduğundan rotor iletkenlerinden indükleme akımları geçer. Kutup ekseninin bir tarafındaki rotor iletkenlerinden geçen akımlar bir yöndedir.