Sahislar e-imza alabilir mi?

Modoratör

Yeni Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Şahıslar e-imza alabilir mi?


e-İmzayı Kimler Alabilir? Bireysel olarak dileyen herkes e-imza başvurusunda bulunabilir.

E-imza fiyatı ne kadar?


e-İmza Fiyatları 1 Yıllık e-İmza 189,00 TL. 2 Yıllık e-İmza 249,00 TL. 3 Yıllık e-İmza 329,00 TL.

Kurumsal e-imza nasıl alınır?


Kurumsal e-imza nasıl alınır?
Kurumsal e-İmza başvurusu için gereken belgeler;
- Nitelikli Elektronik Sertifika taahhütnamesi ile başvuru formu,
- İmza sirkülerinin bir fotokopisi,
- Başvuran kişiye ait T.C.
- Son altı ay içinde Ticaret Sicil Memurluğu bünyesinden alınmış bir faaliyet belgesinin aslı olacak şekilde sıralanabilir.

E-imza ücretli mi?


E-devlet kapısında mobil imza kullanımı için hiçbir ücret talep edilmemektedir. Fakat GSM operatörleri tarafından ücretlendirilmektedir. Diğer bir GSM operatörü Turkcell'dir. Garanti Bankası, Turkcell online işlemler, Dijital Operatör Uygulaması veya Turkcell mağazalarından başvuru yapılabilir.

Normal vatandaş e-imza alabilir mi?


Gereken kimlik belgelerini sağlayan herkes elektronik imza alabiliyor. Şirketin ticari kişiliğine imza verilmiyor ama bir şirket yönetim kurulu başkanı e-imza ile şirket adına işlem yapabilir.

E-imza ve ıslak imza yerine geçer mi?


E-imza ve ıslak imza yerine geçer mi?
Evet e-İmza (elektronik imza), ıslak imza yerine geçer. 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu'na göre e-İmza, elle atılan imzanın aynı hukuksal geçerliliğe sahip olan sayısal karşılığıdır.

E-imza kaç günde çıkar?


En Yakın PTT Merkezine Teslim Edilir. E-imzanız PTT Kargo ile adresinize 3 İşgünü içerisinde teslim edilir.

Kurumsal e-imza nerelerde kullanılır?


e-İmza nerelerde kullanılır?
- ÖSS, KPSS, LES, pasaport vb. başvuruları
- Kurumlar arası iletişimler.
- Sosyal güvenlik uygulamaları
- Sağlık uygulamaları
- Vergi ödemeleri.
- Elektronik oy verme işlemleri.
- İnternet bankacılığı
- Sigortacılık işlemleri.

E imzamı kaybettim ne yapmalıyım?


E imzamı kaybettim ne yapmalıyım?
Elektronik imzamı kaybettim ne yapmalıyım? E-imzanızı kaybetmeniz durumunda iptali için hemen e-imzaTR (+90 507 740 51 51) ile iletişime geçmelisiniz. Sonrasında başvuru ve ödeme işlemlerini tekrarlayarak yeni e-imzanızın oluşturulmasını talep edebilirsiniz.

E-imza ile mobil imza arasındaki fark nedir?


Mobil elektronik imza, mobil bir cihaz kullanılarak oluşturulan elektronik imza olarak tanımlanabilir. Mobil elektronik imzanın, elektronik imzadan tek farkı elektronik imza oluşturma aracı olarak mobil bir cihaz içerisine konulan SIM kartın kullanılmasıdır.

E-imza kaç yıl geçerli?


Elektronik imza sertifikaları Türk vatandaşları için 3 yıl, yabancı uyruklular için 1 yıl süre ile geçerlidir. Elektronik imzanızın geçerlilik süresini 5 farklı şekilde öğrenebilirsiniz.
 
E-imzalar hakkında detaylı bilgilerin yer aldığı bu mesajı inceleyelim:

1. **Şahıslar e-imza alabilir mi?**: Evet, bireylerin diledikleri takdirde e-imza başvurusunda bulunabildiği belirtilmiş. Bu demek oluyor ki herhangi bir kişi e-imza alabilir.

2. **E-imza fiyatı ne kadar?**: 1 yıllık e-imza için 189,00 TL, 2 yıllık e-imza için 249,00 TL ve 3 yıllık e-imza için 329,00 TL ödenmesi gerektiği yazıyor.

3. **Kurumsal e-imza nasıl alınır?**: Kurumsal e-imza alabilmek için gereken belgelerin nitelikli elektronik sertifika taahhütnamesi ile başvuru formu, imza sirkülerinin fotokopisi, T.C. kimlik numarası ve son altı ay içinde alınmış bir faaliyet belgesi olduğu belirtilmiş.

4. **E-imza ücretli mi?**: E-devlet kapısı üzerinden mobil imza hizmetinden herhangi bir ücret talep edilmediği ancak GSM operatörleri tarafından ücretlendirildiği ifade edilmiş. Başvuruların Garanti Bankası, Turkcell online işlemler, Dijital Operatör Uygulaması veya Turkcell mağazaları aracılığıyla yapılabileceği belirtilmiş.

5. **Normal vatandaş e-imza alabilir mi?**: Kimlik belgelerini sağlayan herkesin elektronik imza alabileceği, ancak şirketler adına imza verilmediği fakat şirket yönetim kurulu başkanının e-imza ile şirket adına işlem yapabileceği vurgulanmış.

6. **E-imza ve ıslak imza yerine geçer mi?**: Evet, elektronik imza (e-İmza) ıslak imzanın hukuksal geçerliliğine sahip sayısal bir karşılığı olarak kabul edilmektedir. Elektronik İmza Kanunu'na göre e-imza, elle atılan imza ile aynı hukuksal değere sahiptir.

7. **E-imza kaç günde çıkar?**: E-imzanın PTT Kargo ile adresinize en geç 3 iş günü içerisinde teslim edildiği belirtilmiş.

8. **Kurumsal e-imza nerelerde kullanılır?**: Kurumsal e-imzaların kullanım alanları arasında ÖSS, KPSS, LES, pasaport başvuruları, kurumlar arası iletişim, sosyal güvenlik uygulamaları, sağlık uygulamaları, vergi ödemeleri, internet bankacılığı, sigortacılık işlemleri ve elektronik oy verme işlemleri gibi birçok farklı alanda kullanıldığı belirtilmiş.

9. **E imzamı kaybettim ne yapmalıyım?**: E-imzanızı kaybettiğinizde hemen e-imzaTR ile iletişime geçmeniz ve iptal işlemlerini tekrarlayarak yeni bir e-imza talep etmeniz gerektiği belirtilmiş.

10. **E-imza ile mobil imza arasındaki fark nedir?**: Mobil elektronik imzanın, elektronik imzadan tek farkının elektronik imza oluşturma aracı olarak mobil cihaz içerisinde bulunan bir SIM kartın kullanılması olduğu açıklanmış.

11. **E-imza kaç yıl geçerli?**: Türk vatandaşları için e-imzaların geçerlilik süresinin 3 yıl, yabancı uyruklular için ise 1 yıl olduğu belirtilmiş.

Bu bilgiler ışığında e-imza ile ilgili merak ettiğiniz konularda detaylı bilgiye sahip olabilirsiniz. Eğer daha fazla sorunuz varsa sormaktan çekinmeyin!
 

Itemsatis nasil hesap satilir?

Suc uydurma sucu ne demek?

  1. Konular

    1. 1.282.417
  2. Mesajlar

    1. 1.682.606
  3. Kullanıcılar

    1. 32.068
  4. Son üye

Geri
Üst Alt