- Katılım
- 27 Aralık 2022
- Mesajlar
- 342.256
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1.056
- Puan
- 113
- Yaş
- 36
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
- Credits
- 2.249
- Meslek
- Webmaster
Satış elemanlarına yönelik satış özendirme araçları nelerdir?
Tüketici yönlü satış özendirme teknikleri; örnek (eşantiyon) verme, kuponlar, hediyeler, fiyat indirimleri, para iadeleri, sık kullanıcı programları, çekilişler, yarışmalar şeklinde gruplanırken, ticari yönlü satış özendirme teknikleri ise; indirimler, P.O.P.
Iyi bir satıcı sizce nasıl olmalı?
Başarılı Bir Satış Temsilcisi Olmanın 10 Yolu
Ürün yaşam sürecinin evreleri nelerdir?
4 evreden oluşmaktadır. Bunlar; giriş, büyüme, olgunluk ve düşüş dönemidir. Ürün yaşam eğrisi aşamaları ürün ile ilgili; üretim, tanıtım, pazarlama, fiyatlandırma, maliyet alanında pek çok geliştirme ve stratejiler barındırır. Ürün yaşam döngüsü pazardaki rekabete göre şekil alan dinamik bir sürecin getirisidir.
Satış geliştirme araçları nedir?
Satış geliştirme araçları, tüketicinin ilgisini çekerek ürünü satın almasına yol açar. Bu araçlar tüketicilere ek bir şeyler vermek suretiyle tüketicilerin satın almalarında güçlü bir teşvik sağlar (Kotler ve Armstrong, 1993:396). Satış promosyonları çoğunlukla kısa dönemli olmaktadır.
Satış özendirme çabası nedir?
Bir işletmenin mal veya hizmetinin satışını kolaylaştırmak amacıyla üretici-pazarlamacı işletmenin denetimi altında yürütülen, müşteriyi ikna etme amacına yönelik, bilinçli, programlanmış ve eşgüdümlü faaliyetlerden oluşan bir iletişim sürecidir.
Iyi bir tezgahtar nasıl olmalı?
Bu yazımızda sizlere iyi bir satış temsilcisinin 10 önemli özelliğinden bahsedeceğiz:
- İyimser olmalı Satış elemanları her durumda olaya iyimser yaklaşmalı, bardağın hep dolu tarafına bakmalıdır.
- Sorumluluk sahibi olmalı
- Saygılı olmalı
- Girişken olmalı
- Daima hazır olmalı
- İşini sevmeli.
Ürün yaşam eğrisi yeni bir ürünün pazardaki aşamalarını tanımlar. Bu aşamalar; giriş, büyüme, olgunluk ve düşüşten oluşur ve her aşamada ayrı ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma çabaları uygulanır (Berkowitz ve diğerleri,1997;318).
Ürün yaşam eğrisi, bir ürünün üretim aşamasından başlayan ve sonrasında pazara girişinden itibaren ürünün gördüğü talebin azalmasıyla beraber ürünün yok oluşuna kadar geçenki süreyi tanımlamaktadır. Ürüne olan talebi artırmak, rekabette ön plana çıkmak ve pazarda belli bir paya sahip olmak bu süreçte etkili olmaktadır.