Seri motorun donus yonu nasil degistirilebilir?

Zotero ne ise yarar?

Yapistirici nasil yapilir malzemeleri?

Modoratör

Yeni Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Seri motorun dönüş yönü nasıl değiştirilebilir?


DA seri motorda rotor ile kutup sargıları birbirine seri bağlıdır. Bu sebeple seri motorun yapısı, seri dinamonun yapısına benzer. Seri motor, hem dinamo gibi hem de motor olarak çalışabilir. Sadece dinamo halinden motor haline geçerken, aynı devir yönü için kutup sargılarının bağlantı yönü değiştirilir.

DC motor devir yönü nasıl değişir?


DC motor devir yönü nasıl değişir?
DC motorun devir yönünü değiştirmek için; endüvi veya uyarma sargılarından geçen akımın yönünü değiştirmek gerekir. DC motorun devir sayısı, endüvi gerilimi ve uyarma sargısının oluşturduğu manyetik akıya bağlıdır.

Endüvi nedir ne demek?


Rotor (Endüvi) Rotor, iletkenleri taşıyan ve gerilim indüklenen bölümdür. Doğru akım motorlarının dönen kısmına endüvi (rotor) denir. Rotor milinden mekanik enerji alınır.

Şönt motor nedir?


Şönt motor nedir?
Şönt (Shunt) uyarmalı doğru akım motoru, alan sargısı endüvi sargısına paralel bağlı olan DC motordur. Karakteristik özelliği ise, devir sayısının yük ile çok fazla değişmemesidir. Bu özelliğinden dolayı yaklaşık sabit devir sayısı istenen yerlerde tercih edilir.

Uyartım direnci nedir?


Kritik direnç değeri generatörün kendiliğinden gerilim üretmeğe başladığı uyartım devresi direncidir. Bu direnç deney esnasında görülebilir. Uyartım direnci bir değerinde sabit tutulduğunda kutup geriliminin kendiliğinden yükseldiği görülür. Bu dirence "kritik direnç" denir.

Uyartım akımının artması durumunda motor devir sayısı nasıl değişir?


Uyartım akımının artması durumunda motor devir sayısı nasıl değişir?
Uyartım akımının azalması ana kutup alanının azalmasına ve devir sayısının yükselmesine, uyartım akımının artması ise ana kutup alanının artmasına ve devir sayısının düşmesine neden olur. Görüldüğü gibi şönt motorlarda, uyartım akımını ayarlayarak devir sayısı ayarlanabilir.

Motorun bozulduğunu nasıl anlarız?


Kendi aracınızın motorunun bitip bitmediğini anlamak yeni araç alırken anlamaktan nispeten daha kolaydır. Öncelikle en bilinen yöntem aracınızın yağ yakmasıdır. Eğer araç yağ yakıyorsa bu motorun bittiğine işaret olabilir. Sarsıntılı ve düzensiz çalışmak da motorun bittiğine işaret olabilir.

Arabanin motoru niye yanar?


Arabanin motoru niye yanar?
Motoru oluşturan yakıt, ateşleme, hava emiş ve egzoz sistemlerden biri bile hasar görse motor ikaz lambaları yanmaya başlar. Arıza lambasının yanmasına sebep olan hasar bölgelerini ise şöyle sıralayabiliriz: Hava akış sensörü (MAF) Oksijen (Lambda) sensörü
 
Seri motorun dönüş yönünü değiştirmek, genellikle endüvi veya uyarma sargılarının kutup değişikliği ile gerçekleştirilebilir. Seri motorların yapısı, rotor ile kutup sargılarının birbirine seri bağlı olması nedeniyle, dinamoya benzer bir yapıdadır. Seri motorlar, hem dinamo gibi enerji üretme hem de motor gibi çalışma özelliğine sahiptir. Dinamo halinden motora geçiş yapılırken, kutup sargılarının bağlantı yönü değiştirilerek dönüş yönü değiştirilebilir.

DC motorun dönüş yönünü ise endüvi veya uyarma sargılarından geçen akımın yönünü değiştirerek değiştirebilirsiniz. DC motorun devir yönü, endüvi gerilimi ve uyarma sargısının oluşturduğu manyetik akıya bağlı olarak belirlenir.

"Endüvi" terimi, motorların dönen kısmına verilen isimdir. Endüvi veya rotor, iletkenleri taşıyan ve gerilim indüklenen bölümdür. Doğru akım motorlarında rotor kısmına endüvi denir ve mekanik enerjiyi alır.

Şönt (Shunt) motor, alan sargısının endüvi sargısına paralel bağlandığı bir DC motordur. Şönt motorları, yük ile devir sayısının fazla değişmemesi özelliğine sahiptir. Bu nedenle, yaklaşık sabit bir devir sayısı gereken durumlarda tercih edilebilir.

Uyartım direnci, bir generatörün kendiliğinden gerilim üretmeye başladığı kritik direnç değeridir. Uyartım devresinde bu direnç değeri sabit tutulduğunda, kutup geriliminin kendiliğinden arttığı gözlemlenir. Bu dirence "kritik direnç" denir.

Uyartım akımının artması durumunda, motorun devir sayısı değişir. Uyartım akımının azalması, ana kutup alanının azalmasına ve devir sayısının artmasına neden olurken, uyartım akımının artması ana kutup alanının artmasına ve devir sayısının azalmasına sebep olur. Bu şekilde, şönt motorlarda uyartım akımı ayarlanarak devir sayısı kontrol edilebilir.

Motorun bozulduğunu anlamak için aracınızın yağ yakması, sarsıntılı ve düzensiz çalışması gibi belirtilere dikkat etmek önemlidir. Aracınızın motorunun bozulup bozulmadığını anlamak için bir ustaya danışmanız ve gerekli kontrolleri yaptırmanız önerilir.

Aracın motorunun yanma nedenleri arasında yakıt, ateşleme, hava emiş ve egzoz sistemlerinde meydana gelen hasarlar bulunmaktadır. Bu hasarların arıza lambalarını yanmasına neden olabileceği belirtilmektedir. Özellikle hava akış sensörü (MAF) ve oksijen (Lambda) sensörü gibi bileşenlerde meydana gelen hasarlar arıza lambalarının yanmasına sebep olabilir. Bu nedenle, aracın motoru ile ilgili olabilecek sorunların zamanında tespit edilip giderilmesi önemlidir.
 

Zotero ne ise yarar?

Yapistirici nasil yapilir malzemeleri?

  1. Konular

    1. 1.282.913
  2. Mesajlar

    1. 1.683.961
  3. Kullanıcılar

    1. 32.247
  4. Son üye

Geri
Üst Alt