Sigorta sertifikasi ne demek?

ZeberusZeberus doğrulanmış üyedir.

(¯´•._.• Webmaster •._.•´¯)
Yönetici
Katılım
27 Aralık 2022
Mesajlar
342.273
Çözümler
4
Tepkime puanı
1.128
Puan
113
Yaş
36
Konum
Adana
Web sitesi
forumsitesi.com.tr
Credits
3.079
Meslek
Webmaster

Sigorta sertifikası ne demek?


2. Sigorta Sertifikası (Insurance Certificate): Bir defadan fazla yüklemesi olan ihracatçı veya ithalatçıların kesin sigorta öncesi hazırladıkları belgedir. İhracatçı veya taşıma komisyoncusu ile taşıma firması arasında düzenlenir ve fazla kapsamlı değildir.
Zorunlu Sertifika Mali Sorumluluk Sigortası Nedir?
Sertifika Mali Sorumluluk Sigortası ESHS'nin, Elektronik İmza Kanunundan doğan yükümlülüklerini yerine getirmemesi sonucu doğacak zararların karşılanması amacıyla yaptırmakla yükümlü olduğu sigortayı ifade eder.

Sigorta belgeleri nedir?


Sigorta belgeleri malın istenilen riskler kapsamında sigorta edildiğini kanıtlar. Sigorta belgelerinin en yaygını Sigorta Poliçesi'dir. Bu belge sigorta edilen ile sigorta eden arasında yapılan bir sözleşme olup taraşarın hak ve sorumluluklarını gösterir.
Sigorta Acente Belgesi nasıl alınır?
SEGEM belgesi sigortacılık sektöründe yer alan kişilerin mutlaka sahip olması gereken bir belgedir. Çünkü bu belgeye sahip olmayan kişilerin sigorta poliçesi satmaya izinleri yoktur. SEGEM belgesi internet üzerinden SEGEM sınavlarına başvurarak daha sonra da sınava girerek alınabilir.

Mesleki sorumluluk sigortası ne demek?


Mesleki Sorumluluk Sigortası: Avukat, mali müşavir, doktor, iş güvenlik uzmanı, mimar, mühendis gibi meslek erbaplarının mesleki hataları ya da ihmalleri sebebiyle oluşabilecek üçüncü şahıs tazminatlarını karşılar.
Sigorta sözleşmesi yapmış olan sigortalı sigorta ettiren rizikonun gerçekleşmesi halinde hangi hususları yerine getirmek durumundadır?
MADDE 1447– (1) Sigorta ettiren, rizikonun gerçekleşmesinden sonra, sözleşme uyarınca veya sigortacının istemi üzerine, rizikonun veya tazminatın kapsamının belirlenmesinde gerekli ve sigorta ettirenden beklenebilecek olan her türlü bilgi ile belgeyi sigortacıya makul bir süreiçindesağlamak zorundadır.

Sigorta Belgesi nasıl alınır?


SGK hizmet dökümü belgesi, E-Devlet sistemi üzerinden alınır. SGK hizmet dökümü belgesinin alınabilmesi için E-Devlet sistemine giriş yapılması gereklidir. Sisteme giriş için; E-Devlet şifresi, mobil imza, E-imza, T.C. kimlik kartı, internet bankacılığı ve mobil bankacılık seçenekleri bulunur.
Sigorta sözleşmelerinde kullanılan belgeler nelerdir?
Gerçek Kişi Sigorta Acentesi Teknik Personeli İçin İstenen Belgeler:

Sigorta acente bayiliği nasıl alınır?


Acentelik faaliyetlerinde bulunacak tüzel kişilerde aşağıdaki nitelikler aranır:
- Merkezlerinin Türkiye'de bulunması.
- İflas etmemiş ve konkordato ilan etmemiş olması.
- Asgari sermaye (25.000 TL) şartının yerine getirilmiş olması.
- Fiziksel, teknik ve idari altyapı ile insan kaynakları bakımından yeterli olması.
Sigorta sözleşmesinde taraflar ve ilgililer nelerden meydana gelmektedir?
Sigorta Sözleşmesinin Tarafları Kimlerdir? Sigorta sözleşmesi iki tarafa borç yükleyen sözleşmedir. Sözleşmenin taraflarını sigortacı ve sigorta ettiren oluşturur. 5684 sayılı Sigortacılık Kanunu'nda ülkemizde kimlerin sigortacılık faaliyetinde bulunabileceği düzenlenmiştir.

SGK işe giriş belgesi nereden alınır?


SGK hizmet dökümünü Sosyal Güvenlik Kurumu'na giderek alabileceğiniz gibi elektronik ortam üzerinden de sağlamanız mümkündür. Ayrıca, sigortalı bir çalışan olarak bağlı olduğunuz iş yerinin özlük veya muhasebe birimine talepte bulunarak da SGK hizmet dökümünüzü elde etmeniz mümkün olur.
 

Ilk finalist kim oldu?

Oakville nerede?

  1. Konular

    1. 1.282.170
  2. Mesajlar

    1. 1.681.564
  3. Kullanıcılar

    1. 31.984
  4. Son üye

Geri
Üst Alt