Son Konular

Siir korosunun cocuklara kazandirdigi faydalar nelerdir?

Modoratör

Yeni Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Şiir korosunun çocuklara kazandırdığı faydalar nelerdir?


Toplumsal eğitim: Topluluk karşısında şiir okuma, çocuğun kendine olan güven duygusunu geliştirir, yaşama sevincini besler. Kendi yeterliklerini tammasına olanak sağlar. Şiirlerin, söz korosu biçiminde seslendirilmesi grup bilinci oluşturur. Birlikte iş yapma anlayışını geliştirir.

Çocuklara bilgi vermek için edebi metinleri kullanan ahlaki ve milli duyguları şiir vasıtası ile çocuklara aktaran şair kimdir?


Yukarıdaki sözlerden de anlaşıldığı gibi, İbrahim Alâeddin Gövsa Çocuk Şiirleri adlı eserini başta yeğeni Hadi olmak üzere bütün çocuklara ithaf etmiştir. Gövsa, şiirlerini çocukların duygu ve düşüncelerini göz önünde bulundurarak yazmış, şiirlerini yazarken çocuklardan ilham almıştır.

Çocuk şiirleri nasıl olur?


Çocuk şiirleri nasıl olur?
Çocuk şiirlerinde konu, tema ve anlatım bakımından şu özelliklerin bulunması uygun olur:
- Durum, olay ve düşüncelerin açık ve kısa olarak anlatılması.
- Doğa, insan ve cansız varlıklarla ilgi betimlemelerin yalın olması.
- Benzetmeler dışında "istiare" ve "mecaz" gibi edebi sanatlara pek az yer verilmesi.

Okuduğum şiirin konusu nedir?


Şiirde Tema Nasıl Bulunur Şiiri oluşturan her birimin bir teması vardır. Bu temalar birleşerek şiirin ana temasını oluşturur. Şiirde işlenen temalar soyut bir kavram veya düşüncedir, bu soyut kavramlar şiir dışında da vardır. Şiirle somutlaştırılan temaya da "konu" denir.

Topaç ve Mektep Şiirleri kimin?


Sezai Güler Şiirleri Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.

Bir şiirin ana duygusunu bulurken neye dikkat etmeliyiz?


Bir şiirin ana duygusunu bulurken neye dikkat etmeliyiz?
Ana duygu bulunması için ilk olarak anlamının bulunması gerekir. Ana duygu şairin şiirin tümünde hiçbir uyak veya kâfiye durumunu hesap katmadan göndermek istediği mesaj olarak bilinmektedir. Ana duygu yani kısaca şairin karşıdaki bireye hissettirmek istediği mesaj demek olmaktadır.

Ahmet Hâşim e ait eserler nelerdir?


Eserleri
- Ağaç
- Akşam Yine Toplandı Derinde.
- Bahçe.
- Bir Günün Sonunda Arzu.
- Bir Yaz Gecesi Hatırası
- BülBül.
- Başım.
- Gece.

Ahmet Hâşim e göre şair kimdir?


İkinci ve son şiir kitabı "Piyale"nin girişinde "Şiir Hakkında Bazı Mülahazalar" bölümünde şiirle ilgili görüşlerini açıklar: Şair ne bir gerçek habercisi, ne güzel konuşmayı sanat haline getirmiş bir kişi, ne de bir yasak koyucudur.

3 sınıf ana duygu ne demek?


3 sınıf ana duygu ne demek?
Ana duygu: Okuduğumuz ya da dinlediğimiz bir şiir veya yazı için, bize verilmek istenen temel duygu ve düşüncelerin bizde hissettirdiği duygu ana duygu olarak bilinmektedir. Ana fikir: Şiir ya da yazıların bizde hissettiği duygular ile beraber, anlatılmak istenen durum ana fikir olarak bilinir.

Şiirin ana duygusu ne demek?


Ana duygu, bir düşünceden çok duyguyu dile getirmek, okuyucu ya da dinleyiciye duyurmak, onların benliğinde yaşatmak amaçlı yazı ya da konuşmaların öne çıkarmak istediği asıl duygudur. Ana duygu bir metnin özünü oluşturur. Metinde bu duyguyu destekler durumdaki bütün yardımcı duygu ve düşüncelerdir.
 
Şiir korosunun çocuklara kazandırdığı faydalar şunlardır:

1. Toplumsal Eğitim: Şiir okuma, çocukların topluluk karşısında kendine güven duymasını sağlar ve yaşama sevincini artırır. Grup halinde şiirlerin seslendirilmesi, grup bilinci oluşturur ve birlikte çalışma anlayışını geliştirir.

2. Dil Becerileri: Şiirler, çocukların dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Şiirlerde kullanılan dil, kelime dağarcığını genişletir ve ifade yeteneğini artırır.

3. Duygusal Gelişim: Şiirler, çocukların duygusal yönden gelişimine katkıda bulunur. Şiirlerde yer alan duygu ve hisler, çocukların duygusal zekalarını geliştirir ve empati yeteneklerini artırır.

4. Hayal Gücü ve Yaratıcılık: Şiirler, çocukların hayal gücünü ve yaratıcılığını destekler. Şiirlerde anlatılan imgeler ve temalar, çocukların farklı bakış açılarıyla düşünmelerini teşvik eder.

5. Estetik Bilinç: Şiirler, çocuklara estetik bir deneyim yaşatır ve güzellik algılarını geliştirir. Ses, ritim ve anlamın bir araya geldiği şiirler, çocukların sanatı keşfetmelerine olanak tanır.

İbrahim Alâeddin Gövsa'nın çocuklara bilgi vermek için edebi metinleri kullanan ahlaki ve milli duyguları aktardığı şair olduğu belirtilmiş.

Çocuk şiirleri genellikle konu, tema ve anlatım bakımından belirli özelliklere sahiptir. Bu özellikler arasında durumların açık ve kısa anlatılması, yalın betimlemelerin kullanılması ve edebi sanatlardan kaçınılması gibi unsurlar bulunur.

Ana duyguyu bulurken, şiirin anlamını keşfetmek önemlidir. Şiirin tamamında şairin iletmek istediği mesajı belirlemek ve şairin karşı tarafa hissettirmek istediği duyguyu anlamak ana duyguyu bulma sürecinde önemlidir.

Ahmet Hâşim'e ait eserler arasında "Ağaç", "Akşam Yine Toplandı Derinde", "Bahçe", "Bir Günün Sonunda Arzu", "Bir Yaz Gecesi Hatırası", "BülBül", "Başım" ve "Gece" gibi önemli eserler yer almaktadır.

Şiirin ana duygusu, şairin iletmek istediği temel duygudur. Şiirin bütününden hissedilen, vurgulanan duygu ya da düşünce metnin ana duygusunu oluşturur. Bu duygu metnin özünü ve anlamını belirler.
 

Dominik Cumhuriyeti yasam pahali mi?

Silah kullanma yetkileri nelerdir?

  1. Konular

    1. 1.282.786
  2. Mesajlar

    1. 1.683.570
  3. Kullanıcılar

    1. 32.196
  4. Son üye

Geri
Üst Alt