Sosyal yapilandirmaci kurami nedir?

Modoratör

Yeni Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Sosyal yapılandırmacı kuramı nedir?


temeli vygotsky'nin sosyo-kültürel teorisine dayanan, öğrenmede sosyal çevre ve bireysel farklılıkların önemine dikkat çeken öğrenme kuramı. bu kurama göre öğrenme kişinin yeni bilgiyle eski bilgileri ilişkilendirmesi ve kendi deneyimleri aracılığıyla yapılandırması yoluyla gerçekleşir.

Yapılandırmacılık akımı nedir?


Yapılandırmacılık akımı nedir?
Yapılandırmacılık, önceden öğrenilenlerle entegre ederek öğrendiğimizi ve bilgi öznel olduğundan öğrenenin kendisinin öğrenmesi için öğretenin yapılandırmacı(öğrenene rehber) olması gerektiğini savunan eğitim felsefesi akımıdır.

Bilişsel ve sosyal yapılandırmacılık nedir?


Bilişsel Yapılandırmacılık: Bilgi öğrenen tarafından var olan bilişsel yapıların üzerine etkin biçimde işlenerek yapılandırılır. Birey çevreden bilgiyi edilgen almaz. Öğretmen öğrenciye yeni kaynaklar sunan, bilginin keşif sürecini kolaylaştıran kaynaktır.

Sosyal öğrenme kuramının diğer davranışçı kuramlardan farkı nedir?


Sosyal öğrenme kuramının diğer davranışçı kuramlardan farkı nedir?
Davranışçı öğrenme kuramları, tüm öğrenmenin koşullandırma, pekiştirme ve cezalandırma ile ortaya çıkan etkileşimin sonucu olduğunu öne sürerken; Bandura'nın sosyal öğrenme kuramı, öğrenmenin sadece başkalarının eylemlerini gözlemleyerek de gerçekleşebileceğini öne sürmüştür.

Yapılandırmacı eğitim modeli nedir?


Yapılandırmacı Eğitim: Bilginin öğrenci tarafından yapılandırılmasına oluşturulmasına,yorumlamasına ve geliştirmesine fırsat verir. Yapılandırmacılıkta bilginin tekrarı değil bilginin transferi ve yeniden yapılandırılması söz konusudur.

Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı nedir?


Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı nedir?
Yapılandırmacı yaklaşım, öğrenmeyi, deneyimden anlam oluşturmayla eşleştiren bir teoridir. İnsanoğlu, bilgiyi doğrudan almanın aksine, onu kendisi oluşturur. Bu, öğrenmenin ancak mevcut bilgilere, deneyimlere dayalı olarak gerçekleşebileceği anlamına gelmektedir.

Bilişsel yapılandırmacılık ne demek?


Sosyal öğrenme kuramı ne demek?


Sosyal öğrenme kuramı ne demek?
Sosyal öğrenme kuramı Albert Bandura'nın yaptığı çalışmalarla gelişen ve günümüzde eğitim ve psikoloji alanında büyük ölçüde kabul gören bir öğrenme kuramıdır. Sosyal öğrenme kuramının temelinde gözlem ve başkalarının yaptığı davranışları taklit etmeye dayalı dolaylı bir öğrenme vardır (Bandura, 1977).

Davranışçı öğrenme yaklaşımı nedir?


Davranışçı kuram gözlenebilir ve aynı zamanda da ölçülebilir olan davranışları inceleyen bir kuramdır. Öğrenmenin uyarıcı ve davranış arasındaki bağı kurarak gelişmesini ve pekişmesini sağlamak ve davranışı değiştirmek üzerine olan bir kuramdır.
 
Sosyal yapılandırmacı kuram, öğrenmenin sosyal çevre ve bireysel farklılıkların önemini vurgulayan bir öğrenme kuramıdır. Bu kuramın temeli, Lev Vygotsky'nin sosyo-kültürel teorisine dayanmaktadır. Sosyal yapılandırmacı kurama göre, öğrenme bir kişinin yeni bilgileri mevcut bilgileriyle ilişkilendirerek ve kendi deneyimleri aracılığıyla yapılandırması ile gerçekleşir.

Yapılandırmacılık akımı ise öğrenmenin öznel olduğunu ve öğrenenin kendi deneyimleriyle entegre ederek öğrendiğini savunan bir eğitim felsefesi akımıdır. Bu akıma göre, öğreten sadece bilgi aktaran bir figür değil, öğrenenin yapısını oluşturmasına yardımcı olan bir rehberdir.

Bilişsel yapılandırmacılık, öğrenenin var olan bilişsel yapıları üzerine bilginin işlenerek yapılandırıldığı bir süreci ifade eder. Birey çevreden bilgiyi pasif olarak almaz, öğrenme sürecinde aktif bir rol oynar. Öğretmen ise öğrenciye yeni kaynaklar sunarak keşif sürecini kolaylaştıran bir rehberdir.

Sosyal öğrenme kuramı, diğer davranışçı kuramlardan farklı olarak öğrenmenin sadece koşullandırma ve pekiştirme ile değil, aynı zamanda başkalarının davranışlarını gözlemleyerek gerçekleşebileceğini savunur. Bu kuramın temelinde gözlem ve dolaylı öğrenme yatar.

Yapılandırmacı eğitim modeli, öğrencinin bilgiyi yapılandırmasına olanak sağlayarak yorumlama ve geliştirme süreçlerine odaklanır. Bu modelde bilginin tekrarı değil, transferi ve yeniden yapılandırılması ön plandadır.

Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı ise deneyimlerden anlam oluşturmayı vurgular. Bireyin bilgiyi doğrudan almak yerine kendisinin oluşturduğu bu yaklaşım, öğrenmenin mevcut bilgiler ve deneyimler üzerine inşa edilmesi gerektiğini ifade eder.

Sosyal öğrenme kuramı, Albert Bandura'nın çalışmalarıyla gelişmiş ve gözlem ve taklit etme odaklı bir öğrenme modelini temsil etmektedir. Diğer yandan, davranışçı öğrenme yaklaşımı, davranışları gözlemleyerek ölçülebilir ve değiştirilebilir olduğunu savunan bir kuram olarak öne çıkar.
 

Pil enerji yogunlugu nedir?

Evde Bitcoin uretmek yasak mi?

  1. Konular

    1. 1.282.340
  2. Mesajlar

    1. 1.682.398
  3. Kullanıcılar

    1. 32.047
  4. Son üye

Geri
Üst Alt