Modoratör
Yeni Üye
Statör ne iş yapar?
Statör, asenkron motorun duran parçasıdır. Bu parçanın iç kısmında izoleli bakır telden bobin kangalları ile bobinaj yapılmış sarımlar bulunur. Sarımların görevi statöre alternatif gerilim uygulandığında manyetik alan oluşturmasıdır. Manyetik alan oluşturarak rotorun dönmesini sağlamaktır.
Motosiklet statör arızası nasıl anlaşılır?
Arızalı statör nasıl tespit edilir? Lambayla da anlaşılır, her ateşleme uyarısında kısık kısık yanar söner. Kontrol kalemini alın veya o kabloyu şasiye değdirin her marş yaptığında haif bir kıvılcım atacaktır.
Motosiklet statör nasıl çalışır?
Motosiklet statör nasıl çalışır?
Stator –Alternatör Motosikletin start alıp çalışmasıyla beraber mekanik enerjiden elektrik üretimini sağlayan parçadır. Mıknatıslar yardımı ile bakır sargılar üzerinde elektron akışı oluştururlar. Günümüzde kullanılan statorlar 3 ayrı faz hattı çıkışı sağlarlar. Alternatif akım üretirler.
Statör neden değişir?
Statör neden değişir?
Akü ölü olduğu için bozulabilir. Statör hem ateşlemeye güç verip hem de aküyü şarj etmeye çalıştıkça zorlanır, ısınıp yanar. Bende Mondial Mash'de 2 kere değiştirdim. 3.de sorunsuz buldum. Muhtemelen taktıkların bozuktu abi veya tesisat çok fazla elektrik çektiği için statörü yakıyorda olabilir.
Rotor kim?
Rotor, endüstriyel ve inşai faaliyetlerde malzeme akışlarının hangi biçimlerde daha iyi kavranabileceği konusuna ilgi duyan bir grup insandan oluşan bir kolektiftir. Kurulduğu 2005 yılından bu yana, uygulama düzeyinde tasarım ve mimarlık projeleri geliştirir ve gerçekleştirir.
Rotor yapmak ne demek?
Genellikle bir aks veya mil etrafında yapılanmış başka mekanik düzenekleri anlatır. Asenkron motorlarda da yer alan ve dönen düzeneği oluşturan bir parçadır. Asenkron motorun dönen bölümü rotordur. Rotor elektrik motoru, jeneratör ve alternatör de elektromanyetik bir sistemin hareketli bileşenidir.
Motosiklet statör neden bozulur?
Motosiklet statör neden bozulur?
Akü ölü olduğu için bozulabilir. Statör hem ateşlemeye güç verip hem de aküyü şarj etmeye çalıştıkça zorlanır, ısınıp yanar.
Konjektör arızası nasıl belli olur?
Konjektör arızası nasıl belli olur?
Sabitlenirse voltaj değerleri 14 V ile 14,5 V arasında olması gerekmektedir. Bunların sonucunda konjektör arızalı ise rölantide ve 5,500 devirde avometrenin gösterdiği değer yaklaşık 12,0 ve 13,0 arasında olup konjektörün aküye yeterli derecede enerji göndermediği ve şarj etmediğini gösterir.
Motosiklet statör neden yanar?
Statör hem ateşlemeye güç verip hem de aküyü şarj etmeye çalıştıkça zorlanır, ısınıp yanar.