Tedarik zincirinde satın alma kararları nelerdir?
TEDARİK ZİNCİRİNDE SATIN ALMA KARARLARI Doğru Ürünler (beklenen mallar/hizmetler) 2. Doğru Yer (istenilen yerde) 3. Doğru Zaman (istenilen zamanda) 4. Doğru Fiyat (beklenen fiyatta) 5.
Tedarikçi seçimi çalışmaları nelerdir?
Tedarikçi seçimi çalışmaları nelerdir?
Tedarikçi seçimi, birbiriyle çatışan, sayısal ve sayısal olmayan birden fazla kriteri bünyesinde barındıran çok kriterli bir karar alma problemidir. Tedarikçi seçim probleminde işletmelerin istekleri doğrultusunda en uygun tedarikçilerin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Satın alma ve Tedarik Yönetimi Neden Önemlidir?
Tedarik zinciri yönetimi, müşteri hizmetlerini geliştirmeyi, stok maliyetleri ile planlama ve faaliyet harcamalarını azaltmayı, karar alma süreçlerini kısalttığı, tüm bunların doğal sonucu olarak da rekabet gücünü artırdığı için çok önemlidir.
Lojistik satın alma işlemleri nedir?
Lojistik satın alma işlemleri nedir?
Lojistik; doğru zaman, doğru kaynak, doğru kalite, doğru miktar ve doğru fiyat ile satın alınması mümkün olan mal, hizmet ve bilgi hareketlerini koordine ve kontrol etmektir. Bu bağlamda Satınalma, Lojistik faaliyetlerin en başlangıcında ve çok önemli konumda yer alan temel bir faaliyettir.
Tedarikçi seçimi sürecine etki eden faktörler nelerdir?
Çalışmada 23 adet tedarikçi seçim kriteri kullanılmış ve faktör analizi sonucunda bu kriterler; finans, tutarlılık, ilişki, esneklik, teknolojik yetenekler, hizmet, güvenilirlik ve fiyat faktörleri olarak belirlenmiştir.
Tedarikçi seçimi kriterleri nelerdir?
Tedarikçi seçimi kriterleri nelerdir?
İthalatçıların ve Distribütörlerin Tedarikçi Seçerken Dikkate Almaları Gereken 7 Kriter
- Hitap edilen pazara uygunluk.
- Yasal mevzuata uygunluk (gerekli sertifikalar)
- Taşıdığı nitelikler ve teknik özellikler.
- Tasarım.
- Ambalaj ve etiketleme.
- Garanti süresi ve koşulları
- Marka gücü
- Rekabetçi özellikleri.
Tedarik zinciri yönetimi ne ile başlar?
Tipik olarak tedarik zinciri doğal kaynakların çevresel ve biyolojik duzenlenmesi ile başlar, hammaddelerin insan tarafından çıkarılması ile devam eder, ve depolanma, uzak coğrafik yerleştirmeler ve son olarak müşteriye ulaşmasından önce birçok üretim halkalarını( örneğin parça yapılandırması, montaj, ve birleştirme) …
Satın alma ve Tedarik Zinciri Yönetimi Nedir?
Satın alma ve Tedarik Zinciri Yönetimi Nedir?
Tedarik Zinciri Yönetimi (İng: Supply Chain Management, SCM) müşteriye, doğru ürünün, doğru zamanda, doğru yerde, doğru fiyata tüm tedarik zinciri için mümkün olan en düşük maliyetle ulaşmasını sağlayan malzeme, bilgi ve para akışının entegre yönetimidir.