TKY özellikleri nelerdir?
TKY'nin TEMEL İLKELERİ
- Liderlik.
- Müşteri Odaklılık.
- Herkesin Katılımı Ve İletişim.
- Sürekli İyileştirme "Kaızen"
- Hedeflerle Ve Verilerle Yönetim.
- Süreç Yönetimi.
- Önlemeye Dönük Yaklaşım.
- Sürekli Eğitim Ve Öğrenen Organizasyon.
TKY nedir ilkeleri nelerdir?
TKY nedir ilkeleri nelerdir?
Toplam kalite yönetimi ya da kısaca TKY; müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilmek için kullanılan insan, iş, ürün ve/veya hizmet kalite gereksinimlerinin, sistematik bir yaklaşımla ve tüm çalışanların katkıları ile sağlanmasıdır. TKY'nin tam anlamıyla 1950 yıllarında Japonlar tarafından uygulandığı söylenebilir.
TKY nedir unsurları nelerdir?
Toplam Kalite Yönetimin Öğeleri Toplam Kalite Yönetiminin başlıca öğeleri; müşteri odaklılık, sürekli gelişme, tam katılım, önce insan anlayışı, üst yönetiminin liderliği ve sorumluluğudur.
Kalite kavramının temel özellikleri nelerdir?
Kalite kavramının temel özellikleri nelerdir?
Kalitenin Boyutları
- Performans.
- Özellikler.
- Güvenilirlik.
- Uygunluk.
- Dayanıklılık.
- Hizmet Görme Yeteneği.
- Estetik.
- Algılanan Kalite.
TKY modeli nedir?
TKY, müşteri beklentilerini her şeyin üzerinde tutan ve müşteri tarafından tanımlanan kaliteyi, tüm faaliyetlerinin yürütülmesi sırasında ürün veya hizmet bünyesinde oluşturan bir yönetim biçimidir.
Toplam kalite yönetiminin aşamaları nelerdir?
Toplam kalite yönetiminin aşamaları nelerdir?
Toplam Kalite Yönetimini benimseme aşamaları şöyle sıralanabilir: 1- TKY nin temellerinin öğrenilmesi, 2- Misyon ve Vizyonun geliştirilmesi, 3- Hedeflerin ve amaçların belirlenmesi, 4- Kalite kültürünün oluşturulması, 5- Müşteri istek ve ihtiyaçlarının belirlenmesi, 6- Kritik süreçlerin belirlenmesi.
TKY yaklaşımında en önemli etken nedir?
Kalite Planlaması Sistematik planlama, TKY' nin en temel özelliğidir.
Kalite yönetim felsefesi nedir?
Kalite yönetim felsefesi nedir?
™ TKY'nin felsefesi sürekli gelişme ve müşteri memnuniyetine dayanmaktadır. Sürekli gelişme anlayışı mükemmellik arayışı ve sıfır hata yaklaşımının temelidir. TKY'de müşteri memnuniyetinin sağlanmasının koşulunun, üstün kaliteli mal ve hizmetlerle ve kaliteli bir yönetim ile sağlanabileceği kabul edilmektedir.