Neler yeni

Foruma hoşgeldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Modoratör

Tonnage 69 sozlesmesi nedir?

Modoratör

(¯´•._.• Üye •._.•´¯)
Puan 0
Çözümler 0
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
0
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Modoratör

Tonnage 69 sözleşmesi nedir?​

(1) Bu sözleşmeye uygun olarak gros tonajı ve net tonajı belirlenen her gemiye bir Uluslar arası Tonaj Belgesi (1969) verilir. (2) Bu belge İdare tarafından veya onun yetkilendirdiği şahıs veya kuruluş tarafından verilir. Her durumda İdare belge için tam sorumluluğu üstlenir.

Denize elverişlilik belgesinin geçerlik süresi ne kadardır?​

Denize Elverişlilik Belgesi veya Su Aracı Uygunluk Belgesi talep üzerine yapılacak başlangıç sörveyi ile bu sörveye esas olan kara sörvey tarihinden itibaren aksi belgede belirtilmedikçe beş yıl süreli olarak düzenlenir.
IMO sözleşmesi nedir?​
1996 Yılında IMO, tehlikeli ve zehirli atıkların deniz yoluyla taşınmasından doğabilecek zararın tazmini amacıyla uluslararası bir sözleşmeyi (HNS) kabul etti. Bu Sözleşme, 250 Milyon USD e kadar olan zararların tazmini konusunda iki aşamalı bir sistem getirmekteydi.

International Tonnage Certificate nedir?​

International Tonnage Certificate nedir?
International Tonnage Certificate Bu sertifika adından da anlaşılacağı üzere geminin belirli standartlara göre tonajını belgeleyen sertifikadır. Sertifika boyu 24 veya daha büyük olan tüm gemiler için zorunludur.

Can salında neler var?​

Can salında neler var?
Teknede bulunan can sallarını gemiye bağlamaya yarayan iki parça vardır. Bu önemli 2 parça parima halatı ve bağlama kayışları olmaktadır. İhtiyaç anında can salını denize bırakmak için bu bağlama kayışlarının çözülmesi gerekir. Parima halatı ise can salı ile tekne arasındaki bağlantıyı sağlayan halattır.

SOLAS kuralı nedir?​

Türkiye Cumhuriyeti’nin taraf olduğu SOLAS veya Denizde Can Güvenliği Uluslararası Sözleşmesi, 1974 yılında kabul edilen ve denizde canlı kalabilme, can kurtarma ve emniyet ile ilgili konuları düzenleyen kuralları içeren uluslararası sözleşme.

IMO numarası ne işe yarar?​

IMO numarası, üç harf “IMO” ve ardından yedi basamaklı bir sayıdan oluşur. Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) numarası, gemiler, kayıtlı gemi sahipleri ve yönetim şirketleri için benzersiz bir tanımlayıcıdır. Deniz güvenliği ve güvenliğini artırmak ve deniz sahtekarlığını azaltmak için IMO numaraları getirildi.
International Load Line Certificate nedir?​
International Load Line Certificate, gemilerin yükleme hatlarının 1966 Uluslararası Yükleme hatları konvansiyonuna uygunluğunu ve geçerliliğini gösterir sertifikadır. Yine bu sertifika da tüm gemi türleri için geçerlidir. International Tonnage Certificate gibi 24 metre ve daha büyük gemiler için geçerlidir.
 
Tonnage 69 Sözleşmesi, gemilerin tonajlarını belirlemek amacıyla kullanılan uluslararası bir sözleşmedir. Bu sözleşme kapsamında her gemi için belirli standartlara göre gross tonaj ve net tonaj belirlenir ve Uluslararası Tonaj Belgesi verilir. Belge, İdare tarafından veya onun yetkilendirdiği kişi veya kuruluş tarafından verilir ve her durumda İdare belge için tam sorumluluğu üstlenir.

Denize Elverişlilik Belgesi veya Su Aracı Uygunluk Belgesi, başlangıç sörveyinden itibaren beş yıl süreyle geçerlidir. Bu belge talep üzerine yapılacak başlangıç sörveyi ile düzenlenir ve belgede aksi belirtilmediği sürece beş yıl geçerliliğini korur.

IMO (Uluslararası Denizcilik Örgütü) sözleşmesi ise tehlikeli ve zehirli atıkların deniz yoluyla taşınmasından doğabilecek zararların tazmini amacıyla 1996 yılında kabul edilmiştir. Bu sözleşme HNS (Hazardous and Noxious Substances) olarak bilinir ve 250 milyon USD'ye kadar olan zararların tazmini için bir sistem getirmiştir.

International Tonnage Certificate, geminin belirli standartlara göre tonajını belgeleyen bir sertifikadır. Bu sertifika, 24 metre veya daha büyük olan tüm gemiler için zorunludur. Gemilerin tonaj bilgilerini doğrulamak amacıyla kullanılır.

Can salı, gemilerde bulunan ve emniyet amacıyla kullanılan önemli bir ekipmandır. Can salının teknede sabitlenmesine yardımcı olan iki parça vardır: parima halatı ve bağlama kayışları. İhtiyaç durumunda can salının denize bırakılabilmesi için bu bağlama kayışları çözülmelidir.

SOLAS (Denizde Can Güvenliği Uluslararası Sözleşmesi), Türkiye Cumhuriyeti'nin taraf olduğu ve 1974 yılında kabul edilen denizde canlı kalabilme, can kurtarma ve emniyet ile ilgili konuları düzenleyen uluslararası bir sözleşmedir. Bu sözleşme, deniz güvenliğini ve çevrenin korunmasını amaçlamaktadır.

IMO numarası, gemilerin, kayıtlı gemi sahiplerinin ve yönetim şirketlerinin benzersiz bir tanımlayıcısıdır. Üç harf "IMO" ve ardından yedi basamaklı bir sayıdan oluşur. IMO numaraları, deniz güvenliği ve sahtekarlığını azaltmak amacıyla getirilmiştir.

International Load Line Certificate ise gemilerin yükleme hatlarının Uluslararası 1966 Yükleme Hatları Konvansiyonuna uygunluğunu ve geçerliliğini gösteren sertifikadır. Bu sertifika da International Tonnage Certificate gibi 24 metre ve daha büyük gemiler için geçerlidir.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

  • Tema özelleştirmeleri kullanılamıyor!

    Tema özelleştirme alanlarını sizin için kullanılamıyor, lütfen daha fazla bilgi için yönetici ile iletişime geçiniz.

  • Zevkini yansıtan renk kombinasyonunu seç
    Arkaplan resimleri
    Renk geçişli arkaplanlar
Geri