- Katılım
- 27 Aralık 2022
- Mesajlar
- 342.207
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 386
- Puan
- 83
- Yaş
- 36
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
- Credits
- -185
Turbo çalışıp çalışmadığını nasıl anlarız?
Turbo her ne kadar motordan bağımsız gibi gözükse de arızası sonucundaki etkiler hemen anlaşılır. Aracınızın performansı eskisi gibi değilse, yakıt tüketimi eskisine oranla fazla ise, egzozunda duman varsa, rampaları çıkmakta zorlanıyorsa Turbo arızasından şüphelenmeniz gerekir.Turbo arızası yolda bırakır mi?
Genel olarak bakıldığında bu sorunun cevabı zarar vermediği şeklindedir.Turbo mili karışık yağlama durumlarından dolayı uygunsuz dönerse, turbonun emiş basıncı düşer ve motorun performansı azalır. Turbo hava emişinin yetersiz olması, egzozdan siyah duman çıkmasını sağlayabilir. Çünkü gönderilen yakıta karşılık yeterli hava yanma odasına gidemeyecektir.
Turbo hortumu yırtılması nasıl anlaşılır?
Turbo hortumu yırtılması nasıl anlaşılır?En yaygın turbo arızalarından biri, turbo hortumunun patlamasıdır. Turbodan intercooler'a giden bu kauçuk hortum zamanla çatlayıp yırtılabilir, bu durumda ıslık sesi gibi bir ses duyulur, bu ses hortumdan kaçan ve aslında motora gitmesi gereken havanın sesidir, motorun çekişi aşırı miktarda düşer.
Turbo wastegate arızası nasıl anlaşılır?
Turbo wastegate arızası nasıl anlaşılır?Wastegate Arızası Nasıl Anlaşılır Bazen turbonun mekanik olarak bir arızası olmamasına rağmen, turbo sisteminde arızası oluşabilir, çekiş düşebilir, yetersiz turbo basıncı arızası alabiliriz. Turbo kontrolleri yapıldığında mekanik bir arıza yoksa, buna rağmen çekişte düşüş varsa, wastegate arızasından şüphelenilir.
Turbo bakımı kaç km?
Bakım zamanı Motor yağlarının kullanım süresi genellikle 7.500km-30.000km aralığında değişir. Turbo sistemlerde kullanılması şart olan yarı sentetik veya mümkünse tam sentetik motor yağları ise genellikle 15.000km-30.000km arasında kullanım süresine sahiptir.Turbo kaç km de değişir?
Turbo sistemlerde kullanılması şart olan yarı sentetik veya mümkünse tam sentetik motor yağları ise genellikle 15.000km-30.000km arasında kullanım süresine sahiptir.Turbo arızaları motor ve turbo bakımlarının düzensiz yapılması nedeniyle meydana gelebileceği gibi zamanla turboyu oluşturan turbo yatak ve millerinde meydana gelen arızalar ve turbo soğutmasında karşılaşılan sorunlar sebebiyle de meydana gelebilmektedir.
Turbo yağsız kalırsa ne olur?
Turbo yağsız kalırsa ne olur?Yağlanma olmadan turbo dönmeye devam ederse, türbin ve kompresör mili ile yataklarında aşınmalar meydana gelir. Aşınmaları engellemek için turbonun devrede olmadığı ancak yağlamanın devam ettiği rölanti devirlerinde kalmak gerekir. Bu süreçte turbo mili belli bir zaman sonra duracaktır.
Turbo ne zaman değişir?
Turbo ne zaman değişir?Turbo hortumu patlak olursa ne olur?
Turbo arızası belirtileri arasında en yaygını turbo hortumunun patlaması sebebiyle motora gitmesi gereken havanın kaçak yaparak ıslık gibi bir ses çıkarmasıdır. Turbodan intercooler kısmına giden kauçuktan imal edilen hortum zamanla çatlama ve yırtılma sebebiyle arıza durumu oluşturur.İntercooler hortumu delik olursa ne olur?
Eğer intercooler delinirse bir kere ses yapacaktır. Bu bir fıslama basınçlı hava kaçırma sesidir. Ayrıca motor çekişinde düşüklük (turbo motoru dolduramaz) yakıtta yüksek tüketim, motor arıza lambası yakma gibi durumlar oluşur.Wastegate arızalandığında, bypass klapesi (egzoz gazı tahliye kapakçığı) ya açık kalır ya kapalı kalır. Klape kapalı kaldığında, yüksek devirlerde aşırı turbo besleme basıncı oluşur.
Turbo valf arızası nasıl anlaşılır?
Turbo valf arızası nasıl anlaşılır?Turbo selenoid valfinde oluşan bu arızaların yaşanması sonucunda turbonun basıncı düşer ve arıza oluşur….Turbo selenoid valf arızası belirtileri ise şöyledir:
- Motor arıza lambasının yanması,
- Aracın çekiş gücünün düşmesi,
- Aracın hızının 120 – 130ların üzerine çıkamaması.
Turbo değişimi ne kadar sürer?
Turbo değişimi ne kadar sürer?Turbonun servise ulaşmasının ardından ortalama 1 ya da 2 gün içerisinde daha doğrusu servis yoğunluğuna göre turbo değişimi gerçekleştirilir.
Turbodan intercooler'a giden bu kauçuk hortum zamanla çatlayıp yırtılabilir, bu durumda ıslık sesi gibi bir ses duyulur, bu ses hortumdan kaçan ve aslında motora gitmesi gereken havanın sesidir, motorun çekişi aşırı miktarda düşer.
Turbo ıslık sesi normal mi?
1- Turbodan Ses Gelmesi (ıslık sesi / ötme) : En çok karşılaşılan şikayetlerden bir tanesidir.Turbo balansının bozulduğuna işarettir. Sesin turbodan geldiğine emin olunarak ivedilikle turbo sökülüp tamir edilmelidir. Gecikme turbonun dağılmasına ve masrafın katlanmasına neden olacaktır.Turbo basınç valfi arızası nasıl anlaşılır?
Turbo basınç sensöründe gerçekleşen arızalarda aşağıdaki belirtiler ortaya çıkar:- Arıza lambası yanıp söner.
- Aracın motor gücü azalır, hızlanması kesilir ve çekişi düşer.
- Aracın motor devrinde sınırlanma olabilir.
Turbo ses yaparsa ne olur?
Turbo ses yaparsa ne olur?Yakıtın yanması sırasında oluşan aksaklıklar sebebiyle egzozdan beyaz duman atılır, Araçta turbo basınç göstergesi bulunuyorsa göstergede düşme eğilimi görülür, Direkt olarak motora etki etmese bile egzoz ve yanma verilerindeki değişiklikler motor arıza lambasının yanmasına sebep olur.
Turbo basınç sensörü bozulursa ne olur?
Turbo basınç sensörü bozulursa ne olur?Turbo basınç sensörü arızalanırsa, ya da aşırı yüksek basınç sinyali gönderirse, motor kontrol ünitesi motoru korumak için sınırlı çalışma moduna geçer. Motorun gücü sınırlandırılır ve çekişi (torku) düşer. Artık turbo şarjın basınç ayarı yapılamaz.