Son Konular

Turbo hortumu cikinca ne olur?

Modoratör

Yeni Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Turbo hortumu çıkınca ne olur?


Turbo arızası belirtileri arasında en yaygını turbo hortumunun patlaması sebebiyle motora gitmesi gereken havanın kaçak yaparak ıslık gibi bir ses çıkarmasıdır. Motorun çekiş gücünün hissedilir derecede düşmesiyle arıza anlaşılır. Basit ve maliyeti oldukça düşük olan hortum değiştiğinde arıza giderilmiş olur.

Turbo nasıl kontrol edilir?


Turbolu aracı yokuşlu bir yolda sürün. Aracı üçüncü vitese ve üç bin devire getirip gaza sonuna kadar basın. Eğer bariz bir ıslık sesi duyuyorsanız, bu turboda ciddi bir sorun olduğuna işarettir. Islık sesi duyduğunuz turbolu aracın ya turbo ömrü bitmiş yada ömrünün bitmesine çok az bir zaman kalmıştır.

Turbo çalışıp çalışmadığını nasıl anlarız?


Turbo çalışıp çalışmadığını nasıl anlarız?
Turbo her ne kadar motordan bağımsız gibi gözükse de arızası sonucundaki etkiler hemen anlaşılır. Aracınızın performansı eskisi gibi değilse, yakıt tüketimi eskisine oranla fazla ise, egzozunda duman varsa, rampaları çıkmakta zorlanıyorsa Turbo arızasından şüphelenmeniz gerekir.

Turbo hortumu yırtılması nasil anlaşilir?


Turbo hortumu yırtılması nasil anlaşilir?
En yaygın turbo arızalarından biri, turbo hortumunun patlamasıdır. Turbodan intercooler'a giden bu kauçuk hortum zamanla çatlayıp yırtılabilir, bu durumda ıslık sesi gibi bir ses duyulur, bu ses hortumdan kaçan ve aslında motora gitmesi gereken havanın sesidir, motorun çekişi aşırı miktarda düşer.

Turbo çıkış hortumu ne işe yarar?


Turboşarj, atmosferden gelen havayı sıkıştırarak bir dizi turboşarjlı hortum aracılığıyla motora iletir. Yazının devamında, turboşarjlı araçların garanti süresinin bitiminden sonra yedek parça piyasasında gitgide daha fazla rağbet gören bu hortumlara daha yakından bakacağız.

Turbo arızasında ne olur?


Turbo mili karışık yağlama durumlarından dolayı uygunsuz dönerse, turbonun emiş basıncı düşer ve motorun performansı azalır. Turbo hava emişinin yetersiz olması, egzozdan siyah duman çıkmasını sağlayabilir. Çünkü gönderilen yakıta karşılık yeterli hava yanma odasına gidemeyecektir.

Turbo hortumu yırtılması nasıl anlaşılır?


Turbo hortumu yırtılması nasıl anlaşılır?

Turbo ne zaman değişir?


Turbo ne zaman değişir?
Turbolarda meydana gelmesi muhtemelen arızaları ve sebeplerini anlamak için öncelikle araçlarda turbo ne zaman devreye girer konusuna bakmak gerekiyor.Bu her ne kadar aracın modeline ve yaşına bağlı olarak değişim gösteren bir durum olsa da ortalama 1500 ila 1750 devir sonrasında turbo devreye giriyor.

Turbosu bozuk araba gider mi?


Arızalanan turbonun motora direkt olarak zarar verdiğini söylemek yanlış olur. Ancak hava beslemesinin yeterli gelmemesi ve odadaki kötü yanma motorun titreşimli bir çalışma moduna girmesine neden olur. Titreşimli çalışan motorda ise piston, subap ve biyel sistemi olumsuz etkilenecektir.
 
Turbo hortumu çıkınca motora gitmesi gereken havanın kaçak yaparak ıslık gibi bir ses çıkarmasına sebep olabilir. Ayrıca motorun çekiş gücünde hissedilir bir düşüş ve araç performansında azalma yaşanabilir. Turbo hortumundaki patlamanın sebep olduğu sorunlar genellikle basit ve maliyeti düşük bir şekilde hortumun değiştirilmesiyle giderilebilir.

Turbo kontrolü için turbolu aracı yokuşlu bir yolda sürerek üçüncü vitese ve üç bin devire getirip gaza sonuna kadar basabilirsiniz. Eğer bariz bir ıslık sesi duyuyorsanız, bu turbo hortumunda ciddi bir sorun olabileceğine işaret edebilir. Çünkü ıslık sesi duymak, turbolu aracınızda turboyla ilgili bir problem olduğunu gösterebilir.

Turbonun çalışıp çalışmadığını anlamak için performansta düşüş, artan yakıt tüketimi, egzozdan duman çıkışı, rampalarda zorlanma gibi belirtiler turbo arızasından şüphelenmeniz gerektiğini gösterebilir. Bu belirtiler turbo sorununun varlığına işaret edebilir ve profesyonel bir kontrol yapılması gerekebilir.

Turbo hortumunun yırtılması durumunda genellikle ıslık sesi gibi belirgin bir ses duyulur. Bu ses turbo hortumundan kaçan havanın sesidir ve motorun çekiş gücünde belirgin bir düşüşe sebep olabilir. Bu durumda turbo hortumunun değiştirilmesi gerekebilir.

Turboşarjın çalışması için turbo çıkış hortumu önemli bir rol oynar. Turboşarj, atmosferden gelen havayı sıkıştırarak motorun daha fazla güç üretmesini sağlar. Turboşarjlı araçlarda turbo hortumları, turboşarjın verimli çalışmasını sağlayarak motora daha fazla hava iletilmesine yardımcı olur.

Turbo arızasında motorda performans düşüşü, egzozdan siyah duman çıkması gibi belirtiler görülebilir. Turbo mili karışık yağlama durumlarına bağlı olarak uygunsuz dönüş yapabilir ve bu durum motorun performansını olumsuz etkileyebilir. Bu durumda turbo hortumu veya başka turbo bileşenleri sorunlu olabilir ve kontrol edilmesi gerekebilir.

Turbonun ne zaman değiştirilmesi gerektiği aracın modeline ve yaşına bağlı olarak değişebilir. Genellikle 1500 ila 1750 devir arasında turbo devreye girer ve bu süreçte turboda yaşanan sorunların belirlenerek gerekli önlemlerin alınması önemlidir. Turbosu bozuk araba gidebilir ancak motorun uzun vadede zarar görmemesi için turbo arızasının profesyonel bir şekilde çözülmesi önemlidir.
 

Risk analizleri nelerdir?

Universiteye e-kayit yaptirmak yeterli mi?

Benzer Konular

Turbo hortumu patlak olursa ne olur? Turbo arızası belirtileri arasında en yaygını turbo hortumunun patlaması sebebiyle motora gitmesi gereken havanın kaçak yaparak ıslık gibi bir ses çıkarmasıdır. Motorun çekiş gücünün hissedilir derecede düşmesiyle arıza anlaşılır. Basit ve maliyeti oldukça...
Cevaplar
1
Görüntüleme
5
Turbo çalışıp çalışmadığını nasıl anlarız? Turbo her ne kadar motordan bağımsız gibi gözükse de arızası sonucundaki etkiler hemen anlaşılır. Aracınızın performansı eskisi gibi değilse, yakıt tüketimi eskisine oranla fazla ise, egzozunda duman varsa, rampaları çıkmakta zorlanıyorsa Turbo...
Cevaplar
1
Görüntüleme
6
Turbo yağ kaçağı motora zarar verir mi? Turbo mili karışık yağlama durumlarından dolayı uygunsuz dönerse, turbonun emiş basıncı düşer ve motorun performansı azalır. Turbo hava emişinin yetersiz olması, egzozdan siyah duman çıkmasını sağlayabilir. Çünkü gönderilen yakıta karşılık yeterli hava...
Cevaplar
1
Görüntüleme
12
Turbo kac devirde devreye girer? Turbolarda meydana gelmesi muhtemelen arızaları ve sebeplerini anlamak için öncelikle araçlarda turbo ne zaman devreye girer konusuna bakmak gerekiyor.Bu her ne kadar aracın modeline ve yaşına bağlı olarak değişim gösteren bir durum olsa da ortalama 1500 ila 1750...
Cevaplar
0
Görüntüleme
9
Gaza basınca ıslık sesi neden gelir? Otomobillerde bulunan turbo sisteminin basınca dayanıklı hortumları vardır. Bu hortumlar vasıtasıyla soğuk hava yannma odasına taşınmaktadır. Zamanla eskiyen veya özelliğini kaybeden turbo hortumlarında kaçakların oluşması normal bir durum olarak görülür...
Cevaplar
1
Görüntüleme
13
  1. Konular

    1. 1.281.773
  2. Mesajlar

    1. 1.680.051
  3. Kullanıcılar

    1. 31.874
  4. Son üye

Geri
Üst Alt