Modoratör
Yeni Üye
Turbo hortumu çıkınca ne olur?
Turbo arızası belirtileri arasında en yaygını turbo hortumunun patlaması sebebiyle motora gitmesi gereken havanın kaçak yaparak ıslık gibi bir ses çıkarmasıdır. Motorun çekiş gücünün hissedilir derecede düşmesiyle arıza anlaşılır. Basit ve maliyeti oldukça düşük olan hortum değiştiğinde arıza giderilmiş olur.
Turbo nasıl kontrol edilir?
Turbolu aracı yokuşlu bir yolda sürün. Aracı üçüncü vitese ve üç bin devire getirip gaza sonuna kadar basın. Eğer bariz bir ıslık sesi duyuyorsanız, bu turboda ciddi bir sorun olduğuna işarettir. Islık sesi duyduğunuz turbolu aracın ya turbo ömrü bitmiş yada ömrünün bitmesine çok az bir zaman kalmıştır.
Turbo çalışıp çalışmadığını nasıl anlarız?
Turbo çalışıp çalışmadığını nasıl anlarız?
Turbo her ne kadar motordan bağımsız gibi gözükse de arızası sonucundaki etkiler hemen anlaşılır. Aracınızın performansı eskisi gibi değilse, yakıt tüketimi eskisine oranla fazla ise, egzozunda duman varsa, rampaları çıkmakta zorlanıyorsa Turbo arızasından şüphelenmeniz gerekir.
Turbo hortumu yırtılması nasil anlaşilir?
Turbo hortumu yırtılması nasil anlaşilir?
En yaygın turbo arızalarından biri, turbo hortumunun patlamasıdır. Turbodan intercooler'a giden bu kauçuk hortum zamanla çatlayıp yırtılabilir, bu durumda ıslık sesi gibi bir ses duyulur, bu ses hortumdan kaçan ve aslında motora gitmesi gereken havanın sesidir, motorun çekişi aşırı miktarda düşer.
Turbo çıkış hortumu ne işe yarar?
Turboşarj, atmosferden gelen havayı sıkıştırarak bir dizi turboşarjlı hortum aracılığıyla motora iletir. Yazının devamında, turboşarjlı araçların garanti süresinin bitiminden sonra yedek parça piyasasında gitgide daha fazla rağbet gören bu hortumlara daha yakından bakacağız.
Turbo arızasında ne olur?
Turbo mili karışık yağlama durumlarından dolayı uygunsuz dönerse, turbonun emiş basıncı düşer ve motorun performansı azalır. Turbo hava emişinin yetersiz olması, egzozdan siyah duman çıkmasını sağlayabilir. Çünkü gönderilen yakıta karşılık yeterli hava yanma odasına gidemeyecektir.
Turbo hortumu yırtılması nasıl anlaşılır?
Turbo hortumu yırtılması nasıl anlaşılır?
Turbo ne zaman değişir?
Turbo ne zaman değişir?
Turbolarda meydana gelmesi muhtemelen arızaları ve sebeplerini anlamak için öncelikle araçlarda turbo ne zaman devreye girer konusuna bakmak gerekiyor.Bu her ne kadar aracın modeline ve yaşına bağlı olarak değişim gösteren bir durum olsa da ortalama 1500 ila 1750 devir sonrasında turbo devreye giriyor.
Turbosu bozuk araba gider mi?
Arızalanan turbonun motora direkt olarak zarar verdiğini söylemek yanlış olur. Ancak hava beslemesinin yeterli gelmemesi ve odadaki kötü yanma motorun titreşimli bir çalışma moduna girmesine neden olur. Titreşimli çalışan motorda ise piston, subap ve biyel sistemi olumsuz etkilenecektir.