Modoratör
Yeni Üye
Turbo neden çok ısınır?
Turbonun emme tarafına ortam sıcaklığında giren hava sıkıştırmanın da etkisiyle iyice ısınır ve sıcaklığı 200°C' ye kadar ulaşır. Hava sıcaklığı yükseldikçe yoğunluğu düşer. Bu da yanma odasına daha az hava gireceği anlamına geldiği için hava; motor ile emme salyangozu arasına monte edilen soğutucuya yönlendirilir.
Turbo milinde boşluk olursa ne olur?
Turbo mili elle yoklandığın da sallanmayacak şekilde yataklanır.Aşırı sallantı ya da boşluk varsa, mil üzerinde ki yağ keçelerinin kısa sürede bozulmasına sebep olacaktır. Bu durumda da motrunuz yağ yakmaya başlayacaktır.
Turbo mili neden kırılır?
Turbo mili neden kırılır?
Turboya gelen yağlama kanallarında ve yatak yuvası yağlama deliklerinde aşırı karbon birikmesinden dolayı tıkanmaların meydana gelmesi. Motor çalıştırılıp soğuk olduğunda ani olarak yüksek hızlara çıkartılırsa turbo miline yeterli yağ ulaşmaz ve zarar görür.
Turbo bakımı nasıl yapılır?
Turbo bakımı nasıl yapılır?
Turbolar hakkında bazı DİKKAT edilmesi önerilen hususlar; Motor yağını kaliteli seçin ve düzenli değişimini sağlayın. Her zaman motor üreticisinin tavsiye ettiği yağı kullanın. WD40 ve benzeri temizleme katkılarını ya da gevşeticileri kullanmayın. Her zaman motorun ısınması için 30 ila 60 saniye kadar bekleyin.
Turbonun yağ yaktığını nasıl anlarız?
Turbo'nun Motora Yağ Vermesi Nasıl Anlaşılır? Öncelikle yağ yakan dizel motorlarda egzozdan mavi duman çıkar. Eğer bu mavi duman turbo yağ kaçağından kaynaklanırsa özellikle kaçak daha yeniyken turbonun devreye girdiği ve emme vakumu yüksek değerlere ulaştığında kısa bir süre egzozda mavi duman görülür.
Turbo arızası nasıl belli olur?
Turbo arızasının Belirtileri
- Yakıt tüketiminin artması
- Rampalarda performans düşüşü
- Turbodan ıslık sesi gelmesi.
- Aracın aynı devirde hissiyatının azalması
- Yağ dumanı
- Turbo göstergesindeki bar göstergesindeki düşüş
- Arıza ışığı yanması
- çiğ duman.
Turbo neden boşluk yapar?
Turbo neden boşluk yapar?
Bu yüksek basınç yüksek hızla dönmekte olan turbo pervanesi aşırı ters basınçtan durur. Tekrar gaz pedalına basıldığında bu ters basıncın motor tarafından emilerek turbo pervanesinin yeniden dönmeye başlaması ve ihtiyaç duyulan basıncı tekrar sağlayabilmesi için geçen zamana "TURBO LAG" ya da "TURBO GECİKMESİ" denir.
Turbo boşluğu nasıl anlaşılır?
Turbo boşluğu nasıl anlaşılır?
Sıkça sorulan bir soruydu cevap vermek istedim Turboda boşluk varmı hava filitresinden gelen hortumu sökün içindeki mili parmağınız ile oynatın sağa sola yukarı asaya ileriye geriye çok fazla boşluk varsa turboda sıkıntı var demektir İntercoole giden hortumu sökün içinde yağ varsa turbo yağ basıyor anlamına gelmektedir …
Turbo bakımı kaç km yapılır?
Bakım zamanı Motor yağlarının kullanım süresi genellikle 7.500km-30.000km aralığında değişir. Turbo sistemlerde kullanılması şart olan yarı sentetik veya mümkünse tam sentetik motor yağları ise genellikle 15.000km-30.000km arasında kullanım süresine sahiptir.
Turbo nasıl kontrol edilir?
Turbolu aracı yokuşlu bir yolda sürün. Aracı üçüncü vitese ve üç bin devire getirip gaza sonuna kadar basın. Eğer bariz bir ıslık sesi duyuyorsanız, bu turboda ciddi bir sorun olduğuna işarettir. Islık sesi duyduğunuz turbolu aracın ya turbo ömrü bitmiş yada ömrünün bitmesine çok az bir zaman kalmıştır.
Turbo hortumundan yağ geçer mi?
Turbo hortumundan yağ geçer mi?
Turbonun içindeki paletleri taşıyan bir mil bulunur. Bu milin aşınmasından dolayı ve milin aşırı boşluk yapmasından dolayı sadece hava basması gereken turbo, o milin boşluğundan geçen yağları da havanın içine katar ve borulara yağ bulaştırır.
Fazla yağ turboya zarar verir mi?
Fazla yağ turboya zarar verir mi?
Soğutma özelliğini kaybetmiş yağ ile yağlanan turbo, soğuma konusunda çok başarılı olamaz. İçinde motor aşınma parçaları bulunan yağ turboya girdiğinde mil ve yataklarda aşınmayı arttırır. Yağ bakımını geciktirmek motordan çok turboya zarar verir.