Son Konular

Türkiye Neden İngiltere Donanma Gemilerini Söküm İçin Tercih Ediyor?

haberci

Efsanevi Üye
Katılım
21 Haziran 2022
Mesajlar
124.816
Tepkime puanı
4
Puan
0
Credits
1.225.513
ingiltere-donanma-gemilerini-sokum-icin-neden-18789163_amp.jpg


İngiltere Kraliyet Donanması'na ait HMS Bristol, Türkiye'ye doğru yola çıktı

İngiltere Kraliyet Donanması'na ait HMS Bristol, 11 Haziran'da Portsmouth limanından Türkiye'ye doğru yola çıktı. Gemisi, İzmir'in Aliağa ilçesindeki bir söküm şirketine teslim edilecek ve parçalarına ayrılacak.

Son yıllarda İngiltere'den Türkiye'ye gönderilen donanma gemilerinden sadece biri olan HMS Bristol'in sökümü, İngiltere Savunma Bakanlığı raporlarına göre Aliağa'daki tesislerde gerçekleşecek.

Sivil toplum kuruluşları, Türkiye'deki gemi söküm sektörünün çevreye ve halk sağlığına zarar verebileceği konusunda uyarılarda bulunuyor. Uluslararası Çalışma Örgütü, gemi sökümünü en tehlikeli işlerden biri olarak tanımlıyor.

İngiltere Savunma Bakanlığı, donanma gemilerinin sökümünde maddi avantajlar sağlarken aynı zamanda etik ve sorumlu uygulamaları ön planda tutmayı hedefliyor. Tüm sözleşmeler, etik davranış ve işçi sağlığı standartlarını gözeterek hazırlanıyor.

İzmir'deki Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü'nden Profesör Gökdeniz Neşer, gemilerin söküm aşamasında çevreye zararlı maddelerin bulunabileceğini belirtiyor. İngiltere, geri dönüşüm için gönderilen gemilerin çevresel standartlara uygun bir şekilde söküldüğünden emin olmak için detaylı kontroller talep ediyor.

Türkiye'nin gemi söküm sektörünü cazip kılan faktörler arasında iş gücü ve çevre düzenlemelerine uyum maliyetinin düşüklüğü öne çıkıyor. Türkiye'deki şirketlerin yüksek teklifleri, gemilerin Türkiye'ye gönderilmesini daha cazip hale getiriyor.

Avrupa Birliği ülkeleri de Türkiye'yi gemi sökümü için tercih edenler arasında. Avrupa Birliği Komisyonu, AB'ye kıyasla Türkiye'nin daha yüksek fiyatlar sunduğunu belirtiyor. Gemi söküm tesislerinin seçiminde en önemli etken fiyat olurken, AB denetimleri tesislerin standartlara uygunluğunu sağlıyor.

Aliağa'da yılda ortalama 150 gemi sökülüyor ve bölgede 22 tesis faaliyet gösteriyor. Tesislerin çevresel etkileri ve iş güvenliği AB standartlarına uygunluğu denetleniyor. Ancak bazı tesislerde ciddi ihlaller tespit edilebiliyor.

Gemi söküm sektöründe iş kazaları ve işçi ölümleri endişe yaratıyor. İzmir Aliağa'da en az 97 işçinin hayatını kaybettiği raporlanmıştır. İşçi sağlığı ve güvenliği konusunda çeşitli iddialar bulunmakta ve sektörde iyileştirmeler beklenmektedir.

Aliağa'daki tesislerin kullandığı baştankara yöntemi çevre üzerinde olumsuz etkilere yol açabilir. AB, bu yöntemi yasaklamasa da çevresel etkileri nedeniyle eleştiriyor. Çevresel Etki Değerlendirme sürecinin tesislere uygulanması talep ediliyor.

Aliağa'nın kirlilik sorunlarının tek bir endüstriye mal edilmesi zor olsa da gemi söküm sektörünün çevresel etkileriyle ilgili detaylı incelemeler yapılmalıdır. İş kazaları ve işçi ölümleri konusunda ise sektörde iyileştirmeler ve denetimler artırılmalıdır.
 

Şanlıurfa'da Silahlı Kavga: Iraklı İki Kardeş Hayatını Kaybetti

  1. Konular

    1. 1.280.799
  2. Mesajlar

    1. 1.677.919
  3. Kullanıcılar

    1. 31.722
  4. Son üye

Geri
Üst Alt