haberci
Efsanevi Üye

**Türkiye ve İtalya Arasındaki Ticaret Hacmi Artıyor**
İtalyan Ticaret ve Sanayi Odası Derneği Başkanı Stefano Kaslowski, Türkiye ile İtalya arasındaki ticaret ilişkilerinin gelişmesinin, ihracat rakamlarına olumlu yansıdığını belirtti. ABD'nin korumacı ticaret politikaları ve Orta Doğu'daki gerilimlerin küresel ekonomiyi etkilediği bir dönemde, Türkiye'nin yakın coğrafyasındaki ülkelerle ticaretini artırmaya devam ettiğini ifade eden Kaslowski, bu durumun ticaret hacminde istikrarlı bir büyümeye sebep olduğunu vurguladı.
Nisan ayında gerçekleşen Türkiye-İtalya Dördüncü Hükümetlerarası Zirvesi'nde atılan imzalarla iki ülke arasındaki anlaşmaların çeşitlendirildiğini kaydeden Kaslowski, özellikle ticaret, sanayi yatırımları, uzay, kültür, spor, sosyal hizmetler, arşiv, ulaştırma ve savunma sanayisi alanlarında iş birliklerinin güçlendirildiğini belirtti.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın zirve sonrası yaptığı açıklamalarda, özellikle savunma sanayisi alanında Türkiye ile İtalya arasında önemli adımlar atıldığını ve bu iş birliklerinin yeni projelerle daha da güçlendirileceğini vurguladığını aktaran Kaslowski, bu sürecin Türkiye ve İtalya'nın daha yakın iş birliğine yönlendirildiği bir dönemde gerçekleştiğini ifade etti.
**İtalya'ya Yapılan İhracat Artıyor**
Türkiye'nin İtalya'ya olan ihracatının arttığına dair veriler, Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından açıklandı. Bu yılın ocak-mayıs döneminde gerçekleşen ihracat rakamlarına göre, Türkiye'nin İtalya'ya yaptığı ihracat bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 7,5 artarak 5 milyar 337,4 milyon dolara yükseldi. Türkiye'nin toplam ihracatının yüzde 4,8'i İtalya'ya gerçekleştirildi.
Otomotiv endüstrisi, kimyevi maddeler, demir ve demir dışı metaller, çelik, tekstil ve ham maddeleri sektörlerinin İtalya'ya yapılan dış satımda önemli bir rol oynadığı belirtilirken, bu sektörler arasında özellikle otomotiv endüstrisinin ilk sırada yer aldığı kaydedildi.
**Türk-İtalyan İş Birlikleri Güçleniyor**
CCIIST Başkanı Stefano Kaslowski, Türkiye'nin İtalya'ya olan ihracatındaki artışın iki ülke arasındaki ticari ilişkilerin gücünü ve potansiyelini gösterdiğini belirtti. Kaslowski, Türk şirketlerinin kalite standartlarındaki yükseliş, İtalyan pazarının taleplerine uygun ürün geliştirme yeteneklerinin artması ve lojistik altyapıdaki gelişmelerin ihracat artışında etkili olduğunu ifade etti.
Türkiye'nin genç nüfusu, üretim gücü ve stratejik konumunun, İtalyan yatırımcılar için cazip bir ortam oluşturduğuna dikkat çeken Kaslowski, gelecek dönemde ticaret hacminin artması ve sürdürülebilir iş birliklerinin geliştirilmesi için her iki ülke iş dünyasının daha yakın iş birliği yapması gerektiğini vurguladı. Bu doğrultuda, CCIIST olarak ticari partner tespiti, fuar hizmetleri, ikili iş görüşmeleri organizasyonları gibi faaliyetlerle iki ülke iş dünyası arasındaki köprü görevini sürdürdüklerini belirtti.