<
Editör
Yeni Üye
Ürün kalite boyutları nelerdir?
Kalite kavramı ile ilgili çalışmaların en kapsamlılarından birini yapan Garvin kaliteyi 8 boyutta değerlendirmiştir. Bu boyutlar; performans, özellik, güvenilirlik, uygunluk, dayanıklılık, hizmet görme yeteneği (servis), estetik ve algılanan kalite şeklindedir.
Aşağıdakilerden hangisi kalitenin güvenilirlik boyutunu tanımlar?
Aşağıdakilerden hangisi kalitenin güvenilirlik boyutunu tanımlar?
2. Güvenilirlik: Ürünün kullanım ömrü içerisinde kendisinden beklenen tüm fonksiyonları tam olarak yerine getirip getirmediğinin ölçütüdür. Ölçülebilen bir özellik olan güvenilirlik, ortalama ilk bozulma zamanı, bozulma süreleri arasındaki dönem vb. olabilir.
Darwin e göre kalite boyutları nelerdir?
Darwin e göre kalite boyutları nelerdir?
Bunlar; performans, özellik, güvenilirlik, uygunluk, dayanıklılık, hizmet görme yeteneği ,estetik ve algılanan kalitedir.
Hizmet kalitesi boyutları nedir?
Bu boyutlar şunlardır: güvenilirlik (reliability), heveslilik (respon-siveness), yetkinlik (competence), ulaşılabilirlik (access), nezaket (courtesy), iletişim (communication), itibar (credibility), güvenlik (security), müşteriyi anlamak ve bilmek (understanding and knowing the customer) ve fiziksel unsurlar (tangibles …
Hizmet kalitesi ölçüm yöntemleri nelerdir?
Hizmet kalitesi ölçüm yöntemleri nelerdir?
Kavramlar.
Kalite maliyet türleri nelerdir?
Kalite maliyet türleri nelerdir?
Kalite maliyetleri dört kategoride incelenirler:
- Önleme maliyetleri,
- Değerlendirme maliyetleri,
- İç başarısızlık maliyetleri,
- Dış başarısızlık maliyetleri.
Kalitenin iki bileşeni nedir?
Kalite liderlerinden Juran'a göre kalite, tasarım ve uygunluk kalitesi olarak iki bileşene ayrılır.
Kalite türleri nedir?
Kalite türleri nedir?
KALİTE ÇEŞİTLERİ Tasarım Kalitesi: Ürünün müşterilerin arzu ve isteklerine uygun olarak dizayn edilmesini ifade eder. Uygunluk Kalitesi: Tasarım kalitesi ile belirlenen spesifikasyonlara üretim esnasında uyma derecesidir. Kullanım Kalitesi: Ürünün son kalitesidir.
Heveslilik ne demek?
Heveslilik ne demek?
Hizmet endüstrisinde "heveslilik (responsiveness)" kavramı, literatürde aynı zamanda "sorumluluk", "karşılık verebilirlik", "karşılık verme", "cevap verebilirlik", "cevap alınabilme", "isteklilik", "muamele" ve "çalışma coşkusu" kavramları ile de tanımlanmaktadır.
Hizmet kalitesi için geliştirilen 5 boyut nedir?
"Güvenilirlik": Üstlenilen hizmetin kusursuz, güvenilir biçimde yerine getirme becerisi. "Yanıt Verebilirlik": Müşterilere karşı hevesli ve yardımsever olma, hizmeti zamanında ve çabuk yerine getirme. "Güvence": Çalışanların bilgili, nazik olması ve müşterilerde güven duygusu uyandırma becerileri.
Hizmet kalitesi unsurları nelerdir?
Hizmet kalitesi unsurları nelerdir?
SERVQUAL modeli
- "Fiziksel görünüm": Kullanılan donanım, personel ve hizmet verilen yerin fiziki görünümü
- "Güvenilirlik": Üstlenilen hizmetin kusursuz, güvenilir biçimde yerine getirme becerisi.
- "Yanıt Verebilirlik": Müşterilere karşı hevesli ve yardımsever olma, hizmeti zamanında ve çabuk yerine getirme.