Son Konular

Urun temelli satis gucu yapisi nedir?

ZeberusZeberus doğrulanmış üyedir.

(¯´•._.• Webmaster •._.•´¯)
Yönetici
Katılım
27 Aralık 2022
Mesajlar
342.256
Çözümler
4
Tepkime puanı
1.056
Puan
113
Yaş
36
Konum
Adana
Web sitesi
forumsitesi.com.tr
Credits
2.249
Meslek
Webmaster

Ürün temelli satış gücü yapısı nedir?


3.2.1.2. Ürün Temelli Satış Gücü Yapısı Ürün temeline göre bölümleme, ürün kategorilerine göre yapılan bölümleme biçimidir. Birden fazla ürün imal eden işletmelerde ürün kriteri esas alınarak bir bölümleme yapılabilir. Bu şekilde her ürün ayrı bir bölümde ve ayrı bir kâr merkezi olarak düşünülecektir.

Satışın amacı nedir?


Satış Amacı için söylenecek en öncelikli söz, satışın; işletmelerin yaşaması için, var olmak mücadelesi vermek amacıyla ürettiği, ithal ettiği ürünleri, ihtiyacı olduğuna inandığı tüketicilere ulaştırması diyebiliriz. Amaç kısaca para kazanmaktır.
Satış Gücü tüm sistemin doğru kurgulanması, doğru stratejiler ile yönetilmesi ve tüm bileşenlerinin etkin kullanımı ile kazanca dönen sonuçlarının ulaştığı noktadır. Şirket için gerçek bir güçtür. Satış seviyesi iyi, fakat "satış gücü" olmayan şirketin değişen pazar şartlarından etkilenmeden büyümesi mümkün değildir.
Iyi bir satici nasil olmalidir?
Başarılı Bir Satış Temsilcisi Olmanın 10 Yolu
- 1)Sorumluluk sahibi olmak. Bu özellik, çalışmalarıyla büyük gurur duyan, organize ve verimli olan insanlarda bulunur.
- 2)Saygılı
- 3) Girişken.
- 4)İyi bir dinleyici.
- 5)Israrcı
- 6)Yönlendirilebilir olmak.
- 7)Olumlu düşünceli.
- 8)Becerikli.
Satış gücü yönetiminin aşamaları nelerdir?
Satış gücü yönetimi ise İşletmede bulunan satışçıların işe alınması, eğitilmesi, seçilmesi, satış işlemlerinin plan ve organizasyonu, satışçıların performanslarının değerlendirilmesi gibi iş ve işlemlerle uğraşır.

Satışçıları ücretlendirmede kaç türlü yöntem vardır?


Karma sistem ücretlendirme yöntemi kendi içinde üçe ayrılır. Bunlar: Maaş + Komisyon Yöntemi, Maaş + İkramiye Yöntemi.

Satışın önemi nedir?


Tüketicinin iknası sağlanarak satışı kapatmak. Firmanın marketi, rakipleri ve tüketicileriyle ilgili enformasyonun doğru ve tam zamanlı gerçekleşmesini sağlama, Tüketicilere hizmetlerin aksaksız ve istenilen seviyede gitmesine yardımcı olmak. Müşteri memnuniyetini yükseltmek.
Kişisel satışın ana amaçları müşteri adayları bulmak, müşteri adaylarını alıcı hâline getirmek ve onları tatmin etmektir.
Satış gücünün asıl işi nedir?
Satış gücünden kasıt, bir işletmede satışa katkı sağlayan tüm satışçılar kast edilir. Satış gücü yönetimi ise İşletmede bulunan satışçıların işe alınması, eğitilmesi, seçilmesi, satış işlemlerinin plan ve organizasyonu, satışçıların performanslarının değerlendirilmesi gibi iş ve işlemlerle uğraşır.
Satış Yönetiminin Görevleri nelerdir?
Satış müdürünün başlıca görevleri şunlardır;

Başarılı bir satış danışmanı hangi özelliklere sahip olmalı?


İyi Bir Mağaza Satış Danışmanının Özellikleri; Müşteriyi dinlemek. Sabırlı ve nazik olmalıdır. Stresle baş etmeyi bilmelidir. En önemli özelliklerden biridir çünkü birçok müşteriyle iletişim içinde olup stres altında kendi kendini motive etmelidir.
 

Web tapuda ekspertiz onayi nasil yapilir?

Acelya ne kadar sure cicek acar?

Benzer Konular

Satış Gücü yönetimi aşamaları nelerdir? Satış gücü yönetimi ise İşletmede bulunan satışçıların işe alınması, eğitilmesi, seçilmesi, satış işlemlerinin plan ve organizasyonu, satışçıların performanslarının değerlendirilmesi gibi iş ve işlemlerle uğraşır. Satış Gücü kurma nedir? Satış Gücü tüm...
Cevaplar
1
Görüntüleme
3
Satış sürecinin aşamaları nelerdir? Temelde satışın aşamaları şunlardır: - 1) Satış öncesi hazırlık. - 2) Müşteriyi karşılama. - 3) Müşterinin istek ve ihtiyaçlarını anlamak için sorular sormak. - 4) Uygun ürünü sunmak. - 5) Ürün hakkında bilgi vermek, ürünün özellik ve faydalarını aktarmak. -...
Cevaplar
1
Görüntüleme
7
Kişisel satış hangi ürünlerde kullanılır? Kişisel satış daha çok bilgisayar, hayat sigortası, makine gibi nispeten pahalı olan, yoğun olarak satın alma işlemi gerektiren siparişe bağlı ürünlerin pazarlanmasında kullanılan bir satış çabasıdır (Tek ve Özgül, 2005:636). Kişisel satış sürecinin...
Cevaplar
1
Görüntüleme
8
Kişisel satış avantajları nelerdir? Kişisel satışın avantajları: - Çift taraflı iletişimin olması - Diğer tutundurma faaliyetlerinden daha esnek olması - Hedef grubu belirlidir maddi kaybı azdır. - Tanıtım yapıldığından iletişim sürecidir. - Satış kapama ve sipariş almada etkili olması Kişisel...
Cevaplar
1
Görüntüleme
4
Satışçıları ücretlendirmede kaç türlü yöntem vardır? Karma sistem ücretlendirme yöntemi kendi içinde üçe ayrılır. Bunlar: Maaş + Komisyon Yöntemi, Maaş + İkramiye Yöntemi. Ürün kategorilerine göre yapılan örgütlenme biçimi nedir? Ürün temeline göre bölümleme, ürün kategorilerine göre yapılan...
Cevaplar
1
Görüntüleme
12
  1. Konular

    1. 1.281.640
  2. Mesajlar

    1. 1.679.849
  3. Kullanıcılar

    1. 31.868
  4. Son üye

Geri
Üst Alt