Vector3 magnitude nedir?
magnitude: Vector3 değişkeninin büyüklük, uzunluk değerini float cinsinden döndürür. normalized: Vector3 değişkenini alıp, x,y,z bileşen değerlerini vektörün boyutu 1 birim olacak şekilde hesaplar. Vectorün sadece büyüklüğünü değiştirir, yönünde bir değişiklik olmaz.
Vector 3 LERP nedir?
Vector 3 LERP nedir?
Burada Vector3.Lerp kullanıyoruz. Bu fonksiyon iki sayıyı birbirine yaklaştırmak yerine iki vektörü birbirine yaklaştırmaya yarar. Bunu kullanıyoruz çünkü butonun konumu (transform.position) bir Vector3'te depolanmakta.
Unity Dot nedir?
DOTS, Unity mimarisindeki temel bir değişikliktir. DOTS, nesne yönelimli yaklaşımının (OoP) aksine, veri odaklı tasarım (DoD) kullanarak kod ve veri hakkında düşünmek için farklı bir yaklaşım gerektiren Unity'de yeni olan teknolojilerin (ECS, Job, Burst) bir kombinasyonudur.
Unity TransformDirection nedir?
Unity TransformDirection nedir?
TransformDirection : Obje local koordinatlarında elde ettiğimiz Vector3 cinsinden olan yön verisini genel (global) koordinatlara göre elde etmemizi sağlar.
LERP fonksiyonu nedir?
Lerp bir noktadan diğer noktaya belli bir zamanda doğrusal ölçekte gitmemizi yarayan fonksiyondur.
Monobehaviour ne demek?
Monobehaviour ne demek?
Unity Monobehaviour sınıfı, her bir Unity bileşenin, script dosyasının türetildiği temel sınıftır (base class). Herhangi bir bileşen yaratmak istiyorsanız, bunun direkt veya dolaylı olarak Monobehaviour sınıfından türetilmesi zorunludur.
Unity Instantiate ne demek?
Instantiate Metodu Yani istediğimiz bir noktada istediğimiz bir objeyi oluşturmamıza yarar. Instantiate metodu 3 adet parametre alır. Bu parametrelerden ilki üretilecek objemizi alır. İkinci parametre üretilecek objemizin hangi konumda üretileceğini alır.
Unity GameObject nedir?
Unity GameObject nedir?
GameObject Unity adlı oyun motoru/programı üzerinde yarattığımız sahneler içerisine yerleştirebileceğimiz objelerin genel adıdır. İster 3 boyutlu bir model, isterse ışık kaynağı olsun, sahnedeki her şeyi GameObject olarak adlandırabiliriz.
Mathf LERP ne işe yarar?
Mathf.Lerp() Son bakacağımız fonksiyon olan Mathf.Lerp(float a , float b, float t) ise iki float değerin arasında smooth geçiş olmasını sağlar.
LateUpdate ne işe yarar?
LateUpdate ne işe yarar?
LateUpdate: Sahnedeki objelerdeki Update metodlarının çalıştırılması bittikten sonra LateUpdate çalıştırılır ve yine her frame'de sadece bir kez çalışır. En meşhur kullanım alanlarından biri kameranın gerçek zamanlı konumlandırılmasıdır.
OnDisable nedir?
OnEnable fonksiyonu obje aktif hale getirildiğinde OnDisable fonksiyonu obje pasif hale getirildiğinde çalışır. Basit scriptin bulunduğu obje aktif ve pasif hale getirildiğinde çalışır.
Instantiate ne işe yarar?
Instantiate ne işe yarar?
Instantiate metodu obje oluşturmaya yarar. Yani istediğimiz bir noktada istediğimiz bir objeyi oluşturmamıza yarar. Instantiate metodu 3 adet parametre alır. Bu parametrelerden ilki üretilecek objemizi alır.
Prefab kavramı nedir?
Prefab: Aynı nitelikte objeleri tekrar tekrar oluşturmak yerine bir defa oluşturup sahnede bu objeyi kullanma işlemidir.
Bir Game objesi nin kaç tane child objesi olduğunu nasıl anlayabilirim?
Bir Game objesi nin kaç tane child objesi olduğunu nasıl anlayabilirim?
Bir foreach döngüsü ile yapabilirsin dostum. Foreach döngüsü for döngüsünden farklıdır, kaç kez döneceğini sen belirlemezsin , yazdığın array'a göre otomatik olarak belirlenir. Parent objeyi foreach döngüsüne koyduğunda her bir gameobject sana childları verecektir.
Unity de script nedir?
Efenim script, Unity'de oluşturduğumuz oyun objelerine (GameObject) kendi componentlerimizi oluşturmamızı sağlar. Yani scriptler oyun objelerimizin hareketlerini başlatmamızı, component özelliklerini zamanla değiştirmemizi ve kullanıcı girişli eylemlere cevap vermemizi sağlar.