Vites dişli oranları nedir?
Seçili olan vitesin vites oranı, şanzıman bu viteste iken tekerleklere güç gönderen (yani motordan gelen hareketi alan) dişli üzerindeki diş sayısının, motordan güç alan (yani hareket veren) dişlinin diş sayısına bölünmesi sonucu elde edilen orandır.
Güneş dişlisinden hareket saat yönünde verildiğinde taşıyıcı sabit tutulduğu zaman hareket yörünge dişlisi nasıl hareket etmektedir?
Bunun için taşıyıcı saat yönünde döndürüldüğünde güneş dişli sabit tutulursa hareket, yörünge dişlisinden saat yönünde hızı artmış olarak alınır. Hızlanma durumunda planet sistemi görülmektedir.
Son dişli oranı nedir?
Son dişli oranı nedir?
Motorun krank milindeki devir hızı ve tork, seçilen vitese göre vites kutusunda değiştirildikten sonra diferansiyele iletilir. Diferansiyelde, ayna-mahruti arasındaki sabit dişli oranı sayesinde, hız-tork tekrar değiştirilerek tekerleklere iletilir. Diferansiyeldeki bu dişli oranına "son dişli oranı" denir.
Mekanik vites ne demek?
Mekanik vites ne demek?
Resim 1.1: Mekanik vites kutusu ➢ Motor ile tekerlek arasındaki irtibatı keserek taĢıt hareket etmeden motorun çalıĢmasını sağlar (BoĢ vites konumu). ➢ Aracın ilk harekete geçmesi, yokuĢ tırmanması ve hızlanması gibi durumlarda moment artıĢı sağlar (1. ve 2. vites konumu).
Hidrodinamik transmisyon nedir?
Hidrodinamik Transmisyon Hidrodinamik transmisyonlar genel olarak,yük ve yol şartlarına bağlı olarak,viteslerin otamatik bir şekilde değişimine imkan sağlayan böylece ani yüklerin motor üzzerindeki kötü etkilerini ortadan kaldıran ve sürücü hatalarından kaynaklanabilecek aşırı yüklenmeleri önleyen sistemlerdir.
Scv tahrik sistemi nedir?
Statik VAr Kompanzasyonu (SVC), statik veya yarı iletken anahtarlama elemanlarından oluşan reaktif güç kompanzasyonu ve voltaj regülasyon sistemlerinden biridir. Tristör Kontrollü Reaktör (TCR) ve Tristör Anahtarlamalı Kondansatör (TSC) en yaygın SVC sistemleridir.