Yakıt sistemi nedir?
Yakıt sistemi; motorların yanması için temel ihtiyacı olan depodaki yakıtı silindirlere yollayan düzeneklerdir. Bu düzenekler sayesinde aracın çalışması için gerekli olan yakıt, motora devamlı ve gerekli seviyede aktarılır.
Dizel enjeksiyon sistemi nedir?
Dizel enjeksiyon sistemi nedir?
Motor içerisine giren yakıt ve hava karışımını 1,5 kata kadar arttırırken aynı zamanda motorun içine ihtiyaç duyulan yakıtı da gönderen bir teknolojidir. Bu da yüksek oranda yakıt tasarrufu demektir.
Ortak yakıt hattı nedir?
Ortak yakıt hattı nedir?
Common Rail, "tutuculu püskürtme" veya "ortak boru" anlamına gelen, dizel motorlarda kullanılan bir yakıt enjeksiyon sistemidir. Bugüne kadar kullanılan aynı türdeki sistemlere göre yakıt sarfiyatı, egzoz gazı emisyonu, çalışma sistemi ve gürültü oluşumunda daha üstün bir sistemdir.
Rail basıncı kaç olmalı?
Sistem üzerinde bulunan pompalar ile yakıt yüksek basınç altında ortak bir boru üzerinden silindirlere enjektörler vasıtası ile püskürtülür. Bu pompalardan bir tanesi yakıtı yakıt deposundan çekerken bir tanesi ise basınç seviyesini 1500-1700 bar civarına getirmekle yükümlüdür.
Yakıt sisteminin görevi nedir?
Yakıt sisteminin görevi nedir?
Benzinli Motorlarda Yakıt Sistemi. SİSTEMİN GÖREVİ: Motorun ihtiyacı olan benzini depolar ve depodaki benzinin hava ile birleşerek yanma odalarına 1/15 benzin + hava karışımı olarak gitmesini sağlayan sistemdir.
Common rail nedir ne işe yarar?
Common rail nedir ne işe yarar?
Common Rail, yeni nesil dizel araçlarda kullanılan bir tür yakıt enjeksiyon sistemidir. Enjektörlerden ve kontrol bilgisayarlarından oluşur. Bu sistemde yakıt, pompadan silindirlere kadar ortak yakıt borusu içinde yüksek basınç altında bekler.
Dizel yakıt sisteminin görevi nedir?
Görevi : Motor için gerekli mazotu sıkıştırma zamanı sonunda silindir içerisine püskürterek yanmayı sağlamak.
Dizel araçlarda ateşleme sistemi nasıl çalışır?
Dizel araçlarda ateşleme sistemi nasıl çalışır?
Dizel ile çalışan motorlu araçlarda ise böyle bir ateşleme mekanizması söz konusu değilken piston tarafından sıkıştırılan hava üzerine çok yüksek bir basınç uygulayacak bir biçimde dizel yakıt püskürtülür ve sıkışan hava ve yakıt karışımı kendi kendine tutuşur.