Modoratör
Yeni Üye
Yönetim kurulu kararı nasıl alınır?
MADDE 390- (1) Esas sözleşmede aksine ağırlaştırıcı bir hüküm bulunmadığı takdirde, yönetim kurulu üye tam sayısının çoğunluğu ile toplanır ve kararlarını toplantıda hazır bulunan üyelerin çoğunluğu ile alır. Bu kural yönetim kurulunun elektronik ortamda yapılması hâlinde de uygulanır.
Anonim şirket yönetim kurulu hangi kararları alabilir?
Anonim şirket yönetim kurulu hangi kararları alabilir?
Dolayısıyla, anonim şirketlerde yönetim kurulunun dilediği her konuda karar alabilmesi hukuken mümkün değildir. Oysa, uygulamada, yönetim kurulunun zaman zaman kendisine tanınan sınırların dışına çıkarak, şirkete ait her türlü konuda karar aldığı ve uygulamaya koyduğu hallere rastlanabilmektedir.
Ortaklar Kurulu Kararı vekaleten imzalanabilir mi?
Şirket kuruluşu sırasında, 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanununun 349 ncu maddesine göre kurucular tarafından hazırlanan Kurucular Beyannamesinin ise ortaklar tarafından bizzat imzalanması gerekmekte olup, beyannamede vekaleten imza geçerli değildir.
Yönetim kurulu karar defterini hangi şirket tutar?
Yönetim kurulu karar defterini hangi şirket tutar?
Limited Şirketlerde Müdürler Kurulu Karar Defteri Tutulması Limited şirketlerde müdürler kurulu karar defterinin tutulması kesin bir zorunluluk değildir. Limited şirketler, tercihe bağlı olarak iki ayrı defter şeklinde hem müdürler kurulu karar defteri hem de genel kurul toplantı ve müzakere defteri tutabilirler.
Karar defterini kimler tutar?
Müdürler kurulu karar defteri, ciltli ve sayfa numaraları teselsül edecek şekilde tutulur ve bu deftere müdürün veya müdürler kurulunun şirket yönetimi ile ilgili olarak aldığı kararlar kaydedilir.
Anonim şirket yönetim kurulu kararı nasıl alınır?
Anonim şirket yönetim kurulu kararı nasıl alınır?
Ana sözleşmede aksine bir düzenleme bulunmadığı takdirde yönetim kurulu kararları toplantıda hazır bulunan üyelerin çoğunluğuyla alınır (TTK m. 390/1).
Anonim şirket yönetim kurulunun görevleri neler?
Anonim şirketlerde yönetim kurulu üyeleri kanun veya şirket esas sözleşmesi altında; şirketi yönetmek, yönetim teşkilatını belirlemek, bütçeyi hazırlamak, yıllık faaliyet raporunu düzenlemek, muhasebe ve finans denetimi yapmak, şirket defterlerini tutmak, şirketin sermaye kaybına uğraması veya borca batık hale gelmesi …
