- Katılım
- 27 Aralık 2022
- Mesajlar
- 342.242
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 858
- Puan
- 113
- Yaş
- 36
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
- Credits
- 1.765
- Meslek
- Webmaster
Yönetim Planinin değiştirilmesi koşullari nelerdir?
Yönetim planının değiştirilmesi için bütün kat maliklerinin beşte dördünün oyu şarttır. Kat maliklerinin 33 üncü maddeye göre mahkemeye başvurma hakları saklıdır. Yönetim planı ve bunda yapılan değişiklikler, bütün kat malikleriyle onların külli ve cüzi haleflerini ve yönetici ve denetçileri bağlar.
Yönetim planına nasıl ulaşılır?
Yönetim planına nasıl ulaşılır?
Apartman Yönetim planı, kat mülkiyeti kuruluşunun belgelerinden biri olup; tapuda bulunuyor. Tapu Müdürlüğüne dilekçe ile müracaat edilerek belli bir masraf karşılığınde yönetim planı verilebiliyor.
Yönetim planı değişikliği ne demek?
Yönetim planı değişikliği ne demek?
Yönetim planının değiştirilmesi hukuki bir zemin çerçevesinde gerçekleştirilir ve böylece kat maliklerinin de hakları muhafaza edilmiş olur. Yönetim planında değişiklik yapılması için bütün kat maliklerinin en az 4/5'inin oyu gerekmektedir. Aksi halde planda değişiklik yapmak mümkün olmayacaktır.
Toplu yapı yönetim planı nasıl değiştirilir?
Yönetim plânı, toplu yapı kapsamındaki bütün kat maliklerini bağlar. Yönetim plânının değiştirilebilmesi için, toplu yapı temsilciler kurulu üyelerinin temsil ettikleri bağımsız bölümlerin tam sayısının beşte dördünün oyu şarttır. "
Apartman yöneticisi ne ödemez?
Apartman yöneticisi ne ödemez?
Eğer bu konuda kat malikleri kurulu seçilen yöneticinin ücreti veya yönetim giderlerine katılıp katılmayacağı konusunda herhangi bir karar almamış ise mevcut yönetici kendisine düşen yönetim giderlerinin yarısına katılmaz yani ödemez.
Yönetim planını kim yapar?
Yönetim planını kim yapar?
Peki Bina yönetim planını kim hazırlar, diyorsanız hemen yanıtlayalım. Söz konusu plan bina yöneticisi tarafından kat malikleri kurulunun aldığı kararlar doğrultusunda hazırlanıyor.
Yönetim planı tapuya ne zaman verilir?
APARTMAN VE SİTE YÖNETİM PLANINA NEREDEN ULAŞILIR? KMK'nın 10, 12 ve 14. maddelerindeki düzenlemeler gereği kat irtifakı ya da kat mülkiyetinin tescil işlemleri esnasında yönetim planının tapuya verilmesi şarttır. Bu plan olmadan tescil işlemleri yapılmaz.
Tapuda yönetim planı değişikliği ne demek?
Tapuda yönetim planı değişikliği ne demek?
Değişiklik için apartman veya site yönetimi genel kurulunda karar alınır. Alınan karar deftere işlenerek tapuda ki yönetim planında gerekli değişikler yapılarak tapu kütüğüne işlenir. Alınan karar ile plan değişikliği gerçekleşmiş olur ve bütün kat maliklerini bağlayıcı kılar.
Yönetim planı neleri kapsar?
Yönetim planı neleri kapsar?
Yönetim planları içerisinde zemin kat, birinci kat, diğer katlar ve teras katları ile ilgili madde başlıkları yer alır. Yasaklar, anlaşmazlıkların çözümü, yönetim organları, toplantı zamanları, oy hakkı, karar defteri, yönetici seçimi ve görevleri gibi madde başlıkları yönetim planı içerisinde yer alır.
Yönetim planı nasıl iptal edilir?
Yönetim planına karşı diğer kat maliklerinin dava açma hakkı bulunuyor olup kararın hukuka aykırı olduğunu düşünen kat maliki, öğrendikten itibaren bir ay içinde ve her halükarda kararın alınış tarihinden itibaren 6 ay içinde sulh hukuk mahkemesine başvurarak değişikliğin iptalini isteyebilecektir.
Apartman yöneticisi aidat ve yakıt parası öder mi?
Apartman yöneticisi aidat ve yakıt parası öder mi?
Eğer kat malikleri kurulu yöneticilerin masraf ödemelerinde herhangi bir ayrıcalık sahibi olmalarına imkan tanımayan bir karar alırsa yöneticiler her ay diğer kat malikleri gibi aidat, yakıt gibi ödemeleri yapmak zorundadırlar.