Neler yeni

Foruma hoşgeldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

🌟 Burası Sadece Bir Forum Değil…

Birbirimizi dinlediğimiz, fikirlerimizi büyüttüğümüz bir alan. Her katkın, bir başkasına umut olabilir. Her yorum, yeni bir kapı aralayabilir.
Sen varsın diye burası daha canlı, daha güçlü. 💬✨ Katıl, paylaş, ilham ver. Çünkü bu yolculuk seninle güzel. 🚀

🎁

Birlikte Güçlüyüz 💪

Burada sadece bilgi değil, birlik paylaşıyoruz. Senin sesin bu topluluğun en değerli parçası. Katıl, katkı ver, birlikte büyüyelim! 🌱

🏞️

Sessiz Kalsan Bile Buradasın... 🌌

Bazen bir şey yazmazsın ama okursun, hissedersin. Ve bil ki, varlığın bile burada bir dengeyi tutar. Bu forum, seninle tamamlanıyor.

Harekete Geç! 🚀

Yeni konular aç, yorum yap, fikirlerini paylaş. Çünkü burası sadece bir platform değil; Senin sesinin yankı bulduğu bir alan. 🎯

Yuksek devir motora zararli mi?

Klavyede esitsizlik nasil yapilir?

Bol kot pantolon kimlere yakisir?

ZeberusZeberus doğrulanmış üyedir.

(¯´•._.• Webmaster •._.•´¯)
Yönetici
Puan 83
Çözümler 4
Katılım
27 Aralık 2022
Mesajlar
342.207
Çözümler
4
Tepkime puanı
349
ZeberusZeberus doğrulanmış üyedir.

Yüksek devir motora zararlı mı?

Bu nedenle motorun zarar görmemesi için başlangıçta çok yüksek ve çok düşük devirlerden kaçınmak gerekmektedir. İlk 5.000 km kat edilene kadar motorun rodajı bu şekilde sağlanmış olur. Yüksek devirlerde motor kullanmak kompresörü yıpratacağı için bundan kaçınmak gerekir.
2 vitesle kalkmak arabaya zarar verir mi?
2. viteste kaldırmak daha iyi oluyor. ancak onun dışında 2. viteste kalkarak değişik fantazilerle arabayı mahfetmenin manası yok. balataya zarar vereceği belli zaten. boş yere zorlamaya gerek yok.

Kış şartlarında aracın kaymaması için ne yapılır?

Düşük vites, yokuşta daha iyi çekiş gücü sağlar. Kış şartlarında, çekişi mümkün olduğunca artırmak ve kayma ihtimalini en aza indirmek için, hızınızı ve vitesinizi ayarlayın. Dolayısıyla, karda veya buzda asla hız sabitleyici kullanmayın. Arabayı yavaş kullanın ve daha fazla fren mesafesi bırakın.
Motor rölanti devri yüksek olursa ne olur?
Aracı yüksek devirde kullanmanıza tabi ki kimse bir şey diyemez. Ama sürekli yüksek devirde araç kullanmanın motor ömrünü ciddi derecede azalttığını da bilmelisiniz. Düz yollarda 3000 – 35000 devir arasında seyrederken yokuş yukarı yollarda 4000 – 45000 devire çıkmak normal bir kullanım için gerekli.
Dizel bir araç için maksimum yakıt verimliliğini sağlamak için 2.000-2.500 devir aralığında vites değiştirmek, benzinli bir araç içinse; 2.500-3.00 devir bandında vites yükseltmek, hem motor sağlığı hem yakıt tasarrufu, hem de sarsıntısız bir sürüş için optimum vites değiştirme aralığı olarak kabul edilmiştir.
Dizel araba 2 viteste kalkar mı?
Dizel ve şanzıman kısa olduğu için tork yeterli ama titreme ve yığılma iki vitesin ayrı sorunu.

Vites 3 ten 2 ye nasıl alınır?

3. vites 4k rpm de giderken mesela 2ye düşmek isterseniz 6.2 k rpm gibi (atıyorum tamamen) bi motor hızı olacaktır. Bu hızda şanzumanın hızı daha dusuk kalacaktır. 3. viteste debriyaja bastıktan sonra gaz vererek vitesi 2ye almayı deneyin. youtube dan bişeyler bulabilirsiniz.
Rolantide devir saati kaç olmalı?
Rölanti Ayarı Kaç Olmalıdır? Rölanti ayarı için ortalama 500 – 1000 devir aralığını verebiliriz; çünkü bu aralığında altında olunması motorun çalışırken tekleme ya da durma ihtimalini oluşturur ki bu da oldukça zararlıdır.

Normal rolanti devri kaç olmalı?

5 vites devir kaç olmalı?
Öncelikle vites geçişlerini doğru devirlerde yapmak gerekir. Örneğin 50 km hızda 4. ya da 5. vitese çıkmış olmak gerek. Motor devri yaklaşık 1000 d/d'ye düştüğünde 1. vitese geçip, dizel araçlarda 2000 d/d ve benzinli araçlarda 2400 d/d devirde vites yükseltmek ideal olandır.
Araba 1. Viteste kalkar ve hemen sonrasında 2. Vitese takmanız gerekir.
 

Foruma hoşgeldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

  • Geniş / Dar görünüm

    Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Kenar çubuğunu kapat

    Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

    Sabit kenar çubuğu

    Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

    Köşe kıvrımlarını kapat

    Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

  • Zevkini yansıtan renk kombinasyonunu seç
    Arkaplan resimleri
    Renk geçişli arkaplanlar
Geri