1920 Yılından Günümüze Türk Denizciliğindeki Değişim ve Gelişim Hakkında Bilgi Kısaca
Yazımızda kronolojik bir sıra halinde 1920 den sonra Türk denizciliğinde meydana gelen gelişmeleri anlatacağız. Osmanlı döneminde bir çok ad kullanılan deniz taşımacılığı 1925 senesi itibariyle Seyri Sefain olarak : Adalar, köprü, Pendik, Yeşilköy aralarında seferler düzenlemeye başladı.
1933 senesinde kurum üç ayrı dala ayrıldı.
İstanbul ve yakındaki hatlar
Denizler arası yollar
Fabrika ve Havuz müdürlükleri
Filosuna yeni gemiler katarak genişleyen kurum, 1937 senesinde çıkan kanunla Denizbank idaresine bağlandı. Ancak bundan iki sene sonra Denizbank yerini Devlet Limanları İşletme Müdürlüğü, Devlet Deniz Yolları ve İşletme Müdürlüğü isimli iki kurum olarak devam ettirdi.
1944 senesinde çıkan kanun neticesinde, Devlet Deniz Yolları ve İşletme Müdürlüğüne kıyı emniyeti ve cankurtaran birimleri de eklendi. Bu kuruma destek amacıyla 1952 senesinde Denizcilik Bankası kuruldu. 1983 senesinde ise Türkiye Denizcilik Kurumu adı ile kurumun ismi değişti. 1984 senesinde ise Türkiye Denizcilik İşletmeleri Genel Müdürlüğü ismine sahip oldu.
1985 senesinde tersanecilik kısmı bu kurumdan ayrıldı ve Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş. adına sahip oldu. Daha önce bu kuruma bağlanan kıyı emniyeti ve gemi kurtarma bölümü ise T.C. Denizcilik Müsteşarlığına bağlandı.
Gemi ve deniz sektörü en son özelleştirme ile Türkiye Gemi Sanayi A.Ş sona erip , Tükiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş eklenmiştir.
Yazımızda kronolojik bir sıra halinde 1920 den sonra Türk denizciliğinde meydana gelen gelişmeleri anlatacağız. Osmanlı döneminde bir çok ad kullanılan deniz taşımacılığı 1925 senesi itibariyle Seyri Sefain olarak : Adalar, köprü, Pendik, Yeşilköy aralarında seferler düzenlemeye başladı.
1933 senesinde kurum üç ayrı dala ayrıldı.
İstanbul ve yakındaki hatlar
Denizler arası yollar
Fabrika ve Havuz müdürlükleri
Filosuna yeni gemiler katarak genişleyen kurum, 1937 senesinde çıkan kanunla Denizbank idaresine bağlandı. Ancak bundan iki sene sonra Denizbank yerini Devlet Limanları İşletme Müdürlüğü, Devlet Deniz Yolları ve İşletme Müdürlüğü isimli iki kurum olarak devam ettirdi.
1944 senesinde çıkan kanun neticesinde, Devlet Deniz Yolları ve İşletme Müdürlüğüne kıyı emniyeti ve cankurtaran birimleri de eklendi. Bu kuruma destek amacıyla 1952 senesinde Denizcilik Bankası kuruldu. 1983 senesinde ise Türkiye Denizcilik Kurumu adı ile kurumun ismi değişti. 1984 senesinde ise Türkiye Denizcilik İşletmeleri Genel Müdürlüğü ismine sahip oldu.
1985 senesinde tersanecilik kısmı bu kurumdan ayrıldı ve Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş. adına sahip oldu. Daha önce bu kuruma bağlanan kıyı emniyeti ve gemi kurtarma bölümü ise T.C. Denizcilik Müsteşarlığına bağlandı.
Gemi ve deniz sektörü en son özelleştirme ile Türkiye Gemi Sanayi A.Ş sona erip , Tükiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş eklenmiştir.