25. Kare Nedir

SoruCevap

Yeni Üye
Çözümler
1
Tepkime
57
Yaş
36
Coin
256,936
25 Kare Ne demek,
25 Kare Nasıl Yapılır,
25 Kare Tekniği

25 Kare Nedir; Gorduğumuz bir anlık goruntu, 655 satır ve framecerceve denilen 24 kucucuk kareden oluşur Sinema bandında, saat, dakika, saniye olarak bir diziliş vardır Saniyeden sonra kare gelir ve bir saniye 24 karedir Her 24 kare ise bir ekran buyukluğundeki kareyi oluşturur Her 3275 satırda bir de controltrackdenilen aralık vardır İşte bu aralıktaki goruntuler kesilip, aralarına başka goruntuler atılarak 25 kare oluşturulur ve bu son kare olan 25inci kare anlıktır Yani goruntu saniyede 124 olacakken, bu 125'e cıkar Kareler 25 olunca bir anda bir goruntu gelir ve anında kaybolur Genellikle gorunmez, daha doğrusu gorulur ama bilincaltında kalır

25 karenin temel mantığı da mesajı bilincaltına gondermek olduğu icin, artık dunya sinema sanayisinde bu tekniği kullanmayan yok gibidir Yani sizler evlerinizde rahat koltuklarınıza oturup herhangi bir televizyon kanalındaki herhangi bir dizi film ya da bir belgeseli seyrederken aynı zamanda 25 karelerle bilincaltınıza gonderilen mesajlara telkinlere saldırılara maruz kalabiliyorsunuz

Goz bunları gormuyor ama saniyenin uc binde biri gibi bir zaman aralığında bu goruntu bilincaltına ulaşıyor Bu gizli mesajlar sayesinde, o reklamı, diziyi, filmi ya da herhangi bir resmi hazırlayan kişi yapımcı yonetmen kendi hedefine, niyetine ve ideolojisine gore vermek istediği mesajı 25 karelerle bilincaltına gondermiş oluyor


GOREMEDİĞİMİZ HALDE NASIL ETKİLENİYORUZ BU 25 KARELERDEN

Bu adamlar zaten acıktan acığa bu işi yapıyorlar Filmlerle, reklamlarla her turlu mesajı veriyorlar Buna rağmen nicin boyle gizli bir kare uyguluyorlar?

Cevabı cok basit; Cunku gorduğumuz zaman bu kadar etkili olmuyor Cunku kişi, bilincli bir tercih ile gorduklerini veya duyduklarını ya reddediyor ya da kabul ediyor Cunku baştan onune secenek olarak getirilmiş oluyor

Fakat bu, oyle bir şey ki insan onu gormuyor, duymuyor ve hissedemiyor, yani bizlerin algı frekanslarımızın tamamen altında veya ustunde yer alıyor Boyle bir şeyi kabul yahut reddetme gibi bir olanağımız var mı? Elbette hayır

İşte 25 karenin ve subliminal reklamların temel mantığı budur! Hedefteki kitlenin bilincli tercih hakkını gasp ederek, onları gizlice zehirlemek!

Bu işi yapanlar insanı ve insanın yaratılışını cok iyi biliyorlar 1900 ’lu yıllara kadar uzanan bir gecmişi var bu tur calışmaların Psikolog ve psikanalistlerin insanla ilgili uyguladıkları, gozlemledikleri ve deneylerle ortaya koydukları bilgi ve bulgulardan yola cıkarak “İnsanı nasıl etkileyebiliriz sorusuna cevap aradılar İlk başta ticari hedefler ve buyuk şirketlerin mallarını halka pazarlamanın bir yolu olarak gorduler bu bilincaltı telkinleri Daha sonra ise bu taktiği oğrenen her kişi ve her yapımcı kendi niyet, inanc ve ideolojisine gore vermek istediği mesajları bu yolla insanlara zerk etmeye başladılar

25 KARE NE ZAMAN VE NASIL ORTAYA CIKMIŞTIR

Bilincaltının butun goruntu, ses ve resimleri kaydetme ozelliği 1900 ’lu yıllardan beri insanları yonlendirmek icin kullanılmaktadır

1900 ’lu yıllarda Knight Dunlap adında Amerikalı bir psikoloji profesoru gozbağcılık gosterisi yaparken bilinc gucuyle algılanmayan “hissedilemez golgeler kullanarak aynı uzunluktaki 2 cizgiyi seyircilerin farklı olculerde algılamasını sağlamıştı

İşte buradan hareketle bilincaltını hedef alarak mesaj gondermeyi hedefleyen ve adına subliminal mesajlar denen bu tur reklamlar ilk kez 1950'li yıllarda Amerika'da ortaya cıktı

James Vicary adlı reklamcılık uzmanı, sinema salonlarında yaptığı bir deney sonucu patlamış mısır ve kola satışlarının arttığını iddia etti Bu deneyde film perdede oynarken, saliselik goruntuler halinde gozle gorulemeyen gizli kareler ve gizli mesajlarda : “patlamış mısır ye ve “kola ic sloganları cıkıyordu Seyirci bu sloganları bilincle algılayamadığı halde, bilincaltına hitap eden bu sloganlar neticesinde kola satışlarının yuzde 181, patlamış mısır satışlarının ise yuzde 577 arttığı goruldu

Bu şekilde, bilincaltına yonelmenin reklamın etkinliğini artırmada daha işlevsel olduğu gorulmuştur İşte o gun bugundur uygulanan 25 kareler sadece bir insanı ya da bir topluluğu değil; butun insanlığı tehdit etmektedir

Bir grup psikolog ve yazar bu konunun gundeme geldiği ilk yıllarda bu yontemin uydurma ve efsane olduğunu ve insanları etkilemeyeceğini soylediler Ancak, beyin dalgalarını olcen teknolojilerin gelişmesi ile gizli mesaj iceren reklama beynin daha farklı ve fazla tepki verdiği gozlemlendikten sonra, bu yontemin etkisi ispatlanmış oldu

alıntı
 
Üst Alt