3Selim Devrinde Muzik
3 Selimin Muzk Anlayışı
3 Selim Kanuni Sultan Suleyman ve Hurrem Sultan'ın oğludur Osmanlı padişahları icerisinde musikiye duşkunluğuyle tanınan 3 Selim muzik alanında da pek cok yeniliğe onayak olmuştur
III Selim in sanatkarlığının, ozellikle musikişinaslığının Devlet adamlığını oldukca golgede bıraktığı gozlenirO kadar ki SUzi Dilara, Evcara ve Şevkefza başta olmak uzere bulduğu bir cok makam ve bestelediği dini ve dindışı eserlerle, klasik ile romantik donem arasında III Selim ekolu olarak yeni bir devir acar
Bu ekol bir yerde klasik donemden neo klasik doneme gecişte kopru gorevini yapmıştır Bir onceki yuzyılda elit ve halk musıkileri yakınlığı tekrar bir ayrışma safhasına girmiştir
Hayatı boyunca Neveser , Sultaniyegah ,Arabankurdi, HicazbUselik, SababUselik makamlarını bulmuş, bestelediği Mevlevi Ayini, Tevşih, İlahi Beste, Kar, Karce, Ağır ve Yuruk semai, kocekce, Peşrev, saz semaisi gibi formlar olarak 300 e yakın eseri gunumuze gelmiştir En fazla Rast, Hicaz, Beyati, Huzzam ve Ferahfeza makamlarını kullanmıştır
3 Selim, geleneksel musıkimizi Saray ve konakların dar mekanlarından alıp, şehrin butun kesimlerine yaymıştı
III Selim Osmanlı nın Avrupa daki elcilerinden her konuda olduğu gibi muzik konusunda da bilgilendirici raporlar ister 1797 de Topkapı Sarayında opera temsilleri verilmektedir
Tanbur, kudum ve ney in yanına, keman gibi yaylı sazlar ve klarnetin de bu yıllarda girdiği sanılmaktadırIIISelim devri, Mevlevi dergahlarıyla Saray ın musiki konusunda birbiriyle adeta kenetlendiği bir devirdir
3 Selimin Muzk Anlayışı
3 Selim Kanuni Sultan Suleyman ve Hurrem Sultan'ın oğludur Osmanlı padişahları icerisinde musikiye duşkunluğuyle tanınan 3 Selim muzik alanında da pek cok yeniliğe onayak olmuştur
III Selim in sanatkarlığının, ozellikle musikişinaslığının Devlet adamlığını oldukca golgede bıraktığı gozlenirO kadar ki SUzi Dilara, Evcara ve Şevkefza başta olmak uzere bulduğu bir cok makam ve bestelediği dini ve dindışı eserlerle, klasik ile romantik donem arasında III Selim ekolu olarak yeni bir devir acar
Bu ekol bir yerde klasik donemden neo klasik doneme gecişte kopru gorevini yapmıştır Bir onceki yuzyılda elit ve halk musıkileri yakınlığı tekrar bir ayrışma safhasına girmiştir
Hayatı boyunca Neveser , Sultaniyegah ,Arabankurdi, HicazbUselik, SababUselik makamlarını bulmuş, bestelediği Mevlevi Ayini, Tevşih, İlahi Beste, Kar, Karce, Ağır ve Yuruk semai, kocekce, Peşrev, saz semaisi gibi formlar olarak 300 e yakın eseri gunumuze gelmiştir En fazla Rast, Hicaz, Beyati, Huzzam ve Ferahfeza makamlarını kullanmıştır
3 Selim, geleneksel musıkimizi Saray ve konakların dar mekanlarından alıp, şehrin butun kesimlerine yaymıştı
III Selim Osmanlı nın Avrupa daki elcilerinden her konuda olduğu gibi muzik konusunda da bilgilendirici raporlar ister 1797 de Topkapı Sarayında opera temsilleri verilmektedir
Tanbur, kudum ve ney in yanına, keman gibi yaylı sazlar ve klarnetin de bu yıllarda girdiği sanılmaktadırIIISelim devri, Mevlevi dergahlarıyla Saray ın musiki konusunda birbiriyle adeta kenetlendiği bir devirdir